موارد استفاده از لیمو بعنوان پاک کننده قوی
 
علمی فرهنگی ورزشی

 

لیمو حاوی اسید زیادی است که باعث می شود این میوه همانند یک ماده پاک کننده آنتی باکتریال قوی عمل کند.


موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

پاک کنندگی طبیعی با لیمو

به گزارش نیک صالحی محصولات پاک کننده زیر کابینت ظرف شویی خود را فراموش کنید. احتمالا یک پاک کننده بسیار قدرتمند را در یخچال خانه داشته باشید. لیمو، که طراوت مضاعفی به غذاها می بخشد می تواند به عنوان یک پاک کننده قوی نیز استفاده شود.

 چه چیزی لیمو را یک پاک کننده قوی می سازد؟ لیمو حاوی اسید زیادی است که باعث می شود این میوه همانند یک ماده پاک کننده آنتی باکتریال قوی عمل کند.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 جلا دادن فلزات

 وقتی زمان جلا دادن و درخشان کردن مس، برنج و کروم رسید به جای پولیش های شیمیایی قوی از لیمو استفاده کنید. لیمودارای اسید بالایی است که قادر می سازد رسوبات معدنی از فلزات خارج شده و راحت تر تمیز شوند. برای تاثیر بیشتر قبل از سابیدن ، نیمه لیمو را در نمک غوطه ور کنید، این کار به شما کمک می کند تا سطح فلزی را لایه برداری کنید.

  موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 بهداشتی کردن مایکرو ویو

 بوی باقی مانده از پیتزا و یا غذاهای دیگر که اخیرا در داخل مایکرو ویو گذاشته بودید به گزارش نیک صالحی ممکن است اکنون مایکرو ویو را بدبو کرده باشد. یک لیمو را به قطعه های بسیار ریز خرد کنید و آن قطعه ها را داخل ظرف مایکروویو قرار دهید. ظرف را با آب داغ پر کنید و داخل مایکرو ویو قرار دهید و بگذارید به مدت یک دقیقه پخته شود.

ویژگی های اسید سیتریک داخل آن باکتری ها را از بین می برد و حرارت نیز به عنوان یک مرطوب کننده مواد چسبناک و ... را از مایکروویو جدا می کند. بعد از آن با یک پارچه نم دار مایکروویو را دستمال کشیده و پاک کنید.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 پاک کردن رسوب کف در حمام

 برای تمیز کردن کاشی ها، درها و لوله های حمام از یک محلول خانگی استفاده کنید: آب شش لیمو را بگیرید و آن را درون یک بطری اسپری دار بریزید. اسید سیتریک رسوبات سخت آب و کف های حل نشده که به سختی به آن ها چسبیده است را در هم می شکند. همچنین ویژگی های آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده آن باعث سم زدایی فضای حمام می شود.

موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

ظرف شستن با دست

 زمانی که مایع ظرفشویی خود را تمام کردید ، به گزارش نیک صالحی نیمی از لیمو را برداشته و به همراه نوشابه گاز دار استفاده کنید. لیمو چربی ها را حل می کند و به ظروف درخشندگی می دهد و در ضمن سینک ظرف شویی تان نیز بوی خوبی خواهد گرفت.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 بوزدایی از لباس های چرک

 تنها یک قاشق چایخوری لیمو را به پودرلباسشویی اضافه کنید و با این کار بوی جوراب ، لباس های زیر، لباس های ورزش و دیگر لباس ها گرفته می شود.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 شستن پنجره ها

چهار قاشق چایخوری آب لیمو (لیمو تازه و یا لیموداخل بطری فرق ندارد) را با نیم گالون آب مخلوط کنید تا یک پاک کننده شیشه موثر به دست آورید. اسید سیتریک قوی آلودگی، دوده، لکه های آب را از بین برده و شیشه ها را برق می اندازد.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 بهداشتی نمودن تخته خردکن

 تخته خردکن آشپزخانه را با فشردن نصف لیمو روی آن و باقی گذاشتن آن به مدت 10 دقیقه آراسته و پاکیزه کنید. .(این مورد به ویژه بسیار جذب تخته های چوبی می شود ولی برای تخته های پلاستیکی نیز کارایی دارد.) به گزارش نیک صالحی لکه ها و آلودگی ها را حل می کند و سپس خود لیمو را به تخته بکشید تا مانند یک لایه بردار عمل کرده باشد.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 جاهای دور از دسترس و سخت را تمیز کنید

خمیری را با استفاده از لیمو و بوراکس (بورات سدیم) درست کنید. با یک مسواک از این پاک کننده خوشبو کاشی ها و اطراف چاهک ها را تمیز کنید. این محلول به ویژه برای شکاف ها و یا گوشه ها ایده آل است.

 موارد استفاده از لیمو به عنوان پاک کننده قوی

 تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی نیک صالحی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان