علمی فرهنگی ورزشی
چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:57 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

انزال زودرس و درمان انزال زودرس

 

 

 

درمان انزال زودرس

انزال زودرس و درمان انزال زودرس

 

درمان انزال زودرس

 

درمان انزال زودرس -از نظر علم روانشناسي : انزالي كه بر خلاف ميل شخص و بدون كنترل او انجام ميگرد را انزال زود رس گويند كه بر طبق آن فرد از زمان انزال وكيفيت رابطه ناراضي است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد،به طوريكه حتي اگر شريك جنسي فرد از زمان انزال ناراضي باشد،انزال را زود رس گويند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه ، انزال را زود رس گويند اما اگر مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نميدانند )از نظر علم پزشكي، انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل شخص انجام گيرد را انزال زود رس گويند.

 

دلايل ايجاد انزال زود رس در مردان :

۱ – عوامل رواني بازدارنده ( عواملي مانند اضطراب در حين عمل زناشویی ، احساس گناه يا افسرده گي ميتوانند موجب انزال زود رس شوند )

 

۲- فاصله زياد بين روابط جنسي ( وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم ميشود ، معمولا كنترل يك باره آنها سخت ميشود و منجر به انزال زود رس ميشود. )

 

۳– تجربه جنسي كم ( بيشتر افراد در اوايل زندگي زناشويي دچار اين مشكل ميشوند و به مرور زمان با تجربه بيشتر مشكل انزال زودرس رفع ميگردد )

 

۴-عوامل پزشكي بازدارنده ( عواملي نظير آسيب جسمي ، تداخلات دارويي در هنگام درمان بعضي بيماري ها و مشكلات هورموني از جمله عوامل پزشكي هستند كه منجر به انزال زود رس ميشود )

 درمان انزال زود رس

 

روش هاي درمان انزال زود رس:


۱–درمان هاي موضعي :یکی از روشهای درمان انزال زودرس استفاده از كرم هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري هاي بيحس كننده است.( ژل ۲% ليدوكابين + كرم پريلو كابين ۲.۵% + استفاده از كاندوم باعث افزايش زمان انزال ميشود و استفاده از اسپري هاي بيحس كننده به دليل ايجاد حالت تكرر بعد از مصرف زياد توصيه نميشود. )

 

۲- درمان هاي دارويي: دارو هاي مهار كننده بازجذب سرتونين و ضد افسرده گي در درمان انزال زود رس موثر اند ، بر فرض مثال ميتوان به داروهاي خانواده اس اس آر آي ، اشاره كرد كه شامل داپوكستين ، فلوكستين ، پاروكستين و سرتالين ميباشند و همچنين گه گاه داروي وياگرا را توصيه ميكنند . ( درمان هاي دارويي را در مراحل حاد بيماري كه بيماري از فاز پزشكي وارد فاز رواني شديد شده و موجبات مشكلات عديده در روابط فرد شده است ، تجويز ميشوند و استفاده بدون نظر پزشك از اين داروها به دلايل ماهيت هاي اعتياد آور و شرطي كننده و گه گاه تكرر جنسي و همچنين آمار بالاي خودكشي در اثر استفاده از داروهاي ضد افسرده گي ، توصيه نميشود ، لذا در صورت تمايل به استفاده از اين روش حتما قبلا با يك متخصص سايكوتراپ يا روانكاو مشورت كنيد )

 

۳–درمان هاي رفتاري:اين نوع درمان انزال زودرس از موثر ترين و سالم و بدون عارضه ترين نوع درمانها ميباشند و بر طبق آنها فرد به جاي استفاده از دارو يا مواد مصنوعي با استفاده از روش هاي آموزشي رفتاري ، سعي ميكند كه رفتار و احساسات خود را كنترل كند ( در بيشتر مواقع اين روشها اولين پيشنهاد براي درمان ميباشند ) ، اين روشهای درمان انزال زودرس به هفت بخش تقسيم ميشوند كه شامل :

 

 

درمان انزال زودرس

درمان انزال زودرس

 

تكنيك ماستر و جانسون:اين روش درمان انزال زودرس شامل يادگيري،تشخيص و كنترل احساسات و رفتارهايي است كه منجر ميشود فرد به اوج نقطه لذت برسد و انزال صورت گيرد ، اين روش نياز به اراده و تمرين زياد دارد ، اما از جمله موثرترين روشهاي درماني است كه تاكنون براي درمان انزال زود رس شناخته شده است ، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود يا شريكش ، تحريك ميشود و هر بار كه به نزديكي نقطه اوج لذت ميرسند ، عمل تحريك را متوقف و بعد از چند لحظه كه احساسات فروكش كرد ، دوباره اقدام مينمايند ، بعد از چند روز تمرين اوليه ، عمل زناشویی به روشي كه مرد در زير و زن در بالا قرار ميگيرد عمل تكرار ميشود به اين صورت كه مرد در زمان نزديك شدن به اوج نقطه لذت با آگاه كردن زن كه در اينجا كنترل عمل زناشویی را در دست گرفته ، او را باخبر ميسازد تا رابطه را كنترل كند ، بر طبق اين روش كه از جمله بهترين روشهاي درماني است ، فرد بعد از چندين هفته تمرين و ممارست ، به مرحله اي ميرسد كه كنترل رابطه جنسي برايش شرطي ميشود و ميتواند با كنترل احساسات خود ، هم زمان رابطه اش را زياد كند و هم شريكش را ارضاء كند . ( كليه اصول اين روش بر پايه تحريك و توقف قبل از نقطه اوج لذت ميباشد ، لذا از جمله بهترين روشها براي افزايش مهارت محسوب ميشود )

 

تكنيك فشار : بر طبق اين روش درمان انزال زودرس با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال ، از انزال جلوگيري ميشود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا اركيسون كم ميشود و انزال دير انجام مي پزيرد .

پوزسيون خوب هنگام مقاربت:روش هاي معمول ( مرد در بالا ) كمك خيلي زيادي به درمان انزال زود رس نميكند ، براي درمان ميبايست از روشهايی كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عمل زناشویی را با فعاليت زياد كنترل ميكند از جمله بهترين روشها براي درمان انزال زودرس ميباشند.

تعدد مقاربت : زياد كردن تعداد عمل زناشویی در طول هفته و روز ميتواند به در مان انزال زودرس کمک كند به طوريكه اگر هفته اي دو بار عمل زناشویی داريد و آن را تبديل به هفته اي ۴ الي ۶ بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع ميشود .

 

استفاده از كاندوم :یکی دیگر از روشهای درمان انزال زودرس استفاده از کاندوم است، استفاده از كاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن كه در بازار به فرواني موجود است ، ميتواند به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت مردانه ، باعث رفع زود انزالي شود .

 

۴ - درمان هاي رواني – عاطفي : يكي از بهترين ها و موثرترين روشها براي درمان انزال زود رس و افزايش لذت در روابط زناشويي ، جايگزيني عشق بازي در عمل زناشویی است ، بديهي است كه در زمانيكه عشق بازي در رابطه جنسي برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازي بايكديگر اند،ديگر زود انزالي معني خود را از دست ميدهد ! كارهايي مثل نوازش ، تحريك كلامي و بدني زن قبل از دخول و كارهايي مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه،ميتوانند به اين مهم كمك كنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام عمل زناشویی مشغول عشق بازي باشند به دليل اينكه رضايت جنسي هر دو طرف ايجاد ميشود ، زود انزالي به طور كلي برطرف ميشود )

 

۵–درمان هاي سنتي و گياهي:یکی دیگر از روشهای درمان انزال زودرس درمان های سنتی و گیاهی است.دمكرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث دير انزالي يا به اصطلاح سفتي كمر ميشود ، همچنين ماليدن حنا هم در بعضي از متون قديمي آمده شده ( صحت علمي روشهاي فوق تاييد نشده و بيشتر تجربي اند ! تا علمي ! )

جمع بندي و نتيجه گيري :

زود انزالی در اصل مشكل يا بيماري محسوب نميشود و ميتوان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آنها از داشتن يك رابطه با كيفيت است كه منجر بروز اين امر ميشود ، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راه كار براي پيشگيري و درمان اين مشكل اند .در پايان جا دارد به چند حديث كه در مورد زود انزالي روايت شده اند اشاره كنم :حضرت محمد ( ص ) ميفرمايند : « چون كسي خواهد كه با زن خود جماع كند به روش مرغان به نزد او نرود ، بلكه اول با او دستبازي و خوش طبعي كند و بعد از آن جماع كند »توضیح : حضرت فرموده اند كه همان اول كار فوري نرويد سراغ دخول ، بلكه با نوازش كردن و تحريك لمسي همسرتان را براي دخول آماده كنيد و بعد به انجام مقاربت بپردازيد . ( اگر فقط همين حديث را اجرا كنيد و سر لوحه زندگیتان كنيد ديگر مشكلي به نام عدم رضايت جنسي ، تكراري شدن براي همديگر و زود انزالي دچار نمي شويد ! حال برويد و بگوييد كه اسلام ديني است خرافي و با مقتضيات زمان هماهنگ نيست ! )

حضرت علي ( ع ) ميفرمايند : « هركسي كه ميخواهد با زن خود نزديكي كند ، تعجيل نكند كه زنان را كارها ميباشد »

توضیح : حضرت به مانند پيامبر بزرگوار اسلام تاكيد دارند كه عجله در عمل زناشویی نادرست است و بهتر است قبل از انجام عمل دخول با عشق بازي همسر را براي انجام اين كار آماده كرد ، اين را علم روز دنيا هم ثابت كرده كه اگر عمل زناشویی اين چنين شروع و خاتمه يابد به دليل ارضاء شدن زن و ايچاد مهرو عطوفت بين زوجين ، موجبات پايداري زندگي زناشويي فراهم ميشود .../forum.iransalamat.com



چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 آموزش رابطه جنسی عاشقانه

رابطه زنا شوئی سالم وعاشقانه در ضمن لذت بخش بودن عامل مؤثر درسلامت روح وجسم انسان است

 

 

سلام دوستان!

هدف بنده آموزش رابطه جنسی سالم در چهار چوب قانون و اخلاق است.
در صورت خیر اخلاقی بودن بعضی از جملات یا مطالب بنده رو مطلع سازید تا در اصلاح آن اقدام نمایم. ممنونم

 

 عروس و داماد مسلمان

 
10مزیت حیرت آور رابطه جنسی سالم
 
آیا می‌دانید كه روابط زناشویی سالم و منظم چقدر می‌تواند در سلامت روح و جسم شما تاثیرگذار باشد و زندگی‌تان را از این رو به آن رو كند؟

مزایای رابطه جنسی سالم، فراتر از اتاق خواب است. رابطه جنسی خوب به نتایجی منجر میشود که هرگز تصورش را نمیکردید. 
به بطور یقین هنگامی که سرکیف هستید ، آخرین تفکر موجود در ذهن تان، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند و یا اثر مطلوبی باقی میگذارد. رابطه جنسی خوب نیز این مزیت را دارد، حتی بیشتر.
دکتر Joy Davidson روانشناس و درمانگر مسائل جنسی نیویورک می گوید ، این مسایل برای بسیاری از مردم جای تعجب دارد، "البته ، مسائل جنسی در همه جای رسانه ها موجود است،" این عقیده که، اصل انسانیت است، اعمال جنسی هنوز هم در نگاه برخی، با بی میلی و یا در موارد دیگر با کمی خجالت صورت میگیرد. برای اینکه یک نگاه واقعی بیاندازیم به اینکه چگونه تمایلات جنسی به زندگی ما افزوده شود و زندگی و سلامت ما را از نظر جسمی و روانی بهبود ببخشد، برای بسیاری از مردم ترس آور است ". 

طبق نظر دیویدسون و کارشناسان دیگر، رابطه جنسی مجموعه محاسنی دارد که به چند روش انجام میشود. مزایای آن فقط حکایت یا شایعه نیست -- هر یک از این 10 مزیت مسائل جنسی، توسط موشکافی های علمی تائید شده است. 


ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 5:49 توسط رجاء| 20 نظر |
 

 

چـرا خـانـم هـا تـصـور مـی کـنـند تـوانایی اش را ندارند؛ آیا میـدانید که تمام خانم ها قادر به رسیـدن به این مرحله می باشند؟

بله؛ حقیقت دارد! شاید در مورد انزال خانمـها چـیـزهایی شنیده باشید و یا مانند خیلی از افراد، اصلاً بـه هیچ وجه با آن آشنا نباشید. این امر نه تنها درمورد خانمها صحت دارد، بلکه امری است که همه خانم ها می توانند به آن دست پیدا کنند. رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده است.

بقیه در ادامه.........


برچسب‌ها: ارگاسممایعی که در هنگام ارگاسم از خانم ها می آیدآمدن ادرار در هنگام رابطه جنسی,احساس ادرار در خانم ها هنگام رابطه جنسی
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 13:38 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

سکس مقعدی نام نوعی از آمیزش جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی استفاده می‌شود.

 

به این طریق که مرد  آلت جنسی اش را به مقعد خانمش یعنی محل مدفوع او داخل می کند و از آن طریق خود را ارضاء می کند.

بقیه در ادامه.......


برچسب‌ها: رابطه جنسی مقعدیآنال سکسنزدیکی از پشت
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 13:27 توسط رجاء| 2 نظر |
 

خیلی مواقع زوج‌ها سعی می‌کنند طوری عشق‌بازی‌شان را پیش برند که ارگاسم‌شان همزمان با هم رخ دهد. بر خلاف تصورشان، این نوع زمابندی می‌تواند به سلامت سکس صدمه بزند و از رضایت‌بخشی آن بکاهد.

 

بقیه در ادامه..........


برچسب‌ها: ارضاء شدن همزمان
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 5:36 توسط رجاء| يک نظر |
 

سکس می تواند بهترین بخش ازدواج باشد. با استفاده از خرد و دانایی خود، اجازه دهید تا انرژی که رابطه جنسی به شما می دهد، دستاویزی باشد برای پر کردن کمبودهای عاطفی میان شما و همسرتان

 

بقیه در ادمه............


برچسب‌ها: رابطه جنسی اسلامیرابطه جنسی سالمآمیزش سالمآمیزش لذت بخشرابطه چنسی درست
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 5:34 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

آمیزش دهانی (به انگلیسیOral sex) نام گونه‌ای از آمیزش جنسی در انسان است که در آن تلاش می‌شود تا اندام شریک جنسی فرد با کمک دهان، دندان‌ها، زبان و حلق شبیه سازی شود. در این گونه رفتار، مرد برای زن و یا زن برای مرد و یا هر دو به طور همزمان اندام جنسی طرف مقابل را به وسیلهدهانشان تحریک می‌کنند.

لطفاَ به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: سکس دهانیرابطه جنسی دهانی
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 15:54 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

هفت راه براي افزايش مقدار اسپرم
بيشتر مردان چه بخاطر بچه دارشدن و چه بخاطرلذت بردن از انزال،تمايل به افزايش مقدار اسپرم خود دارند.به نظر برخي زياد بودن حجم مايع مني ميتواند نشان دهنده سلامت جسمي باشد.صرف نظر از صحت وسقم اين گفته،بدون شک افزايش حجم مني ميتواند لذت ارگاسم رابيشتر و مدت آنرا طولاني تر نمايد.بعلاوه افزايش توليد اسپرم در بيضه ميتواند ميل جنسي شما را هم بيشتر سازد. 
شما امروز در اين مقاله نکات سودمندي در مورد افزايش مايع مني خواهيد آموخت. 
برچسب‌ها: افزایش اسپرم
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 21:24 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

رفتارهايي كه تحريک جنسي مردها و زن ها را خاموش ميکند
خصوصياتي که شعله تحريک جنسي آقايون را خاموش مي کند

 

لطفا به ادامه مطلب بروید........................


ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 21:23 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

داشتن کمري سالم و قوي مي تواند از خيلي اضطراب ها و نـگراني هاي دوران پيري جلوگيري کند. کمر درد يـکي از مـتـداول تـريـن دردهـا مـيــان افراد ميانـسـال اسـت، ولـي مي تـوانـد ايـن مسئـله را بـا ورزش هاي مناسب و سالم برطرف کرد. کمري خوش ريخت نه تنها از صدمات احتمالي جـلـوگيـري مـي کـنـد، بـلـکـه انـدامــتان را هم راست تر و ظاهرتان را نيز زيباتر مي کند.

 

 

 

ضخامت و V شکلي کـمري خوب دو ويژگي دارد: ضخامت و V شکلي. ضخامت کـمـر بــاعث مي شود که شانه هايتان به عقب برگردند و انـدامـتــان شکل مناسب تري پيدا کند و سينه تان را هم گردتر و خوش ترکيب تر نشان خواهد داد. 
V شکل بودن کمر اين تصور را مي دهد که کمرتان باريکتر و شانه هايتان پهن تر هستند، که ويژگي هاي يک هيکل خوش فرم است. به ماهيچه هاي زير استخوان هاي شانه تان نيز توجه داشته باشيد چون معمولاً ناديده گرفته مي شوند. اين ماهيچه ها به منقبض کردن شانه هايتان نيز کمک مي کنند و ظاهر بهتري به آنها مي دهند.

 

 

مدل گرفتن وزنه را تغيير دهيد 
در اينجا به نکاتي مخصوص تازه کارها و بدنسازان حرفه اي اشاره مي کنيم که هنگام انجام تمرينات مربوط به کمر و پشت بايد در نظر داشته باشند. خوب است که هنگام انجام اين تمرينات طريقه ي گرفتن وزنه خود را گاه به گاه تغيير دهيد. دو مدل گرفتن وزنه وجود دارد: مدل معکوس و مدل اُورهَند. بيشتر افراد منحصراً از مدل اورهند استفاده مي کنند و از فوايد ارزنده ي مدل معکوس غافل هستند. 
چرا استفاده از مدل معکوس هنگام انجام تمرينات پشت و کمر اينقدر مهم است؟ زماني که وزنه ها را با مدل معکوس مي کشيم، بافت هاي ماهيچه هايتان بيشتر تحريک مي شوند و عضلات به حرکات عادت نمي کنند. 
اين تحريک اضافي به خاطر اين واقعيت است که مدل معکوس، انبساط و کشش را در هر حرکت بالاتر مي برد. کشش و انبساط را هم در حرکات بالا بردن و هم در پايين آوردن وزنه بالاتر مي برد. به علاوه عضلات پشت را درازتر مي کند. 
فوايد ديگر گرفتن وزنه به حالت معکوس اين است که مي توانيد تا حد امکان روي عضلات فشار بياوريد. اين فشار در آخر حرکت براي همه ي نقاط بدن مهم است، اما در مورد حرکات مربوط به پشت اين نياز بيشتر مي شود. وقتي از مدل معکوس استفاده مي کنيد، استفاده از عضلات دو سر بازو را هم بيشتر مي کنيد که باعث مي شود کار بيشتري از بدن بکشيد. 
به طور خلاصه بايد بگويم که خوب است هنگام انجام تمرينات پشت مدل گرفتن وزنه را در فواصل بين تمرينات تغيير دهيد.

استراحت مناسب 
يک ورزشکار متوسط بايد يک يا دو بار در هفته بنابر شدت و ميزان برنامه ي تمريني خود، روي کمر و پشت خود کار کند. واضح است که هرچه شدت اين تمرينات بيشتر باشد، زمان استراحت بين تمرينات نيز بايد بيشتر شود. بهترين برنامه اين است که حداقل 48 ساعت بين هر دفعه تمرين پشتتان فاصله بيندازيد. به خاطر داشته باشيد که عضلات پشت جزء بزرگترين عضلات در کل بدنتان هستند. بنابراين وقتي با شدت زياد روي آنها کار مي کنيد، نياز به زمان استراحت طولاني است. 
در اينجا نکات اساسي در انجام تمرينات پشت و کمر را براي انجام تمرينات به بهترين حالت ممکن ذکر مي کنيم. اگر تازه کار هستيد، 12 ستِ، 8 تا 12 حرکتي براي هر تمرين پشت حداقل يکبار در هفته انجام دهيد. اين ست ها را بايد بين 3 تا 4 تمرين بگذاريد. اگر مي خواهيد ماهيچه سازي کنيد، 3 تمرينِ 4 حرکتي بايد انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد بدنسازي کنيد، 4 تمرينِ 3 حرکتي انجام دهيد. 
ورزشکاران حرفه اي تر مي توانند بين 12 تا 16 ستِ 8 تا 12 حرکتي انجام دهند. بدن اين ورزشکاران معمولاً سريعتر استراحت مي کند و به اين تمرينات عادت کرده است. اگر تازه کار هستيد و بعد از ستِ دوازدهم احساس تازگي داريد، مي توانيد يک يا دو ستِ اضافه هم انجام دهيد. به طور کلي 90 ثانيه استراحت دادن به بدن بين هر ست ضروري است تا رفع خستگي شود.

منبع: http://www.irdrs.com/forum/forum-93.html


برچسب‌ها: تقویت عضلات کمر برای روابط جنسی
نوشته شده در ساعت 0:19 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

 

چگونگي افزايش توليد مني: آيا مني خوردني است؟
چگونگي افزايش توليد مني:


ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 0:18 توسط رجاء| يک نظر |
 

1- ماساژ پشت بدن

 

2- ماساژ جلوي بدن

3- ماساژ واژن

توضیح در ادامه......


برچسب‌ها: ماساژ جنسي
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 23:30 توسط رجاء| يک نظر |
 

بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

بقیه در ادامه.......


برچسب‌ها: فوايد در آغوش كشيدن وبغل كردن
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 23:27 توسط رجاء| 2 نظر |
 

مناطق لذتبخش قسمتهایی از بدن است که لمس آنها نقش مهمی در تحریک جنسی همسر شما و لذت بیشتر دارد. در بیشتر مردها و زنها توجه همسر به قسمتهای دیگری از بدن غیر از اندام های جنسی موجب بوجود آمدن...
برچسب‌ها: مناطق لذتبخش مشترک دربدن زنان ومردان
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 0:15 توسط رجاء| يک نظر |
 

مرحله اول . مقدماتیانگیزش و تحریک)

این مرحله مربوط به تحریکات روحی زنان و مردان است.مردان برخلاف زنان برای عمل جنسی حتمآ باید تحریک شوند تا بتوانند آلت خود را داخل مهبل زن كنند. اما زنان بدون اینکه تحریک شوند قادر به عمل جنسی هستند و ميتوانند بدون هيچ مقدمه اي پذيراي آلت مرد باشند .با این تفاوت که از این عمل جنسی لذتی نمیبرند.


برچسب‌ها: مراحل رابطه جنسی
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 4:29 توسط رجاء| 5 نظر |
 

دوست دارم همین ابتدا این توضیح را بدهم که مردان همیشه در روابطشان با جنس مخالف دنبال ارضاء حس قدرت جویی خودشان هستند و این به لحاظ تاریخی و اجتماعی اثبات شده است که مردان بنا به ساختار فیزیولوژیکی شان موجوداتی خشن هستند، اما زنان برعکس بنا به ساختار روانی، فیزیولوژیک و فکریشان موجوداتی هستند که نیاز به تامین امنیت و احساس آرامش هستند، لذا 20 تحریک کننده جنسی زیر عمدتا در همین راستا عمل میکنند و با دادن احساس امنیتی پایدار موجب این میشوند که زن از حالت تدافعی در رابطه جنسی بیرون بی آید و به نقطه ای برسد که مطلوب اکثر مردان تلقی میشود و این همان جایی است که هم مرد با احساس فرمانفرمایی رابطه جنسیی به لذت جنسی میرسد و هم زن با احساس امنیت در رابطه جنسی به اوج نقطه لذت جنسی اش نزدیک می شود.


برچسب‌ها: تحريك جنسي زنان
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 21:6 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

1. به خودتان متکی باشید

 


فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیازهایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد
البته امیدوارم که زوج ها تا آنجا که می توانند در زندگی جنسی خود با همسرشان انرژی لازم را بگذارند، اما بااینحال باز هم ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان برای ارضای میل جنسیتان نشان داده می شود. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می کند، انجام اینکار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت
.


ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 4:39 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

تحریک جنسی خانم قبل از آمیزش باعث کاهش درد در طول رابطه جنسی می شود

 

بقیه در ادامه........


برچسب‌ها: تحریک جنسیتحریک خانمتحریک جنسی خانمکاهش درد
ادامه مطلب
نوشته شده در ساعت 22:15 توسط رجاء| نظر بدهيد |
 

"وجود بوسه هاي رمانتیک و نوازش بدن معشوقه در يك معاشقه زناشویی امري بسیار مهم و حیاتی است "

نوازش كردن شريك جنسي و شریک زندگی ، هم لذت و خوشی دارد و هم اینکه نوازش و بوسه در نزديكتر كردن دو نفر و برقراري ارتباط حسي و دروني زوجین به هم و حتي ارتقا حس احترام آنها به هم ، نقش والايي دارد .

بوسيدن در زندگی مشترک اهميت خاصی دارد . بوسیدن و نوازش هنر است و این هنر را فرا بگیرید و در صمیمی ، پایداری و زیباتر شدن روابط عاطفی و جنسی خود از بوسه و نوازش بهره بگیرید . گاهي يك رابطه جنسی ميتواند تنها در بوسههاي گرم و رمانتیک و نوازش خلاصه شود .

بوسیدن : امروزه از نظر علم روانشناسی اثبات شده که بوسیدن لبها تاثیر مثبت زیادی در افراد دارد این به علت رشته های عصبی موجود در پشت لبها میباشد بوسیدن هم روشهای خاص خود را دارد.

 

لب: لب گرفتن لب دادن هم روشهای زیادی دارد گاز گرفتن لب البته با فشار کم حس خوبی را منتقل می کند وارد کردن و مکیدن لبهای نیز در جای خود تاثیر زیادی دارد

 نوع دیگری از لب گرفتن : در این نوع لب گرفتن که از زبان استفاده می شود مالیدن زبانهای یکدیگر به هم به صورت بیرونی و وارد کردن زبان به درون دهان دقت کنید این عمل با لب گرفتن تفاوت دارد و شاید نامزد شما این رفتار شما را نپذیرد این نوع برخورد معاشقه نیست فقط خواستم توضیحی داده باشم . اگر دوست داشتید این کار را انجام بدهید باید اول مسواک بزنید تادهن و دندان تمیز شوند واز آدامس یا خوشبوکننده دهن استفاده نموده بعد شروع کنید:
۱. سعی کنید برای لذت بیشتر از این عمل به تدریج لبها را به هم نزدیک کنید.
۲. استفاده از رژ لب خوش بو و خوش رنگ متناسب با سلیقه طرفین (البته رنگ قرمز معمولا تحریک کننده تر است)
۳. قبل از مالیدن لبها به هم کمی آن را مرطوب نمائید.
۴. لبها را در حد لمس سطحی به هم بمالید.
۵. با نوک زبان لبهای طرف مقابل را قلقلک دهید(هر دو نفر)
۶. لبها را کمی بیشتر از قبل به هم بمالید.
۷. مجددا از زبان استفاده شود البته بیشتر با وسط و گوشه های لب بمالید.
۸. یکی از طرفین که آتش تندتری دارد شروع به مکیدن لب پائین یا بالای دیگری کند(البته این کار میتواند همزمان دو طرفه صورت گیرد)
۹. حالا نوبت مکیدن کامل لبهاست.
۱۰. مالش لبها با شدت فراوانی ادامه می یابد.
۱۱. مکیدن زبانها فراموش نشود (در مورد مکیدن بحث مفصل تری خواهیم داشت)

هر چند بوسه را از لب آغاز کردم اما آن را به لب ختم نمی کنم.
هر زن و مردی دارای نقاط حساسی در بدن است که باید از جانب فرد مقابلش شناس


چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

نقش خانواده در سلامت جنسی

به نظر می‌رسد تا قبل از بلوغ، والدین خصوصا مادران اولین كسانی هستند كه با سوالات و كنجكاوی‌‌های جنسی كودكان روبه‌رو می‌شوند و نقش تعیین‌كننده‌ای در تربیت جنسی كودكان و آموزش مراقبت و بهداشت جنسی ایفا می‌كنند.

نكته: صحبت كردن با بچه‌ها درباره جنسیت برای بیشتر والدین دشوار است. معمولا والدین یا نگران زیاد گفتن هستند یا كم‌گفتن و یا نگران گیج‌كردن بچه‌های خود. برخی هم فكر می‌كنند صحبت با كودكان، منجر به پیدایی افكار جنسی در كودكان می‌شود

بنابراین بسیار ضروری است كه والدین خصوصا مادران‌كودكان خردسال تحت آموزش تربیت جنسی قرار گیرند. آنچه دارای اهمیت است این است كه خانواده در تربیت جنسی و ارائه اطلاعات صحیح و مناسب خصوصا در دوران كودكی دارای نقش باارزشی است. با این حال خانواده‌ها در ایران برای تامین سلامت جنسی فرزندانشان چندان آموزش ندیده‌اند. معمولا خانواده‌های ایرانی در خصوص میزان و كیفیت اطلاعاتی كه به كودكان و نوجوانان خود ارائه می‌دهند به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1
ـ منع مطلق: گاه پدر و مادر افتخار می‌كنند كه فرزندان خود را طوری بار آورده‌اند كه حتی تا 10 سالگی نیز هیچ اشاره یا كنجكاوی‌ نسبت به مسائل جنسی نشان نمی‌دهند و به اصطلاح «چشم و گوش بسته‌اند

2
ـ بی‌تفاوتی و گریز: این والدین با بیان جملاتی همچون «تو هنوز خیلی كوچكی و اینها را نمی‌فهمی» از كنجكاوی فرزندانشان می‌گریزند.

3
ـ بسیارگویی: برخی والدین بسیار به مدرن‌گرایی تمایل دارند، به گونه‌ای كه در پاسخ به سوالات ساده و كوتاه، پاسخ مفصل و غیرضروری می‌دهند.

4
ـ دروغ و پرت و پلاگویی: برخی والدین پرسش‌های كودك را با پرت و پلاگویی پاسخ می‌دهند، مثلا در پاسخ به سوال من از كجا آمدم؟ می‌گویند: از آسمان آمدی.

5
ـ موعظه: گاه والدینی كه سال‌ها به كودك چیزی در مورد مسائل جنسی نگفته‌اند ناگهان شروع به اندرزگویی در مورد مسائل جنسی می‌كنند.

الگویی سالم برای نقش جنسی سالم

جنسیت به نقش جنسی ارتباط دارد. مرد و زن هر كدام نقش دارند و هنجارهای جامعه به ما می‌آموزد كه برای زن و مرد هنگام ایفای نقش خود، چه كاری مجاز و چه كاری غیرمجاز است. والدین باید با هوشیاری، مراقب باشند كه هنجارهای از پیش تعیین‌شده جامعه، شكوفایی استعدادهای فرزند آنها را به خاطر جنسیت او محدود نكند؛ به عنوان مثال نوعا پسران را به ابراز وجود و جاه‌طلبی تشویق می‌كنند و دختران را به احترام گذاشتن و كنار آمدن با دیگران. براساس واقعیت‌های فعلی جامعه، اگر چنین انتظاراتی از بچه‌ها داشته باشیم ممكن است پیامدهای بدی داشته باشد چراكه مثلا همه ما می‌دانیم برای موفق شدن، هر فردی باید بتواند ابراز وجود كند.

والدین می‌توانند بدون این كه به چشم بیاید، شكل‌های رایج نقش جنسی را در خانه پرورش دهند. به عنوان مثال والدین از دخترانشان انتظار دارند كه مهربان باشند و در نتیجه برخوردی كه با دختران خود می‌كنند، ملایم‌تر از برخوردی است كه با پسران خود دارند یا انتظاراتی نظیر این كه پسرها نباید گریه كنند. پیام پنهان در این كارها حتی برای بچه‌های كوچك نیز روشن است، بویژه اگر فرصتی برای تجربه نوع دیگر رفتار را نیز نداشته باشند. در واقع بهترین كاری كه والدین می‌توانند برای پرورش نقش جنسی سالم در فرزندان خود انجام بدهند، این است كه در خانه الگویی مناسب به آنها ارائه بدهند. بعضی از كارها در گذشته فقط برای یكی از دو جنس مناسب به شمار می‌رفت، اما شما به بچه‌های خود امكانی برابر بدهید تا این اهداف و كارها را دنبال كنند.

برخی متخصصان اعتقاد دارند كه بهتر است والدین از كلیشه‌های جنسیتی خشك كودكان خود كه رفتارها و فرصت‌های یادگیری آنها را محدود می‌كند، بكاهند. مثلا پسری كه آشپزی را فعالیتی زنانه می‌پندارد، فرصت یادگیری آشپزی ندارد یا دختری كه كار با آچار را فعالیتی پسرانه می‌داند، فرصت یادگیری فعالیت‌های فنی را از خود سلب كرده است. بنابراین توصیه می‌شود كه مثلا پدر و مادر به نوبت ظرف بشویند، آشپزی یا رانندگی كنند.

جلوگیری از بروز مشكلات با آموزش مناسب

تحقیقات انجام شده نشان داده است كه سوءاستفاده و تجاوزات جنسی تا چه حد می‌تواند اثرات بسیار بد جسمی و عاطفی روی هر فرد داشته باشد. به عنوان مثال این سوءاستفاده‌ها در دختران می‌تواند خشم، ترس، افسردگی، اضطراب، فقدان اعتماد به نفس، احساس حقارت و بیزاری، آسیب‌پذیری و اعتیاد را باعث شود. معمولا این افراد دچار شرمندگی و احساس خجالت دائمی شده و به دیگران اعتماد ندارند، آنها در ارتباطات خود ضعیف عمل می‌كنند و در آینده نیز نمی‌توانند عملكرد جنسی خوبی را از خود نشان دهند. این افراد همچنین نسبت به فاش شدن اسرارشان بسیار حساس می‌شوند. در مردان نیز اختلالاتی مانند احساسات خودكشی، اختلال خواب، خشم بیش از اندازه و خوداتكایی كم دیده می‌شود. در واقع اكثر این افراد به این دلیل گرفتار شده‌اند كه از آموزش كم برخوردار بوده و محرومیت آگاهی داشته‌اند. بدون شك آموزش جنسی در بهداشت روانی و پیشگیری از اختلالات جنسیتی بسیار موثر است. یافته‌های مطالعات پژوهشگران حاكی از آن است كه آموزش جنسی نه‌تنها در بهداشت جسمانی و جنسی، بلكه در جلوگیری از مشكلات جنسی نیز نقش دارد. اگر آموزش جنسی براساس اصول مناسب و براساس شرایط افراد و معیارهای فرهنگی درست ارائه گردد می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس، رضایت از زندگی و كاهش مشكلات جنسی كمك كند.

با فرزندان خود بیشتر صحبت كنید

صحبت كردن با بچه‌ها درباره جنسیت برای اغلب والدین كاری دشوار است. معمولا والدین‌ نگران زیاد گفتن هستند ‌ یا كم گفتن و یا نگران گیج كردن بچه‌های خود. بسیاری از والدین هم فكر می‌كنند كه اگر درباره مسائل جنسی به كودكان همه چیز را بگویند، افكار جنسی را در ذهن‌های كوچك آنها پرورش می‌دهند و با این كار بچه‌ها را به تجربه جنسی تشویق می‌كنند. به هر حال شما چه به طور جدی درباره جنسیت با فرزندتان صحبت كرده باشید یا نه، باید بدانید كه روند غیررسمی آموزش جنسی آنها از همان لحظه تولد آغاز شده است.

شما والدین از همان موقع، جنسیت آنها را با نحوه برخوردتان، با چگونگی پاسخگویی به نیازهای آنها و با الگوی رفتاری خود پرورش داده‌اید. توجه به این نكته نیز مهم است كه كودكان‌تان در تمام این مدت بدون كمك مستقیم شما چیزهایی درباره جنسیت آموخته‌اند و روند یادگیری آنها چه بخواهید در آن نقشی فعال داشته باشید و چه نخواهید، در آینده نیز ادامه خواهد داشت. پس فراموش نكنید اگر بتوانید مسائل مربوط به جنسیت و مسائل مربوط به آن را با فرزند خود مطرح كنید و فضایی مناسب را برای گفت‌وگوی باز به وجود بیاورید در سنین بلوغ و نوجوانی نیز می‌توانید به خاطر همین فضای باز به فرزند خود توصیه و راهنمایی كنید، اما اگر به موقع اقدام نكنید، بعدها بررسی موضوع جنسیت نه برای شما و نه برای فرزندتان طبیعی نخواهد بود و به خاطر داشته باشید دیر شروع كردن بهتر از آن است كه هرگز شروع نكنیم.

به نقل از جام جم آنلاین



چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:4 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

آموزش سلامت جنسی به‌ خانواده‌ ها

 

 سلامت در ساده‌ترین معنی نداشتن بیماری است كه شامل سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی می‌شود. تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت چنین است: سلامت جسمانی، عاطفی و اجتماعی می‌تواند حس اعتماد به نفس را تقویت كرده و شخصیت، ارتباطات و عشق را قوت ببخشد.

بر همین اساس، سلامت جنسی نیز به نبود توانایی جنسی یا بیماری خاص اطلاق می‌شود كه می‌تواند حتی شامل بیماری‌های مسری خطرناك ازجمله ایدز و هپاتیت نیز شود. در سلامت جنسی، فرد علاوه بر خود در قبال دیگری نیز مسوول است. آنچه در بحث سلامت جنسی بیش از هر چیزی از اهمیت بسیار برخوردار است، توجه به مساله آموزش است. ارائه آموزش‌های صحیح در مورد سلامت جنسی، در جامعه می‌تواند ثمرات ارزشمندی ازجمله احترام به خود و دیگران، رشد جنسی سالم، كسب هویت جنسیتی سالم، روابط مناسب بین‌فردی، تصویر مثبت از خود، روابط سالم زناشویی و ایجاد بهداشت روانی را به دنبال داشته باشد و از بروز مشكلاتی همچون انحرافات جنسی، سوءاستفاده‌های جنسی، مشكلات زناشویی و رفتارهای پرخطر جلوگیری به عمل آورد.
 

رابطه عاطفی نه رابطه جسمانی

برای داشتن زندگی زناشویی خوب، انگیزه مناسب و درایت جنسی از عوامل اصلی است كه به صورت پیوندی، زوجین را به یك واحد تبدیل می‌كند. اگر زوجی دارای عقاید متفاوت یا مخالف باشند، با داشتن سازگاری جنسی، می‌توانند زندگی مشترك پایداری داشته باشند. این مهم در حالی است كه در بسیاری از موارد همسران از تاثیر نارسایی جنسی بر مشكلات زندگی زناشویی و نقش آن در ایجاد ارتباط ضعیف، اعتماد به نفس پایین و افسردگی غافل هستند. توجه به این نكته ضروریست كه رابطه جنسی باید از یك رابطه جسمانی پا فراتر نهاده و به صورت یك رابطه عاطفی درآید. این رابطه مشابه هنر ظریفی است كه می‌تواند در خدمت تفاهم و مهر و محبت هر دو طرف قرار گیرد.‌ در حال حاضر نتایج برخی از پژوهش‌ها بیانگر آن است كه اگر به هر دلیلی روابط جنسی سالم بین زن و شوهر ایجاد نشود، یكی از آنها یا هر دو ناراحت، دلخور و دلزده خواهند شد.‌ طبق برخی تحقیقات عصبی بودن، بروز كمردردها، ناتوانی در تمركز فكری و حتی ناتوانی در انجام كارهای معمولی از عواقب عدم موفقیت در این نوع ارتباط است. همچنان كه رضایت جنسی در زنان موجب كاهش بروز سردردهای میگرنی، علائم سندرم قبل از قاعدگی و آرتولیت‌های مزمن می‌شود و در مردان نیز موجبات كاهش بروز حملات قلبی را فراهم می‌كند. با وجود اهمیت بسیاری كه در ارتباط با مسائل جنسی همیشه مطرح شده، مشكل عمده جامعه امروز ما نبود اطلاعات كافی در مورد این مسائل، وجود نگرش‌ها و اعتقادات نادرست بین خانواده‌ها و بخصوص همسران تازه ازدواج كرده است كه در نتیجه آن روابط بسیاری از خانواده‌ها تباه می‌شود.
 

داشتن هوش جنسی لازمه سلامت جنسی

مسائل جنسی یكی از اركان و از طرفی محرمانه‌ترین رفتار بشری است و سهم این رفتار در ادامه زندگی زناشویی بسیار زیاد و انكارناپذیر است چنانچه بسیاری مدعی هستند بدون آن زندگی به ورطه بحران می‌رسد. با وجود این هنوز هم ابهام، سوال، شرم و خرافات چاشنی رفتار جنسی در جوامع بشری است و اختلالات و مشكلات جنسی مثل ناتوانی جنسی، مشكلات نعوظ، بی‌میلی جنسی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم یا اعتیاد جنسی گریبانگیر بسیاری از روابط زناشویی است. در حال حاضر تنها عده كمی به تعریف خاصی از رفتار جنسی نایل گشته و كمترین میزان مشكلات جنسی را تجربه می‌كنند. توانایی خاص این گروه افراد را می‌توان «هوش جنسی» نام نهاد.

هوش جنسی مفهومی جدید اما همپایه با سایر تعابیر متعارف هوش است كه بشر را به سازگاری بهتر با محیط مهیا می‌كند.

یكی از شاخص‌های بارز افرادی كه هوش جنسی بالا دارند، حجم وسیع دانسته‌های رفتار جنسی به همراه تلاش برای افزایش اطلاعات از منابع علمی و معتبر است. در واقع پس از پیدا كردن درك درست از رفتار جنسی با ابزار علم، نوبت به تعمق در رفتار فرد می‌رسد. گفتنی است كه با بالا رفتن سطح خودشناسی جنسی در افراد، میزان اختلالات جنسی و نارضایتمندی سیر نزولی پیدا می‌كند.

هوشمندان جنسی كسانی هستند كه مدام با شریك جنسی خود در حال در میان گذاشتن علایق، نیاز و انتظارات خود هستند. در واقع سیستم خانوادگی افراد هوشمند جنسی از دیگران متمایز بوده، چنانچه به نقش پررنگ مكالمات كلامی اهمیت داده می‌شود. دید مثبت و منطقی راجع به مقوله مسائل جنسی و امكان رد و بدل كردن اطلاعات ویژگی خاص این دسته از خانواده‌هاست. از سویی خانواده به عنوان اولین منبع كسب اطلاعات جنسی همواره پاسخگوی كنجكاوی‌های جنسی بوده و حضور والدین، صمیمیت بین آن دو و مراقبت جنسی از فرزندان، جزو اصول اساسی نظام تربیت این دسته از خانواده‌ها گزارش شده است.
 

نقش خانواده در سلامت جنسی

به نظر می‌رسد تا قبل از بلوغ، والدین خصوصا مادران اولین كسانی هستند كه با سوالات و كنجكاوی‌‌های جنسی كودكان روبه‌رو می‌شوند و نقش تعیین‌كننده‌ای در تربیت جنسی كودكان و آموزش مراقبت و بهداشت جنسی ایفا می‌كنند.

نكته: صحبت كردن با بچه‌ها درباره جنسیت برای بیشتر والدین دشوار است. معمولا والدین یا نگران زیاد گفتن هستند یا كم‌گفتن و یا نگران گیج‌كردن بچه‌های خود. برخی هم فكر می‌كنند صحبت با كودكان، منجر به پیدایی افكار جنسی در كودكان می‌شود

بنابراین بسیار ضروری است كه والدین خصوصا مادران‌كودكان خردسال تحت آموزش تربیت جنسی قرار گیرند. آنچه دارای اهمیت است این است كه خانواده در تربیت جنسی و ارائه اطلاعات صحیح و مناسب خصوصا در دوران كودكی دارای نقش باارزشی است. با این حال خانواده‌ها در ایران برای تامین سلامت جنسی فرزندانشان چندان آموزش ندیده‌اند. معمولا خانواده‌های ایرانی در خصوص میزان و كیفیت اطلاعاتی كه به كودكان و نوجوانان خود ارائه می‌دهند به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1 ـ منع مطلق: گاه پدر و مادر افتخار می‌كنند كه فرزندان خود را طوری بار آورده‌اند كه حتی تا 10 سالگی نیز هیچ اشاره یا كنجكاوی‌ نسبت به مسائل جنسی نشان نمی‌دهند و به اصطلاح «چشم و گوش بسته‌اند.»

2 ـ بی‌تفاوتی و گریز: این والدین با بیان جملاتی همچون «تو هنوز خیلی كوچكی و اینها را نمی‌فهمی» از كنجكاوی فرزندانشان می‌گریزند.

3 ـ بسیارگویی: برخی والدین بسیار به مدرن‌گرایی تمایل دارند، به گونه‌ای كه در پاسخ به سوالات ساده و كوتاه، پاسخ مفصل و غیرضروری می‌دهند.

4 ـ دروغ و پرت و پلاگویی: برخی والدین پرسش‌های كودك را با پرت و پلاگویی پاسخ می‌دهند، مثلا در پاسخ به سوال من از كجا آمدم؟ می‌گویند: از آسمان آمدی.

5 ـ موعظه: گاه والدینی كه سال‌ها به كودك چیزی در مورد مسائل جنسی نگفته‌اند ناگهان شروع به اندرزگویی در مورد مسائل جنسی می‌كنند.
 

الگویی سالم برای نقش جنسی سالم

جنسیت به نقش جنسی ارتباط دارد. مرد و زن هر كدام نقش دارند و هنجارهای جامعه به ما می‌آموزد كه برای زن و مرد هنگام ایفای نقش خود، چه كاری مجاز و چه كاری غیرمجاز است. والدین باید با هوشیاری، مراقب باشند كه هنجارهای از پیش تعیین‌شده جامعه، شكوفایی استعدادهای فرزند آنها را به خاطر جنسیت او محدود نكند؛ به عنوان مثال نوعا پسران را به ابراز وجود و جاه‌طلبی تشویق می‌كنند و دختران را به احترام گذاشتن و كنار آمدن با دیگران. براساس واقعیت‌های فعلی جامعه، اگر چنین انتظاراتی از بچه‌ها داشته باشیم ممكن است پیامدهای بدی داشته باشد چراكه مثلا همه ما می‌دانیم برای موفق شدن، هر فردی باید بتواند ابراز وجود كند.

والدین می‌توانند بدون این كه به چشم بیاید، شكل‌های رایج نقش جنسی را در خانه پرورش دهند. به عنوان مثال والدین از دخترانشان انتظار دارند كه مهربان باشند و در نتیجه برخوردی كه با دختران خود می‌كنند، ملایم‌تر از برخوردی است كه با پسران خود دارند یا انتظاراتی نظیر این كه پسرها نباید گریه كنند. پیام پنهان در این كارها حتی برای بچه‌های كوچك نیز روشن است، بویژه اگر فرصتی برای تجربه نوع دیگر رفتار را نیز نداشته باشند. در واقع بهترین كاری كه والدین می‌توانند برای پرورش نقش جنسی سالم در فرزندان خود انجام بدهند، این است كه در خانه الگویی مناسب به آنها ارائه بدهند. بعضی از كارها در گذشته فقط برای یكی از دو جنس مناسب به شمار می‌رفت، اما شما به بچه‌های خود امكانی برابر بدهید تا این اهداف و كارها را دنبال كنند.

برخی متخصصان اعتقاد دارند كه بهتر است والدین از كلیشه‌های جنسیتی خشك كودكان خود كه رفتارها و فرصت‌های یادگیری آنها را محدود می‌كند، بكاهند. مثلا پسری كه آشپزی را فعالیتی زنانه می‌پندارد، فرصت یادگیری آشپزی ندارد یا دختری كه كار با آچار را فعالیتی پسرانه می‌داند، فرصت یادگیری فعالیت‌های فنی را از خود سلب كرده است. بنابراین توصیه می‌شود كه مثلا پدر و مادر به نوبت ظرف بشویند، آشپزی یا رانندگی كنند.
 

جلوگیری از بروز مشكلات با آموزش مناسب

تحقیقات انجام شده نشان داده است كه سوءاستفاده و تجاوزات جنسی تا چه حد می‌تواند اثرات بسیار بد جسمی و عاطفی روی هر فرد داشته باشد. به عنوان مثال این سوءاستفاده‌ها در دختران می‌تواند خشم، ترس، افسردگی، اضطراب، فقدان اعتماد به نفس، احساس حقارت و بیزاری، آسیب‌پذیری و اعتیاد را باعث شود. معمولا این افراد دچار شرمندگی و احساس خجالت دائمی شده و به دیگران اعتماد ندارند، آنها در ارتباطات خود ضعیف عمل می‌كنند و در آینده نیز نمی‌توانند عملكرد جنسی خوبی را از خود نشان دهند. این افراد همچنین نسبت به فاش شدن اسرارشان بسیار حساس می‌شوند. در مردان نیز اختلالاتی مانند احساسات خودكشی، اختلال خواب، خشم بیش از اندازه و خوداتكایی كم دیده می‌شود. در واقع اكثر این افراد به این دلیل گرفتار شده‌اند كه از آموزش كم برخوردار بوده و محرومیت آگاهی داشته‌اند. بدون شك آموزش جنسی در بهداشت روانی و پیشگیری از اختلالات جنسیتی بسیار موثر است. یافته‌های مطالعات پژوهشگران حاكی از آن است كه آموزش جنسی نه‌تنها در بهداشت جسمانی و جنسی، بلكه در جلوگیری از مشكلات جنسی نیز نقش دارد. اگر آموزش جنسی براساس اصول مناسب و براساس شرایط افراد و معیارهای فرهنگی درست ارائه گردد می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس، رضایت از زندگی و كاهش مشكلات جنسی كمك كند.
 

با فرزندان خود بیشتر صحبت كنید

صحبت كردن با بچه‌ها درباره جنسیت برای اغلب والدین كاری دشوار است. معمولا والدین‌ نگران زیاد گفتن هستند ‌ یا كم گفتن و یا نگران گیج كردن بچه‌های خود. بسیاری از والدین هم فكر می‌كنند كه اگر درباره مسائل جنسی به كودكان همه چیز را بگویند، افكار جنسی را در ذهن‌های كوچك آنها پرورش می‌دهند و با این كار بچه‌ها را به تجربه جنسی تشویق می‌كنند. به هر حال شما چه به طور جدی درباره جنسیت با فرزندتان صحبت كرده باشید یا نه، باید بدانید كه روند غیررسمی آموزش جنسی آنها از همان لحظه تولد آغاز شده است.

شما والدین از همان موقع، جنسیت آنها را با نحوه برخوردتان، با چگونگی پاسخگویی به نیازهای آنها و با الگوی رفتاری خود پرورش داده‌اید. توجه به این نكته نیز مهم است كه كودكان‌تان در تمام این مدت بدون كمك مستقیم شما چیزهایی درباره جنسیت آموخته‌اند و روند یادگیری آنها چه بخواهید در آن نقشی فعال داشته باشید و چه نخواهید، در آینده نیز ادامه خواهد داشت. پس فراموش نكنید اگر بتوانید مسائل مربوط به جنسیت و مسائل مربوط به آن را با فرزند خود مطرح كنید و فضایی مناسب را برای گفت‌وگوی باز به وجود بیاورید در سنین بلوغ و نوجوانی نیز می‌توانید به خاطر همین فضای باز به فرزند خود توصیه و راهنمایی كنید، اما اگر به موقع اقدام نكنید، بعدها بررسی موضوع جنسیت نه برای شما و نه برای فرزندتان طبیعی نخواهد بود و به خاطر داشته باشید دیر شروع كردن بهتر از آن است كه هرگز شروع نكنیم.



چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد


چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 15:0 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد


چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:24 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد




درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان