علمی فرهنگی ورزشی
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 12:45 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

معجزه عسل و دارچین


گذشتگان آن را مظهر پاکی و خلوص و نشانه قدرت می دانستند و در یونان و روم باستان مظهر برکت، عشق و زیبایی بود و مالیات خود را براساس آن می پرداختند. زنبور برای تهیه عسل، شهد گل های مختلف را جمع آوری می کند. جالب است بدانید برای تولید هر کیلوگرم عسل، زنبور باید 2 میلیون بار روی گل ها بنشیند و شهد آن ها را جمع آوری کند. بنابراین تهیه عسل کار بسیار دشواری است و هر زنبور عسل در طول عمر 6 تا 8 هفته ای خود تنها یک قاشق مرباخوری از آن را تهیه می کند.
در کندوی زنبور نوعی عسل هم برای تغذیه ملکه تهیه می شود که \" اکسیر طول عمر\" نامیده می شود. از آن جا که عسل از شهد گل های مختلف تهیه می شود رنگ آن بستگی به گیاهی دارد که زنبور از آن تغذیه کرده است گذشته از آن شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نیز در رنگ و بوی عسل تاثیر دارد. عسل با وجود شیرین بودن اگر به مقدار معینی مصرف شود، برای هر نوع بیماری از جمله دیابت موثر است.
فایده دارویی عسل و دارچین :
١ . درمان بیماری قلبی : مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.
٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.
٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.
٤ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.
٥ . از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.
٦ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.
٧ . کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.
٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.
٩ . درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند. در کشورهای چین، ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.
١٠ . درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می کند.
١١ . تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.
١٢ . برطرف کردن سوء ها
...
...
...

قداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.
٢٠ . مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

شایان ذکر است، عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد. زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.


شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
گیاه گشنیز در فرآیند کاهش وزن موثر بوده و در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
گیاه گشنیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، روغن‌های ضروری و فیبر است که در کاهش سطح کلسترول خون موثر است.
 
برگ‌ها و دانه این گیاه حاوی روغن‌های ضروری از جمله بورنئول، لیلانول است. گشنیز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن و منیزیم است.
 
پتاسیم بخش مهمی از سلول‌ها و مایعات بدن است که به کنترل فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند و آهن برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است.
 
گشنیز سرشار از ویتامین‌های حیاتی از جمله اسید فولیک، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.
 
ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی بوده و مصرف روزانه صد گرم از برگ گشنیز حدود 30 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.
 
گشنیز یکی از منابع غنی ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و درمان بیماری آلزایمر دارد.
 
در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
هم چنین روغن دانه گشنیز ضد قارچ، نشاط آور، ضد درد، ضد تشنج و اشتها آور است. یکی از خواص برگ‌ها، ریشه و ساقه این گیاه ضد نفخ بودن آن است.


شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
تاکنون توصیه همیشگی کارشناسان و متخصصان تغذیه، مصرف لبنیات فراوان البته از نوع کم‌چرب بوده است. این توصیه چنان در ذهن و حتی زندگی روزمره افراد جا باز کرده که تقریبا می‌توان یکی از قواعد مهم تغذیه به حساب آورد. به همین سبب وقتی خبرهایی مبنی بر احتمال مضرات لبنیات کم‌چرب به گوش می‌رسد، ممکن است موجب سردرگمی شود و کمی هم نگرانی در پی داشته باشد.
 
خبر جدید این است که خانم‌هایی که لبنیات کم‌چرب مصرف می‌کنند، دیرتر از سایر خانم‌ها پا به دوره یائسگی می‌گذارند و البته به تعویق افتادن آغاز این دوره بنا به بررسی‌های علمی با افزایش خطر ابتلا به چند نوع سرطان خطرناک همراه است.
 
درواقع این خلاصه کلام پژوهشی است که بتازگی در مجله The Journal of Nutrition منتشر شده است. این پژوهش در اصل ارتباط میان عادات سالم گوناگون زندگی بانوان را با تاخیر در ورود به دوره یائسگی نشان می‌دهد.
 
به مدت دو دهه، پژوهشگران دانشگاه هاروارد، سوابق یائسگی بیش از 46 هزار زن را در کنار مسائل گوناگون سلامت آنها مورد بررسی قرار دادند و در پی این بررسی گسترده دریافتند زنانی که هر روز محصولات لبنی کم‌چرب مصرف می‌کنند، به طور میانگین 6/ 3 ماه دیرتر از زنانی که لبنیات مصرف نمی‌کنند، یائسه می‌شوند. ممکن است بپرسید خوب چه اشکالی دارد؟
 
دکتر کارین میشلز از دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از مولفان این پژوهش می‌گوید: به ازای هر یک سال افزایش سن پیش از رسیدن به دوره یائسگی، خطر ابتلا به سرطان سینه 5/ 2 درصد افزایش می‌یابد. تاخیر در آغاز دوران یائسگی همچنین ممکن است با خطر بالای سرطان رحم نیز در ارتباط باشد.
 
خانم دکتر میشلز توضیح می‌دهد شیر گاو حاوی موادی است که سبب افزایش میزان گردش هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن زنان می‌شود. در واقع غلظت بالای این هورمون‌هاست که می‌تواند سبب تاخیر در آغاز دوره یائسگی شود. محصولات لبنی کم‌چرب حاوی مقادیر بیشتری از چنین موادی است که سبب افزایش این هورمون‌ها در خون می‌شود. به همین دلیل زنانی که محصولات لبنی چربی‌گیری نشده مانند شیر کامل (یعنی شیری که به هیچ وجه چربی و حتی سرشیر از آن جدا نشده) مصرف می‌کنند، مطابق داده‌های این پژوهش دچار تاخیر در یائسگی نشده‌اند.
 
در ظاهر، این خبر نگران‌کننده بوده و قدری باعث سردرگمی می‌شود که بالاخره لبنیات کم‌چرب بخوریم یا نخوریم. دکتر میشلز می‌گوید فعلا نگران نباشید و صرفا به دلیل نتایج پژوهش فوق هرگز به این فکر نیفتید که مثلا میزان مصرف لبنیات کم‌چرب را کم کنید یا آن را به طور کلی از برنامه غذایی‌تان حذف کنید؛ زیرا این پژوهش تنها آغاز راه درک ارتباط میان تغذیه و یائسگی است و هرگز ارتباط مستقیم میان مصرف لبنیات و ابتلا به سرطان را مورد بررسی قرار نداده است. ما در مرحله‌ای قرار داریم که هنوز شواهد کافی در دستمان نیست که بخواهیم توصیه کنیم مصرف لبنیات را کاهش دهید یا محصولات لبنی را به طور کلی از برنامه غذایی خودتان حذف کنید.
 
پس کماکان بدون هیچ‌گونه نگرانی به توصیه‌های متخصصان تغذیه گوش کنید و به مصرف لبنیات بخصوص لبنیات کم‌چرب ادامه دهید.


سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 17:11 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 

 

17دلیل محكم برای اینكه به مردبودن خودافتخاركنید:

 

1-همیشه ازنام خانوادگی شمااستفاده میشه.

2-مدت زمان مكالمه تلفنی شماحداكثر30ثانیه ست.

3-برای یك مسافرت یك هفته ای فقط به یك ساك كوچیك دستی نیازدارین.

4-درتمام شیشه های مرباوترشی راخودتون بازمیكنین.

5-دوستاتون توجهی به كاهش یاافزایش وزنتون ندارن.

6-لازم نیست یه كیف پراز لوازم بی فایده رودنبال خودتون راه بندازین.

7-آماده شدن ورفتنتون به حموم فقط 10دقیقه طول میكشه.

8-همكاراتون نمیتونن اشكتون رودربیارن.

9-اگه توسه34 سالگی هم مجردباشین احدی بهتون گیرنمیده.

10-رنگ اجزای صورتتون درهرصورت طبیعیه.

11-بایه دسته گل میتونیدبسیاری ازمشكلات احتمالی روحل كنین.

12-وقتی قراره براتون مهمون بیادلازم نیست شمااتاق روجمع كنین.

13-بدون هدیه میتونیدبه دیدن تمام اقوام ودوستاتون برین.

14-میتونین آرزوی هرپست ومقامی روداشته باشین.

15-حداقل 20راه برای بازكردن درهربطری نوشابه داخلی وخارجی بلدین.

16-ضرورتی نداره كه روزتولددوستاتون یادتون بمونه.

17-وبالاخره روزی یه پیرمردموفق خواهیدشد!!!



سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 9:48 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 

دانش آموزی نوشت:

 

رویاهایم را امشب می گذارم پشت در، بیچاره رفتگر!! چه بار سنگینی دارد!!

 

برایش نوشتم:

 

البته اگر گربه ها چیزی برای رفتگر بگذارند!!!

 

نوشت:

 

یعنی رویاهایم اینقدر بی ارزش هست که گربه ها ببرند؟

 

برایش چیزی ننوشتم اما اینجا می نویسم:

 

رویاهایی که پشت در خانه گذاشته می شوند تا رفتگر ببرد،

 

اگر گربه ها نیز از آن دلی سیر بخورند خیالی نیست!

 

رویاهای با ارزش ، جایشان در صندوقچه دل است، نه در پشت در خانه!

 



سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 9:29 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 



سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 9:27 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
 
 
هیچ دانیدختر خیر البشر 
از چه جای حیدر آمد پشت در
دید مولایش علیتنهاشده
خانه اش محصور دشمنها شده
بر دفاع از شوهرشفردی ندید
بین آن نامردهامردیندید
گقت باید گاه امواج خطر
یار, بهر یار خود گردد سپر
من که تنهادختر پیغبرم
پشت ایندر ,پیش مرگ حیدرم
 
 
 
 
خدای من!
 
خواندمت پاسخم گفتی
 
از تو خواستم عطایم کردی
 
به سوی تو آمدم آغوش رحمت گشودی
 
به تو تکیه کردم نجاتم دادی ،
 
به تو پناه آوردم حمایتم کردی
 
خدایا!
 
از خیمه‌گاه رحمتتبیرونمان مکن
 
از آستان مهرت نومیدان مساز
 
آرزوها و انتظارهایمان را به حرمان مکشان
 
از درگاهخویشت ما را مران
 
بر من روزی حلالت را وسعت بخش
 
و جسم و دینم را سلامت بدار
 
و خوف و وحشتم را به آرامش و انست مبدل کن
 
و از آتش دوزخ رهایم ساز
 
مرا از سیطره ذلت بار نفس نجات ده و پیش از آنکه
 
خاک گور بر اندامم نشیند ازشک و شرک رهایی‌ام بخش
 
اگر آنچه از تو خواسته‌ام ، عنایت فرمایی محرومیت از غیر از آن زیان ندارد
 
و اگر عطا نکنیو هر چه عطا جز آن منفعت ندارد
 
یارب! یارب! یارب
 


سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
Interview with god
گفتگو با خدا
 
I dreamed I had an Interview with god
خواب دیدمدر خواب با خدا گفتگویی داشتم
 
So you would like to Interview me? “God asked”
خدا گفت : پس میخواهی با من گفتگو کنی ؟
 
If you have the time “I said”
گفتم :اگر وقت داشته باشید
 
God smiled
خدا لبخند زد
 
My time is eternity
وقت من ابدی است
 
What questions do you have in mind for me?
چه سوالاتی در ذهن داری که میخواهی بپرسی ؟
 
What surprisesyou most about humankind?
چه چیز بیش از همه شما را در مورد انسان متعجب می کند ؟
 
Go answered …
خدا پاسخ داد …
 
 
That they get bored with childhood
این که آنها از بودن در دوران کودکی ملول می شوند
 
They rush to grow up and then long to be children again
عجله دارند که زودتر بزرگ شوند و بعد حسرت دوران کودکی را می خورند
 
That they lose their health to make money
این که سلامتی شان را صرف به دست آوردن پول می کنند
 
And then lose their money to restore their health
و بعد پولشان را خرج حفظ سلامتی میکنند
 
By thinking anxiously about the future That
این که با نگرانی نسبت به آینده فکر میکنند
 
They forget the present
زمانحال فراموش شان می شود
 
Such that they live in neither the present nor the future
آنچنان که دیگر نه در آینده زندگی میکنند و نه در حال
 
That they live as if they will never die
این که چنان زندگی میکنند که گویی هرگز نخواهند مرد
 
And die as if they had never lived
و آنچنان میمیرند که گوییهرگز زنده نبوده اند
 
God’s hand took mine and we were silent for a while
خداوند دست های مرا در دست گرفت و مدتی هر دو ساکت ماندیم
 
And then I asked …
بعد پرسیدم …
 
As the creator of people what are some of life’s lessons you want them to learn?
به عنوان خالق انسان ها ، میخواهید آنها چهدرس هایی اززندگی را یاد بگیرند ؟
 
God replied with a smile
خدا دوباره با لبخند پاسخ داد
 
To learn they cannot make anyone love them
یاد بگیرند که نمی توان دیگران را مجبور به دوست داشتن خود کرد
 
What they can do is let themselves be loved
اما می توان محبوب دیگران شد
 
learn that it is not good to compare themselves to others
یاد بگیرند که خوب نیست خود را با دیگران مقایسه کنند
 
To learn that a rich person is not one who has the most
یاد بگیرند که ثروتمند کسی نیست که دارایی بیشتری دارد
 
But is one who needs the least
بلکه کسی است که نیاز کم تری دارد
 
To learn that it takes only a few seconds to open profound wounds in persons we love
یاد بگیرن که ظرف چند ثانیه می توانیم زخمی عمیق در دل کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم
 
And it takes many years to heal them
و سال ها وقت لازم خواهد بود تا آن زخم التیام یابد
 
To learn to forgive by practicing forgiveness
با بخشیدن ، بخشش یاد بگیرن
 
To learn that there are persons who love them dearly
یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را عمیقا دوست دارند
 
But simply do not know how to express or show their feelings
اما بلد نیستند احساس شان را ابراز کنند یا نشان دهند
 
To learn that two people can look at the same thing and see it differently
یاد بگیرن که میشوددو نفر به یک موضوع واحد نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند
 
To learn that it is not always enough that they are forgiven by others
یاد بگیرن که همیشه کافی نیست دیگران آنها را ببخشند
 
They must forgive themselves
بلکه خودشان هم باید خود را ببخشند
 
And to learn that I am here
و یاد بگیرن که من اینجا هستم
 
Always
همیشه
 
 
 
این مطلب اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط زنی به نام ریتا در وب سایت یک کلیسا قرار گرفت :
این مطلب کوتاه به اندازه ای تاثیر گذار و ساده بود که طی مدت
 ۴ روز بیش از پانصد هزار نفر به سایت کلیسا ی توسکالوسای
 ایالت آلاباما سر زدند این مطلب کوتاه به زبان های مختلف ترجمه شد 
و در سراسر دنیا انتشار پیدا کرد.... ::


سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, :: 9:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
 
 
 
چی می شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما برکت بده، چرا که ما وقت نکردیم دیروز از او تشکر کنیم.
 
چی می شد اگهخدا فردا دیگه ما را هدایت نمی کرد، چون امروز اطاعتش نکردیم.
 
چی می شد اگه خدا امروز با ما همراه نبود، چرا که دیروز قادر به درکش نبودیم. 
 
چی می شد که دیگه شکوفا شدن گلی را نمی دیدیم، چرا که وقتی خدا بارون فرستاده بود گله کردیم و شکر نکردیم.
 
چی می شد اگه خدا عشق و مراقبتش را از ما دریغ می کرد، چرا که ما از محبت ورزیدن به دیگران دریغ کردیم.
 
چی می شد اگه خدا در خانه اش را می بست، چرا که ما در قلب های خود را بسته بودیم.
 
چی می شد اگه خدا امروز به حرف هامون گوش نمی کرد، چون دیروز به دستوراتش خوب عمل نکردیم.
 
چی می شد اگه خدا خواسته هایمان را بی پاسخ می گذاشت، چون به یادش نبودیم.

وقتی فشرد ،

 

     قامت آنیاس پشت در

 

      دستان باغبان ، به مناجات رفته بود

 

       با این سئوال سخت :

 

        گل را به پشت در ،که به دیوار می زند ؟

 

         این سوره بزرگ

 

          این کوثرسترگ 

 

           اینک کبود و خسته ، چه تفسیر می شود !

 

           او ریشهمی شود ،

 

            که بروید نهال عشق

 

             پنهان میان خاک 

 

              آیا کسی ، ریشه بر این خاک دیده است ؟

 

               آن گنج بی بدیل ، پنهانِ آشکار

 

                در پیش چشم یار

 

                 بازوی یاس می شکند از فشار در 

 

                  اما گلاب ، حاصل افشردن گل است

 

                    آن عطر پیش ماست 

 

                     عطار مهربان 

 

                      عاشق گل های نرگس است...



شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, :: 9:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
یک متخصص ارگونومی بهترین زمان برای خرید کفش را عصرها می داند.
 
منصور ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، به بیان نکاتی در خصوص انتخاب کفش خوب پرداخت و گفت: استفاده از کفش‌های نامناسب می‌تواند مشکلات قامتی را برای فرد به وجود آورد چراکه این نوع کفش‌ها سبب راه رفتن ناصحیح می شود.
 
به گفته این متخصص ارگونومی کفش باید قابلیت انعطاف داشته باشد و فرد هنگام پوشیدن آن احساس راحتی کند.
 
ضیایی افزود: سفتی کفش سبب ایجاد درد زانو می‌شود و لذا باید کفشی انتخاب کنیم که قابلیت انعطاف داشته باشد به گونه‌ای که کف کفش با فشار دادن دو انگشت پایین برود.
 
این متخصص ارگونومی بهترین جنس کفش را جنس پلی اورتان (PU) دانست.
 
وی یکی دیگر از فاکتورهای موثر در انتخاب کفش را اندازه بودن آن دانست و به افراد توصیه کرد: از انتخاب کفش‌های تنگ خودداری کنند.
 
ضیایی بهترین زمان را برای خرید کفش عصرها می داند و به افراد توصیه می کند به هنگام خرید کفش هر دو لنگه آن را بپوشند.
 
وی بهترین جنس برای رویه کفش را جنس چرمی دانست و گفت: در اینگونه کفش ها پا عرق نمی کند.
 
این کارشناس ارگونومی گفت: کفشی خوب است که سبب راه رفتن صحیح افراد شود.


چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, :: 16:19 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
170591 نکاتی مهم برای داشتن یک آرایش شیک در تابستان
قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود.
بابی براون یکی از مشهورترین‌ها در زمینه آرایش و محصولات آرایشی است؛ از جمله مشتریان بسیار معروف او مریل استریپ، کاترین زتا جونز و سیدنی کلافورد هستند و مجله نیویورک تایمز از او به عنوان معروف‌ترین مشاور زیبایی نام می‌برد .
آراسته و زیبا نگه داشتن صورت در این روزهای گرم واقعا کار دشواری است به‌ خصوص اگر بیشتر فعالیت‌های‌تان بیرون از خانه است البته آرایش‌های کم و طبیعی در این گرما کمی دوام می‌آورند اما همین آرایش کم هم اصولی دارد تا مبادا روی صورت بیش از اندازه جلوه کند و ظاهر ناخوشایندی به پوست دهد. برای یاد گرفتن همین تکنیک‌ها سراغ توصیه‌های یکی از معروف‌‌ترین آرایشگران دنیا رفتیم؛ خانم بابی براون که در میان مشاوران زیبایی یکی از چهره‌های سرشناس است خودش عاشق آرایش‌های تابستانی است.
خانم براون می‌گوید: من همیشه عاشق رنگ پوست برنزه‌ام و در نوجوانی هم تلاش زیادی کردم که به آن برسم.حتی گاهی در نوجوانی در اتاق  مادرم را روی خودم قفل می‌کردم و یک عالمه از برنزه‌کننده‌اش  را به خودم می‌زدم. در حال حاضر باتوجه به خطرات آفتاب ترجیح می‌دهم فقط از برنزه‌کننده‌هایی (برنزه‌کننده‌ها مانند رژگونه‌ها به عنوان لوازم آرایشی و به صورت موقت به کار می‌روند اما برخلاف رژگونه‌ها می‌توان آنها را به کل صورت زد) که نیاز به نور خورشید ندارند برای به دست آوردن رنگ پوستی که همیشه آرزویش را داشتم، استفاده کنم.
اگر معمولا خودتان عادت دارید که در روزهای گرم کمتر آرایش کنید، باید بگوییم کاملا کار درستی انجام می‌دهید اما به‌هرحال در مناسبت‌ها ممکن است نیاز به کاری ویژه باشد.
فقط ضدآب
اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم  همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضدآب بروید تا با عرق کردن پوست به راحتی پاک نشوند، چون در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست هم خراب می‌شود.  یادتان باشد مواد آرایشی پودری و ضدآب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهند و استفاده همزمان آنها نمی‌تواند در زیبایی چهره شما در این گرمای تابستانی نقشی داشته باشد.
کرم‌پودر خشک انتخاب بهتری است
کرم‌پودر خشک برای تابستان که معمولا پوست کمی چرب‌تر می‌شود، مناسب است و در بسیاری از مواقع این کرم‌پودر بر کرم‌پودر چرب و مایع ارجحیت دارد چون حمل آن راحت است؛ نمی‌ریزد و شما می‌توانید آن را در کیف آرایش، همراه خودتان داشته باشید. همچنین در ساخت این کرم‌پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می‌کند.  البته پنکیک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می‌گیرد. از این پنکیک می‌توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.
پودری بهتر است یا کرمی؟
بـرنـزه‌کننده‌های آرایشی چندین نوع مختلف دارند؛ یکی پودری و دیگری کرمی یا ژلی که پودری بین آرایشگران طرفداران بیشتری دارد چون سریع و تقریبا بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوست‌های معمولی تا چرب است.
توصیه می‌شود از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزه‌کننده‌ها در جایی که نور آفتاب به‌طور طبیعی به صورت، پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه شما می‌خورد، استفاده کنید، البته اگر پوستی خشک دارید یا اگر می‌خواهید پوست‌تان مرطوب به نظر برسد، از کرم آن استفاده کنید. ژل برنزه‌کننده رنگی صاف و یکدست به شما می‌دهد و برای پوست‌های بسیار چرب مناسب است. از انگشت یا اسفنج‌های آرایشی برای به کار بردن کرم یا ژل برنزه‌کننده استفاده کنید.
اگر می‌خواهید دور چشم‌های‌تان سیاه نشود…
قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه‌های کرمی از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی معمولا حاوی کرم‌های نرم‌کننده هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای و مایع ضدآب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند، به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می‌شود.
رنگ‌دار بگیرید
برای یکنواخت کردن رنگ پوست‌تان در تابستان، بهتر است از مرطوب‌کننده‌ رنگ‌دار استفاده کنید که حاوی جاذب‌‌های محافظت‌کننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته این SPF حتما باید بالای ۲۰ باشد تا یک محافظت حداقلی را از صورت شما به عمل آورد.
چه رنگ پودری برای این روزها مناسب است
وقتی در مورد نوع برنزه‌کننده تصمیم گرفتید، حالا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ روشن، متوسط یا تیره، در این مورد براساس اینکه چگونه به صورت طبیعی برنزه می‌شوید، انتخاب کنید. برای مثال اگر زیر نور خورشید، پوست شما قهوه‌ای طلایی می‌شود، رنگ برنزه متوسط برای شما بهترین است. بیشتر برنزه‌کننده‌هایی که رنگی طبیعی دارند، معمولا قهوه‌ای متمایل به قرمز هستند، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه شده باشد. سعی کنید از برنزه‌کننده‌هایی که رنگ‌شان به نارنجی می‌زند، استفاده نکنید؛ اینها روی هر پوستی مصنوعی به نظر می‌رسند.
 
از رنگ‌های تابستانی استفاده کنید
بهتر است فقط از یک رنگ به‌عنوان سایه استفاده کنید رنگ‌هایی مثل برنز، آبی، زیتونی و بنفش ارغوانی برای این فصل مناسب است. اگر می‌خواهید چشم‌های‌تان به‌خوبی خودشان را نشان دهند، می‌توانید با یک مداد چشم به داخل چشم رنگ دهید. سپس با استفاده از سایه‌ای قهوه‌ای و خط چشم را محو کنید. روی پوست‌تان را با پودر براق و درخشان با تن  برنز، های‌لایت زیبایی بزنید. روی گونه‌ها را هم از همین رنگ رژگونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ شود. استفاده از برق لب‌هایی که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا کالباسی درخشش و زیبایی رژلب را روی لب‌ها، دوچندان می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک شاین کمی رنگ روغنی شفاف روی رژلب خود بزنید. اثر این رنگ‌های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.
بالم ضد‌آفتاب بخرید
معمولا تمام محصولات مربوط به لب به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که لب‌ها را از بی‌آبی محافظت کنند و مسلما در زیبایی ظاهر آنها نیز موثرند، پیشنهاد ما برای این روزهای گرم تابستان استفاده از یک بالم طبیعی بدون رنگ است که دارای قابلیت محافظت از لب‌ها در مقابل اشعه ماورای بنفش یعنی SPF باشد. به یاد داشته ‌باشید که لب‌ها به راحتی مثل پوست در برابر آفتاب می‌سوزند، بنابراین حتما توجه کنید که محصولی که می‌خرید دارای ۱۵ SPF یا بالاتر باشد. برای این فصل رنگ‌ صورتی مناسب است البته پیشنهاد ما این است که در این گرما بیشتر از رژهایی استفاده کنید که به رنگ طبیعی لب‌های خودتان نزدیک است. البته برای داشتن یک آرایش سبک‌تر توصیه می‌کنیم که از بالم‌های رنگ‌دار استفاده کنید تا هم حالت لب زیبا شود و هم به‌راحتی خراب نشود.
 


 

171164 پانزده تکنیک آرایشی برای خانم هایی که صورت لاغر دارند
شما به راحتی می توانید با استفاده از تکنیک های آرایشی صورت لاغرتان را پر و زیباتر کنید.
نوع آرایش می‌تواند تاثیر زیادی در چاق یا لاغر نشان دادن صورت داشته باشد. اگر به توصیه‌های آرایشی‌ای که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید، می‌توانید با یک آرایش سبک و ساده،‌ کاری کنید که صورتتان پرتر به نظر بیاید:
۱ – اگر صورت لاغری دارید، رژگونه‌‌های غلیظ و تیره را اریب روی صورتتان نزنید.
۲ - دور کرم‌های برنز و خیلی تیره‌تر از رنگ پوستتان را خط بکشید.
۳ – سعی کنید کرم همرنگ پوست یا حتی یک درجه روشن‌تر از پوستتان بزنید و رژگونه کمرنگی که فقط قدری به گونه‌هایتان حجم بدهد، انتخاب کنید.
۴ - استفاده از سایه‌های چشم روشن‌تر و براق‌تر هم می‌تواند کمک زیادی به پرتر نشان دادن صورت بکند.
۵ - رژگونه‌های براق برای پرتر نشان دادن گونه‌ها و صورت، انتخاب‌های بهتری هستند.
۶ - کمی حجیم کردن لب‌ها با کمک خط لب و برق لب هم می‌تواند صورتتان را تا اندازه‌ای درشت‌تر نشان بدهد.
۷ - ابروهایتان را نازک نکنید تا صورتتان بیش از اندازه کشیده و لاغر به نظر نرسد.
۸ – ابروهای پهن و کمی کوتاه، صورت را چاق‌تر نشان می‌دهد.
۹ – اگر دوست داشته باشید، می‌توانید همزمان از خط‌ چشم و ریمل برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید تا چشم‌هایتان قدری درشت‌تر و در نهایت صورتتان پرتر به نظر بیاید.
۱۰ - تیره کردن داخل چشم با مداد یا سرمه، چشم‌ها را ریز و ترکیب صورت را لاغر نشان می‌دهد.
۱۱ – استفاده از کرم‌پودر، پنکیک یا رژگونه‌های تیره، سن شما را بیشتر و صورتتان را لاغرتر از چیزی که است، نشان می‌دهد و شفافیت چهره‌تان را هم از بین می‌برد.
۱۲ - سیاه شدن دور چشم‌ها و روی گونه‌ها، یکی از مشکلاتی است که معمولا با بالا رفتن سن به سراغ افراد می‌آید و چهره آنها را لاغرتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، پس از اتمام آرایش‌، کمی کرم‌پودر براق و روشن را با انگشت سبابه، به آرامی دور چشم‌ها، زیر استخوان ابرو و روی گونه‌هایتان بزنید.
۱۳ – معمولا آرایش به خوبی روی پوست‌های خشک نمی‌نشیند و با نمایان شدن چروک‌ها، صورت هم لاغرتر نشان داده می‌شود پس اگر پوستتان خشک است، باید پیش از آرایش حتما از مرطوب‌کننده‌های با پایه چربی کمک بگیرید.
۱۴ - خط لبی کمی تیره‌تر از رژ‌لبتان بکشید. به این ترتیب، لب‌های شما کمی حجیم‌تر و صورتتان هم کمی پرتر نشان داده خواهد شد.
۱۵ - خط چشم نازک و کوتاه بکشید تا چشمانتان گردتر و صورتتان هم پرتر نشان داده شود. خط چشم‌های بلند و کشیده، صورت را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند.


چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, :: 16:16 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

این آرایش از مد افتاده و زننده به نظر می‌رسد. بهتر است اگر می‌خواهید خط چشم‌تان بیرون از چشم‌تان بکشید از یک سایه چشم قهوه ای رنگ استفاده کنید.

ar4 1718 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

چشمان گربه ای :

خط چشمانی که به سمت بالا کشیده می‌شوند؛ یعنی بالاتر و خارج از گوشه خارجی چشم کشیده می‌شوند. اما این آرایش از مد افتاده و زننده به نظر می‌رسد. بهتر است اگر می‌خواهید خط چشم‌تان بیرون از چشم‌تان بکشید از یک سایه چشم قهوه ای رنگ استفاده کنید.

ar4 1719 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

چشمان درشت :

کسانی که چشمانی درشت دارند نباید از سایه‌های روشن و به رنگ‌های تند و نامتناسب استفاده کنند. مگر اینکه بخواهید برای جشن‌هالووین آرایش کنید. سعی کنید از رنگ‌های مات و تیره استفاده کنید.

ar4 1720 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

سایه‌های سرخ :

زدن سایه سرخ رنگ روی تمامی نقاط پلک پیشنهادی است که آرایشگران برای شما دارند. اما اگر بخواهید از رنگ سرخ برای زدن سایه و استفاده از آن روی تمام نقاط پلک‌تان استفاده کنید رنگ چشمان‌تان را سرخ و یا صورتی نشان می‌دهد.بهتر است به جای این کار،‌از سایه‌هایی با رنگ‌های ملایم تر مانند صورتی مات وهلویی استفاده کنید.

ar4 1721 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

خط چشم ناتمام :

کشیدن خط چشم ناتمام از نیمه‌های چشم تا انتهای آن چشم را کوچک نشان می‌دهد و تاثیر کمی دارد. شما می‌توانید فقط بالای پلک‌تان را خط چشم بکشید، اما از داخلی ترین ناحیه چشم تا بیرون چشم آن را ادامه دهید.

ar4 1722 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

هماهنگ کردن رنگ سایه‌ها :

هیچ گاه رنگ سایه شان را با رنگ چشمان تان هماهنگ نکنید. مخصوصا اگر شما چشمانی آبی و یا سبز دارید. چشمان آبی رنگ با خط چشم آبی زیبا و جذاب می‌شود، اما با سایه چشم زیبایی اش را از دست می‌دهد. اصولا رنگ‌های طبیعی که در تضاد با رنگ چشمان شما باشد بهتر است.

ar4 1723 شش اشتباه رایج در آرایش چشم را بشناسید + عکس

ریمل‌های حجم دهنده :

این ریمل زدن‌ها مربوط به سال‌های ۱۹۶۰ است،‌ اما امروزه دیگر کاربردی ندارد. بهترین راه برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها این است که با یک ریمل معمولی چند بار مژه‌های خود را ریمل بزنید. اگر احساس کردید مژه‌هایتان سنگین شده، با یک دستمال خشک حجم ریمل را از برس آن بگیرید.

 


چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 
173405 تکنیک هایی برای یک آرایش چشم زیبا
هر مدل چشم نحوه آرایش خود را خواهد داشت. با آرایش مناسب چشم خود زیبایی آن را دو چندان کنید. البته قبل از این باید با نحوه آرایش مدل‌های مختلف چشم آشنا شوید.
هر مدل چشم نحوه آرایش خود را خواهد داشت. با آرایش مناسب چشم خود زیبایی آن را دو چندان کنید. البته قبل از این باید با نحوه آرایش مدل‌های مختلف چشم آشنا شوید.
آرایش چشمهای گود :
در این نوع چشم تکیه دراستفاده از رنگهای کمرنگ میباشد. زیرا باعث ایجاد جلوه بیشتر چشمها میگردد. برای آرایش این نوع چشم میبایست سایه را از گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار گرفت و مقدار کمی از یک سایه تیره تر نیز به چینهای اطراف چشمها زده و آنها را یکدست نمود.
آرایش چشمهای با فاصله :
در این نوع چشم میباست از سایه در گوشه های داخلی و تا وسط پلک جهت نزدیکتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود.از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمت خارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلک آنرا بخوبی یکدست نمایید.
آرایش چشمهای نزدیک به هم :
برای دورتر نشان دادن چشمها می توان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد. از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلکها و نزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم میگردند , باید استفاده نمود. برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده نمود و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست نمایید.
روشهای آرایش چشم :
استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد.

اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید. استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد.  از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید. برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید. هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد.



چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 
کودکی کنجکاو می پرسد:                
                                                                                  ایها الناس ، عشق یعنی چه؟
دختری گفت: اولش رویا              
                                                                             آخرش بازی است و بازیچه
مادرش گفت: عشق یعنی رنج                        
                                                                                پینه و ز خم و تاول کف دست
پدرش گفت: بچه ساکت باش                     
                                                                                    بی ادب ، این به تو نیامده است
رهروی گفت: کوچه ای بن بست                           
                                                                                  سالکی گفت: راه پر خم و پیچ
در کلاس سخن معلم گفت :                      
                                                                                           عین و شین است و قاف ، دیگر هیچ
دلبری گفت: شوخی لوسی است                               
                                                                                    تاجری گفت : عشق کیلو چند؟
مفلسی گفت: عشق، پرکردن                         
                                                                        شکم خالی زن و فرزند
شاعری گفت: یک کمی احساس                            
                                                                            مثل احساس گل به پروانه
عاشقی گفت: خانمان سوز است                            
                                                                          بار سنگین عشق بر شانه
شیخ گفتا: گناه بی بخشش                    
                                                                                    واعظی گفت : واژه بی معناست
زاهدی گفت: طوق شیطان است                             
                                                                                    محتسب گفت: منکر عظما است
قاضی شهر عشق فرمود                  
                                                                         حد هشتاد تازیانه به پشت
جاهلی گفت: عشق را عشق است                                  
                                                                                   پهلوان گفت: جنگ آهن و مشت
رهگذر گفت: طبل تو خالی است                           
                                                                             یعنی آواز آن ز دور خوشست
دیگری گفت: از آن بپرهیزید                    
                                                                              یعنی از دور کن بر آتش دست
چون که بالا گرفت بحث و جدل                        
                                                                         بین آن قیل و قال من دیدم
طفل معصوم با خودش می گفت:                             
                             
                          من فقط یک سوال پرسیدم !
 

 



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان