علمی فرهنگی ورزشی
پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

وروک میائِلا در جستجوی معنای راستین زیبایی به اقصی نقاط جهان سفر کرده و حاصل تلاشش را به اشتراک گذاشته است. 
 
به نقل از بی بی سی انگلیسی،
 به گفته او، برقراری ارتباط با مردم و به خصوص زنان، مهمترین بخش سفرش است. نوروک از زنان در سراسر جهان عکاسی کرده و آن‌ها در وبلاگش به نام «اطلس زیبایی» منتشر می‌کند تا از این طریق بتواند فرم‌های مختلف زیبایی را به مخاطبانش عرضه کند. 
 
او می‌گوید: «اطلس زیبایی باعث می‌شود تا کشورهایی که به آن‌ها سفر کردم را بار دیگر در ذهنم مرور کنم. سفر دوم من به آن کشور سفری کاملا متفاوت است، چرا که من دیگر توریست محسوب نمی‌شوم و به دلیل شغلی که دارم، به دیدی عمیق‌تر از فرهنگ مردم کشور مقصد دست پیدا می‌کنم.» 
 
در ادامه برخی از عکس‌های نوروک را مشاهده خواهید کرد. 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
زنی در جوداپور هند 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
بخارست، رومانی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
دوشنبه، تاجیکستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
فلات تبت، چین 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
کیپ تاون، آفریقای جنوبی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
آکسفورد، انگلستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
هارلم، نیویورک 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
پیونگ یانگ، کره شمالی 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
دهلیز واخان، افغانستان 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
کاتماندو، نپال 
 
زیبایی مرز نمی‌شناسد
ریکیاویک، ایسلند 
 


 

 
این دکمه‌های فلزی بر روی جیب شلوار لی، در عین ناباوری، نقش بسیار مهمی دارند. در صورتی که شلوار لی شما فاقد این دکمه باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
آیا کاربرد این دکمه را می‌دانید؟ / آیا کاربرد

فرادید| این دکمه‌های فلزی بر روی جیب شلوار لی، در عین ناباوری، نقش بسیار مهمی دارند. در صورتی که شلوار لی شما فاقد این دکمه باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 
 
به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت،
 به این دکمه‌های فلزی «میخ پرچ» گفته می‌شود و آن‌ها در جاهایی به کار گرفته می‌شوند که احتمال پارگی شلوار وجود دارد. طرفداران شلوار لی کم نیستند، اما شاید کسی پیشتر به این مسئله توجه نکرده بود که کاربرد این دکمه‌های فلزی چیست؟ 
 
میخ پرچ یا ریوِت بر روی نقاطی از شلوار لی پیاده می‌شود که احتمال پارگی به علت تحرک یا فشار وجود دارد. از این طریق استقامت شلوار بیشتر می‌شود. به عبارت بهتر، اگر این دکمه‌ها نبودند، شلوار لی زودتر پاره و یا حتی سوراخ می‌شود. 
 
ماجرای میخ پرچ و شلوار لی ریشه در تاریخ تولید این پارچه دارد و اینکه چگونه میخ پرچ تا این اندازه محبوب شد، بسیار جالب است. در واقع همین میخ پرچ بود که باعث تولید شلوار لی یا جین شد. 
 
در دهه 1870 میلادی، کارگران از این شلوارها برای کار استفاده می‌کردند، اما مشکل اینجا بود که شلوارشان به علت سنگینی و نوع کار به سرعت پاره می‌شد. به همین دلیل بود که همسر یکی از کارگران به سراغ خیاطی به نام «جاکوب دیویس» رفت و از او خواست تا شلواری برای شوهرش بدوزد که به سرعت پاره نشود. 
  
آقای دیویس پس از مدتی به این نتیجه رسید که بهتر است از میخ پرچ در نواحی که بیشترین فشار را متحمل می‌شوند، استفاده کند. این نواحی شامل گوشه‌های جیب‌ها و پایین زیپ می‌شود. میخ پرچ می‌تواند پارچه دنیم را به خوبی نگه دارد و از این طریق استقامت آن را بالا ببرد.

آیا کاربرد این دکمه را می‌دانید؟ / آیا کاربرد
لوی استراوس (راست) و جاکوب دیویس (چپ) 
 
او به لطف طرح پر بازده خود توانست به موفقیت برسد. از این رو، آقای دیویس به یک شریک تجاری نیاز داشت تا بتواند آن را به تولید انبوه برساند. وی با لوی استراوس ارتباط گرفت که در آن روزها تاجر بود. 
 
آقای دیویس و لوی استراوس توانستند گواهی ثبت اختراع را در سال 1873 میلادی به نام خود ثبت کنند. دیری نپایید که شلوارهای مجهز به میخ پرچ به تولید انبوه رسید و در اوایل دهه 60 میلادی هم با نام «جین» به بازار عرضه شد. 
 
شلوارهای دنیم تا سال‌ها پیش از معرفی میخ پرچ به بازار عرضه می‌شد، اما همین طرح کوچک ولی خلاقانه بود که باعث شد شلوار لی حتی همین امروز هم تا این اندازه طرفدار داشته باشد. 


پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
 
اکثر ما گاهی پس از یک خواب ناآرام در شب یا بعد از نشستن پشت رایانه برای مدت طولانی خشکی و گرفتگی گردن را تجربه می‌کنیم. عموما گرفتگی گردن یک وضعیت عادی است که می‌توان آن را در خانه درمان کرد.
گرفتگی گردن
علائم گرفتگی گردن می‌تواند شامل درد و دشواری حرکت گردن از طرفی به طرف دیگر باشد. معمولا این نشانه‌ها بیش‌تر از چند روز باقی نمی‌ماند و با استفاده از راه‌کارهایی که در ادامه آمده‌است، قابل مهار است.

فقط ۶۰ ثانیه برای درمان خشکی و گرفتگی گردن
یک دقیقه کافی است تا با کمک این روش، درد گردن را با مالش دادن از بین ببرید. برای شروع، مشخص کنید درد در کدام طرف گردن‌تان است. اگر در طرف چپ است، از دست چپ استفاده کنید. اگر طرف راست است از دست راست استفاده کنید.

با استفاده از انگشت‌تان مستقیما روی نقاط درد فشار بیاورید یا دست‌تان را آن‌قدر در آن نقاط فشار دهید تا فشار خوبی را در آن ناحیه احساس کنید، اما نه یک فشار نقطه‌ای. سرتان را در مسیر مخالف درد بچرخانید و چانه‌تان را به‌طور مورب به سمت زیر بلغ‌تان پایین ببرید. این مراحل را حدود ۱۵ تا ۲۰ بار پشت سر هم تکرار کنید. این کار را در طول روز تکرار کنید تا عضلات‌تان را نرم کنید.

فشار آوردن به نقاط دردناک در هنگام فعال‌سازی عضله می‌تواند به فروکش کردن درد کمک کند. اگر نمی‌توانید به نقطه‌ی درد دسترسی پیدا کنید، سعی کنید یک توپ تنیس را در ناحیه‌ی درد قرار دهید و به یک دیوار تکیه دهید تا فشار ایجاد کنید.

اگر این روش کمکی نکرد، شیوه‌ی زیر را امتحان کنید.

حرکات کششی برای تسکین درد گردن
کشیدن عضلات گردن می‌تواند آنها را نرم نگه‌دارد و درد یا تنش از بین ببرد. این حرکات کششی ساده را در هنگام رانندگی در ماشین‌تان یا هنگام نشستن پشت میز امتحان کنید:
  1.     صاف بنشینید، ۱۰ بار هر دو کتف را منقبض کنید و سپس رها کنید.
  2.     ۱۰ بار شانه‌هایتان را به عقب و پایین بچرخانید
  3.     به آرامی گوش‌تان را به شانه‌تان نزدیک کنید، هر طرف ۱۰ بار
  4.     به آرامی سرتان را از عقب به دست‌هایتان فشار دهید

ماساژ‌هایی برای خشکی گردن
برای کاهش چوب‌شدگی، درد و التهاب، چند دقیقه ماساژ گردن را امتحان کنید تا در عین افزایش گردش خون، عضلات‌تان را نرم کنید.

هم‌چنین می‌توانید گردن‌تان را با اسانس‌هایی از قبیل اسانس نعنا ماساژ دهید که برای تسکین درد و التهاب خوب هستند، و حاوی خواص تسکینی طبیعی هستند که درد را کاهش می‌دهد. هم‌چنین نعنا حاوی متانول است که کمک می‌کند به‌طور طبیعی درد عضلات تسکین یابد.

برای نرم کردن عضلات دوش آب داغ بگیرید یا با آب داغ حمام کنید. یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی، مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون را با چند قطره عصاره‌ی نعنا ترکیب کنید و ناحیه‌ی دردناک را چند دقیقه با مالش‌های محکم و در عین‌حال ملایم ماساژ دهید. اگر به ناحیه‌ی درد دسترسی ندارید، از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بخواهید.

ورزش‌های گردن برای درمان و پیشگیری از درد گردن

عضلات گردن نیز به ورزش نیاز دارند. این عضلات به این طریق قوی می‌شوند. چرخش سر برای شروع عالی است. این حرکات را می‌توانید تقریبا هر زمان که احساس می‌کنید درد در حال آمدن است، انجام دهید.

سرتان را به آرامی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مشخص کنید وسعت میدان دیدتان چه‌قدر است. بعد از این‌که چند بار سرتان را چرخاندید، ممکن است متوجه شوید می‌توانید میدان دید وسیع‌تری را ببینید. بعد از ۴ یا ۵ چرخش جهت‌تان را تغییر دهید. همیشه مطمئن باشید هنگام حرکت دادن گردن یا سرتان حالت بدن‌تان درست است.

ورزش دیگری که می‌توانید چند دقیقه انجام دهید، این است که سرتان را به سمت قفسه‌ی سینه پایین بیاورید و بعد به سمت سقف عقب ببرید، یا سرتان را به سمت شانه‌ی چپ‌تان و بعد به سمت شانه‌ی راست‌تان خم کنید یا بدون این‌که بدن‌تان را بچرخانید، به آرامی سرتان را بچرخانید و به سمت چپ نگاه کنید، سپس سرتان را بچرخانید و به سمت راست نگاه کنید.

حرارت‌درمانی برای درد گردن
می‌توان از حرارت‌درمانی برای افزایش گردش خون، کاهش درد عضلات یا اسپاسم‌ها و افزایش حرکت و انعطاف‌پذیری استفاده کرد. یک پد گرماساز، کمپرس گرم یا هوله‌ی مرطوب را ۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی دردناک قرار دهید. فراموش نکنید قبل از قرار دادن منبع گرما روی ناحیه‌ی دردناک آن را در حوله بپیچید تا از پوست محافظت کنید.

بعضی آدم‌ها از سرمادرمانی، از قبیل بسته‌ی یخ، کیسه‌ی سبزیجات منجمد، یا حوله‌ی یخ‌زده برای بی‌حس کردن درد استفاده می‌کنند تا بلافاصله بعد از آسیب‌های بسیار دردناک، ورم و درد را کاهش دهند یا یک التهاب و آسیب دیدگی متورم جدید را تسکین دهند.

حمام با نمک حمام
نمک حمام از منیزیم سولفات تشکیل شده‌است، یک ترکیب شیمیایی که برای تسکین درد عضلات مفید است. شاید با افزایش گردش خون استرس و تنش را نیز کاهش دهد.

برای حمام با نمک حمام، وان را از آب گرم پر کنید. ۲ فنجان نمک حمام را به آب اضافه کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان بمانید به‌طوری که گردن‌تان در آب گرم غوطه‌ور باشد. می‌توانید این کار را تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

فشاردرمانی برای تسکین خشکی گردن
نقاط فشار در دست‌تان می‌تواند به تسکین خشکی گردن، که ناشی از حالت بدن بد است، کمک کند. لو ژن اصطلاحی است که یک نقطه‌ی فشار را در دست توصیف می‌کند. این نقطه می‌تواند فورا درد گردن را تسکین دهد.

نقطه‌ای که باید روی آن فشار بیاورید پشت دست، بین برآمدگی استخوان‌های ۲ انگشت اشاره و میانی واقع شده‌است.

اگر درد گردن‌تان در طرف چپ واقع شده‌است، روی این نقطه در دست راست‌تان فشاری به شکل دایره‌های کوچک وارد کنید-این یعنی باید این نقطه را در دست مخالف سمتی که درد گردن در آن واقع است ماساژ دهید.

این نقطه را با فشار دادن سر انگشت روی آن ماساژ دهید و دایره‌های ریز بسازید. از فشار کافی استفاده کنید تا در این نقطه دردی خفیف احساس کنید.

در هنگام فشار دادن دست، سعی کنید سرتان را نیز به دو طرف بچرخانید تا عضلات را شل کنید. باید متوجه شوید در عین این‌که انعطاف‌پذیری‌تان بالا می‌رود، درد کاهش می‌یابد.

به حالت خوابیدن‌تان توجه کنید
به نظر می‌رسد بی‌توجهی به حالت خوابیدن علت شایع خشکی گردن باشد. حتما به پهلو یا پشت بخوابید اما روی شکم نخوابید.

اگر هم‌چنان ترجیح می‌دهید روی شکم بخوابید، مراقب بالش‌هایی که استفاده می‌کنید باشید. ممکن است بالش‌های خیلی بزرگ، هنگامی که به پهلو می‌خوابید، سرتان را بیش از حد به طرف دیگر فشار بدهد.

بالش‌تان نباید بلندتر از حدی باشد که بدن‌تان دچار خمیدگی و انحنا شود. حتی می‌توانید خودتان را به خوبی عادت دهید که بدون بالش بخوابید. هم‌سویی طبیعی سر و گردن را بدون تاثیر بالش احساس کنید. وقتی می‌خوابید، مطمئن شوید سر و گردن‌تان به خوبی با ستون فقرات‌تان هم‌سو است.

برای اجتناب از بیدار شدن با درد، مطمئن شوید مستقیما در مسیر هوای سرد نمی‌خوابید. این می‌تواند باعث گرفتگی عضلات بدن شود.

منبع:healthyandnaturalworld


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان