علمی فرهنگی ورزشی
اندازه کمر شلوار باید یک سانتی متر از کمر شما بزرگتر باشد.

 شلوارهای کتان و نخ برای تابستان و شلوارهای پشمی برای زمستان مناسب هستند.شلوار کتان هنگام شستن کوچک نمی شود و به اصطلاح آب نمیرود؛ و احتیاج به اتو ندارد و زیاد چروک نمی شود.

قد شلوار


وقتی شلوار را به پا می کنید، باید انتهای آن ۵/۱ سانتی متر از کف پا فاصله داشته باشد(بدون کفش). یادتان باشد اگر شلوارهای کوتاه بخرید،مجبور می شوید خیلی زود آن را عوض کنید چون شما زود قد می کشید.

کمر شلوار


اندازه کمر شلوار باید یک سانتی متر از کمر شما بزرگتر باشد. اگر تنگ تر یا گشادتر از این بود دردسر ایجاد می کند. وقتی که شلوار را پوشیدید و دکمه یا زیپ آن را بستید باید بدون کمربند دور کمرتان بماند و پایین نیفتد. اگر کمرتان تنگ است و به سختی بسته می شود، حتماً یک شماره بزرگتر را انتخاب کنید.

جنس شلوار


شلوارهای کتان و نخ برای تابستان و شلوارهای پشمی برای زمستان مناسب هستند.شلوار کتان هنگام شستن کوچک نمی شود و به اصطلاح آب نمیرود؛ و احتیاج به اتو ندارد و زیاد چروک نمی شود. پارچه شلوار باید سالم بدون بریدگی و زدگی باشد؛ وگرنه خیلی زود از بین می رود. شلوار تا جایی که ممکن است، باید از تکه های کمتری دوخته شده باشد تا پا را اذ­یت نکند. جنس پارچه هم نباید خیلی زبر باشد چون به پوست پا صدمه می زند.

جیب شلوار


هر شلوار بهتر است دو جیب یکی در طرف راست و دیگری در طرف چپ داشته باشد. جیب ها باید به قدری بزرگ باشند که دست ها تا مچ داخل آن برود.

بسته شدن شلوار


زیپ و دکمه های شلوار باید از نوع محکم و مناسب باشند؛ چون شما هر روز آن را چند بار باز و بسته می کنید.خراب شدن زیپ یا کنده شدن دکمه ها در مهمانی حسابی دردسر ساز است.دوختن دکمه ها نسبتاً آسان است، اما مشکل زیپ معمولاً به آسانی حل نمی شود.

دمپای شلوار


دمپای شلوار نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد. طول دمپای مناسب در سن و سال شما(برای فرد معمولی) ۲۰ تا ۲۲ سانتی متر است.

چند نکته ی دیگر

سعی کنید شلوار ورزشی و گرمکن شما از جنس نایلون و پلاستیک نباشد. چون عرق بدن شما را نمی گیرد و این کار به پوست و بدن شما صدمه می زند. شلوارهای راحتی (شلوارهای خانه) بهتر است از پارچه های نازک تر و مقداری گشادتر از شلوارهای بیرون باشد. تا جایی که می توانید شلوارهایی بخرید که لوازم فلزی و پلاستیکی کم تری به آن وصل شده باشد.



متاسفانه بسیاری از خانواده ها بر این باورند با بچه دار شدن بسیاری از اختلافات زناشویی از بین می رود اما محققان آمریکایی این نظریه را به طور کامل رد می کنند

 با به دنیا آمدن نوزاد نه تنها رابطه زن و شوهر بهتر نمی شود بلکه میزان جر و بحث و دعواهای خانگی تا ۵۰ درصد افزایش می یابد. مشاجره والدین روی عملکرد مغزی نوزادان تاثیر منفی می گذارد و تعیین کننده بسیاری از رفتارهای نوزاد در آینده است.

بررسی ها نشان می دهند افرادی که در دوران نوزادی در محیطی پر تنش بزرگ شده اند بیشتر از دیگران دچار اضطراب و استرس می شوند و با مشکل عدم اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کنند.

گفتنی است مشاجره والدین کودکان را پرخاشگر می کند و این پرخاشگری به ضرر خانواده ها تمام می شود زیرا برای آرام کردن آن ها احتیاج به انرژی بیشتری دارند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند زن و شوهر ابتدا باید با تمام مسائل و مشکلات خود کنار بیایند پس برای بچه دار شدن اقدام کنند.



در اینجا برای شما کاربران ترفندهایی را آموزش می دهیم که سرعت شما را در کار کردن با نرم افزار word افزایش می دهد.
ترفندهایی برای افزایش سرعت شما در word

 این ترفند ها بسیار کاربردی و آسان می باشد که در اینجا دریچه برای شما قرار داده است.

۱- با فشردن کليد Shift + F۵ مي‌توانيد به قسمتي از متن که بتازگي تغييري در آن ايجاد کرده ايد برويد. فشردن مجدد اين کليدها شما را به قسمت‌هاي تغيير يافته قبلي متن مي‌برد.

۲- اگر فرمت قسمتي از متن را تغيير داده ايد، مثلا رنگ يا نوع فونت آن را عوض کرده ايد و حالا مي‌خواهيد به همان وضعيت پيش فرض Word برگردانيد، مي‌توانيد آن بخش از متن را انتخاب و کليدهاي CTRL + SPACEBAR را فشار دهيد.

۳- وقتي مي‌خواهيد بخشي از متن را انتخاب نمائيد، مي‌توانيد کلمه ALT را پائين نگه داريد و با ماوس DRAG کنيد. اين کار باعث مي شود عمل انتخاب به صورت مستطيل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگيري افزايش يابد.

۴- وقتي در حال تايپ کردن يک متن انگليسي هستيدو به دنبال مترادف يک کلمه خاص مي گرديد، کافيست نشانگر را در کنار و يا در زير کلمه مربوطه ببريد و کليدهاي Shift + F۷ را فشار دهيد. با اين کار فهرستي از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمايش داده مي‌شود.

۵- در پنجره Print Preview شما مي‌توانيد پيش از پرينت گرفتن ، پيش نمايشي از فايل خود را ببينيد. براي انجام تغييرات در همين صفحه، کافيست روي آيکون Magnifier کليک نمائيد تا اجازه تصحيح در متن به شما داده شود.

۶- اگر مي‌خواهيد همزمان دو بخش مختلف از يک Document را ببينيد، مي‌توانيد فايل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالاي فلش موجود در بالاي نوار لغزان نگه داريد تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازي با دو فلش در بالا و پائين آن درآيد. آنگاه کليک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائين بکشيد. حال صفحه به دو قسمت تقسيم مي‌شود که در هر دو بخش همان فايل نمايش داده مي‌شود و همزمان مي‌توانيد دو بخش مختلف فايل را ببينيد و ويرايش کنيد.

۷- فرض کنيد يک فايل طولاني داريد و پيدا کردن مطالب برايتان دشوار، کافيست گزينه Document Map را از منوي View انتخاب کنيد تا فهرستي از عناوين Document شما را نشان دهد. حال با کليک بر هر عنوان به آن قسمت از فايل خود پرش مي‌کنيد.



وقتی شما یک لیوان نوشابه می خورید دقیقا این اتفاقات برای شما می افتد:


۱۰دقیقه بعد: ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسیدفسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند

۲۰دقیقه بعد: قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک ‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود

۴۰دقیقه بعد: حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛مردمک‌های‌چشمتان گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

۴۵دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

۶۰دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر : کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید!



یک جراح استخوان و مفاصل گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب می‌تواند برای دردهای کمر همزمان ترمیمی و پیشگیرانه باشد.

 آرش شرافت وزیری گفت: در این برنامه ورزشی سه نوع تمرین پیشنهاد می‌شود که ابتدا توصیه می شود،تمرینات ۲ تا ۳ بار در هفته و در ادامه هفته‌ای یک تا ۲ بار انجام شود.

وی ادامه داد: هر زمان فردی که احساس کشیدگی پشت، خستگی گردنی یا کمر کرد می‌تواند این حرکات را اجرا کند.

وی تمرین اول را اینگونه توضیح داد که فرد به کمر بخوابد، زانوها را خم کرده و فشرده کند و با دست بگیرد، زانوها را به سمت سینه بالا بیاورد و به آرامی خود را به عقب و جلو تاب دهد. فقط به عقب و جلو و نه چپ و راست.سپس به موقعیت اولیه بازگردد و دوباره تمرین کند.حدود بیست بار این حرکت انجام شود.

این جراح مفاصل و استخوان در مورد تمرین دوم گفت: فرد روی کمر دراز بکشد، دست‌ها پشت سر و پاها خم باشند. زانوی راست را به سمت خود بیاورد. در حالی که بالاتنه و آرنج چپ‌ به سمت زانوی راست برده می شود و به آهستگی بازدم را هم بیرون بدهد.همین حرکت را برای سمت دیگر هم تکرار کند اما این تمرین را به نوبت ۱۲ بار برای هر طرف انجام دهد.

شرافت وزیری تمرین شماره سوم را اینگونه توضیح داد که فرد روی یک صندلی بنشیند در این حالت بازوها و پاها باز و کشیده و مچ پاها خم هستند. همزمان بازوها و پاها تا حد ممکن باز شوند و ۸ ثانیه در این حالت نگه داشته شود و سپس رها شوند.این تمرین نیز ۵ تا ۸ بار تکرار شود.

وی گفت: در واقع ماهیچه‌های شکمی، شکم بندهای طبیعی بدن هستند که کمر را کاملاً صاف نگه می‌دارند به همین دلیل نباید به آنها بی‌توجهی کرد.



جمعه 26 مهر 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
در صورت علاقمند شدن به يك همكار رعايت نكاتي براي جلوگيري از هر گونه سوءتفاهم ضروري به نظر مي رسد.

 بسياري از ازدواج ها پيامد آشنايي دختر و پسر در محيط كاري است، در شرايطي برحسب اصل مجاورت و همكاري زن و مرد به يكديگر علاقمند شده و در نهايت تصميم به ازدواج مي گيرند يكي از مزاياي اين روش اين است كه دو طرف بر اساس يك نقطه مشترك يا همان شغل شان به يكديگر علاقمند مي شوند و گاهي اين آشنايي ها و به دليل رفتارهاي ناشيانه خدشه دار شده و سرانجامي نخواهد داشت و ممكن است دو طرف در صورت رعايت نكردن برخي اصول، شرايط نامساعدي را براي يكديگر فراهم نمايند.

در صورت علاقمند شدن به يك همكار رعايت نكاتي براي جلوگيري از هر گونه سوءتفاهم ضروري به نظر مي رسد:

ـ اولين قدم نشان دادن حسن نيت از ايجاد رابطه است منطقي است كه بنا به دلايل متفاوت دختران و پسران به راحتي به ابراز علاقه ديگران اميدوار نشوند. گاهي احساسات زودگذر سبب آسيب وجهه شغلي و اجتماعي دو طرف مي شود. اطمينان خاطر دادن به طرف مقابل و نشان دادن حسن نيت اساس شروع يك رابطه سالم است.

ـ بهتر است قبل از اطمينان از استمرار رابطه هيچ يك از همكاران ديگر از علاقمندي دو نفر به يكديگر با خبر نشوند در اين صورت ممكن است با سخنان و شايعات روند آشنايي دچار مشكل شود گاهي اطرافيان آگاهانه و ناآگاهانه با سخنان و شايعه پراكني ممكن است به روابط صدمه بزنند.

ـ قبل از هر چيز نياز است دو نفر در مورد هم تحقيق كنند و از حسن نيت يكديگر با خبر شوند بهترين راه براي تحقيق بررسي هاي محل زندگي است دوستان و رقيب هاي كاري منبع خوبي نيستند ممكن است رقيبان بر نقطه ضعف هاي شخص تاكيد كنند يا دوستان صميمي بر نقاط قوتش بهترين گزينه همكاري هاي نزديكي كه بسيار صميمي نيستند مي باشند در واقع آدم هاي خنثي بهترين منبع هستند. البته نبايد فراموش كرد افرادي براي پرس و جو انتخاب شوند كه سخنان و گفتگوها را در ميان بقيه همكاران فاش نسازند.

ـ براي شكل گرفتن هر رابطه اي نياز به آشنايي و شناخت بيشتر است پس از اطمينان از حسن نيت طرف مقابل بايد دو طرف جلساتي جهت آشنايي بيشتر داشته باشند چهارچوب ها نبايد فراموش شود ممكن است جواب يكي از دو طرف منفي باشد بايد رابطه به گونه اي باشد كه پس از بيان جواب منفي امكان ادامه همكاري وجود داشته باشد و دختر و پسر دچار ناراحتي در محل كار نشوند. متاسفانه برخي نياموخته اند چگونه با حقايق كنار بيايند.

ـ در مرحله بعد بايد در صورت عدم پذيرش درخواست شرايطي براي دادن جواب منفي فراهم شود طبيعتاً اگر فرد درخواست كننده در سمت بالاتري قرار داشته باشد شرايط پيچيده تر خواهد شد و زماني شرايط دشوارتر مي شود كه دو طرف به قصد آشنايي بيرون رفته و صحبت كرده باشند نه گفتن در چنين روابطي بايد با صراحت كامل انجام شود. نبايد براي جواب منفي دادن وجهه فرد را زير سوال برد و يا تحقير كرد و ضعف هايش را دليل اين جواب به شمار آورد. در اين زمان بايد ويژگي هاي مثبت فرد ذكر و گفته شود با وجود تمامي اين خوبي ها، احساس مي شود دو طرف نتوانند خواسته هاي يكديگر را برآورند و دلايل به صورت واضح و شفاف ذكر گردد و تاكيد شود از روزهاي بعد تمايل بر اين است كه رابطه در حد همكار باقي بماند آنچه زنان و مردان در اين مواقع بايد بدان توجه فراواني كنند اين است كه چنان كه جواب منفي است از هر گونه دلسوزي پرهيز كنند.

عواقب دلسوزي:


مسلماً پس از رد درخواست ازدواج طرف مقابل ناراحت شده و ممكن است رفتارهايي از خود بروز دهد كه بدان وسيله ناراحتي خود را ابراز نمايد به عنوان مثال ممكن است شخص شاهد رفتارهاي گوشه گيرانه، غيبت از كار و بي قراري باشد متاسفانه در اين مواقع اكثر افراد براي كاهش ناراحتي طرف مقابل سعي مي كنند به نحوي از وي طلب بخشش كنند و در ذهن دچار احساس گناه مي شوند در اين حالت براي از بين بردن احساس گناه سعي مي شود بيشتر جوياي احوالش شوند و يا كارهايش را تسهيل كنند فارغ از اينكه اين رفتار سبب دلگرمي مجدد طرف مقابل مي شود و او را وارد بازي احساسي مي كند هر چند كه شايد فقط اين رفتارها براي آرام كردن باشد ولي مي توان از آن برداشت هاي متفاوتي كرد براي جلوگيري از هر سوءتفاهم بهتر است فرد گفتار و اعمالش را هماهنگ سازد و چنانچه محيط كاري آزارش مي دهد سعي در جابجايي و تغيير محل كاري خود داشته باشد.

از سوي ديگر ممكن است اين علاقمندي به ازدواج منتهي شود در اين صورت زوجين ويژگي هاي مثبتي در رابطه شان خواهند داشت به عنوان مثال از شرايط كاري هم با خبر بوده و به خوبي يكديگر را درك مي كنند و با توجه به اينكه رفتارهاي اجتماعي شريك زندگي را ديده اعتماد و اطمينان بيشتري خواهد داشت در كنار تمامي مزايا بايد مراقب بود كه مسائل كاري وارد حريم خانه نشده و زندگي خصوصي را تحت تاثير قرار ندهد.

ـ داخل نكردن مسائل عاطفي و كاري: متاسفانه برخي نياموخته اند روابط كاري و عاطفي را از هم منفك كنند زوجين بسياري هستند كه حتي در محيط منزل همچنان كشمكش ها و مسائل كاري را مطرح و رابطه خصوصي خود را پر تنش مي سازند.

دنياي سلامت/ شماره ۹۶/ مهر ماه ۹۲/ به قلم: ستاره حميدي



جمعه 26 مهر 1392برچسب:, :: 8:52 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
این رژیم غذایی باعث جوان ماندن او شده است و بسیاری از افراد او را با یک دختر ۱۶ ساله اشتباه میگیرند.

 شاید شنیدن این مسئله که یک نفر تنها از سبزی و میوه جات خام و آجیل و مغزها به عنوان وعده های غذایی استفاده کند، کمی عجیب باشد، اما این خانم جوان تصمیم گرفته است با این رژیم غذایی به جوانی جاودان برسد.


سوزان رینولدز ۲۹ ساله میگوید : این رژیم غذایی باعث جوان ماندن او شده است و بسیاری از افراد او را با یک دختر ۱۶ ساله اشتباه میگیرند. این دختر جوان انگلیسی آخرین باری که غذای پخته مصرف کرده است به ۷ سال پیش باز میگردد و از آن زمان جز میوه و سبزیجات خام ، دانه ها ، انواع تخمه، مغزها و آجیل چیز دیگری نخورده است. او حتی چند دستور تهیه غذای ساده با مواد رژیمی خود تهیه کرده است از جمله سوپ سرد تهیه شده از اسفناج سبزیجات و کاهو و دیگر انواع غذایی گیاهی.


او میگوید زمان شروع کلاسهای یوگا در سن ۲۱ سالگی و سفرش به هندوستان تصمیم گرفت رژیم غذایی اش را کاملا تغییر دهد. او اضافه میکند استفاده از نوشیدنهای متنوع گیاهی و انواع غذاهای ساده و مغذی او را در تصمیمی که گرفته است مصمم میکنند و معتقد است از مزایای پیروی از این رژیم سلامت روحی، جسمی ، جوانی و انتخابهای صحیح است.

وی میگوید خانواده اش با رژیم غذایی عجیب او عجین شده اند و کما بیش از آن پیروی میکنند. برای مثال مادر او سالهاست که از شکر استفاده نمیکند.



جمعه 26 مهر 1392برچسب:, :: 7:56 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
مادر شوهر که دید عروسش چقدر خودپسند است، گفت: سپس خشتی بر در دیگ می گذاری. گفت: این را هم می دانستم.

 مادرشوهری بود که عروسی خودپسند داشت. روزی می خواست نحوه پختن پلو را به او بیاموزد. دیگی حاضر کرد و گفت: ابتدا آب را در دیگ می جوشانی. عروس گفت: این را می دانستم

گفت: سپس برنج را در آن می ریزی. عروس گفت: این را هم می دانستم.

گفت: سپس برنج را در آب می جوشانی تا دانه های آن ترد شود، گفت: این را هم می دانستم.

گفت: سپس آن را در صافی می ریزی و دیگ را دوباره بر آتش می نهی و روغن در ته آن می ریزی و نان بر روغن می گذاری و سپس برنج را در دیگ می ریزی. گفت: این را هم می دانستم.

مادر شوهر که دید عروسش چقدر خودپسند است، گفت: سپس خشتی بر در دیگ می گذاری. گفت: این را هم می دانستم.

بعد از رفتن مادر شوهر عروس همان طور که آموخته بود پلو را تهیه کرد و خشتی بر سر دیگ گذاشت.

پس از چند دقیقه خشت از بخار دیگ خیس شد و در دیگ افتاد. عروس چون این صحنه را دید هاج و واج ماند و متوجه خودپسندی خود شد.

ظهر چون شوهرش به منزل برگشت گفت: ناهار چه داریم، گفت: «خشت پلو».



جمعه 26 مهر 1392برچسب:, :: 7:52 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

مدیرگروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل عمده التهاب لوزه سوم، سرماخوردگی مکرر است.

دکتر محمدرضا شریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: لوزه سوم در کودکان به عنوان یک مخزن عفونت‌ عمل می‌کند و به دلیل ضعف سیستم ایمنی در آنان، عفونت دستگاه تنفسی بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: لوزه سوم جزو تشکیلات لنفاوی حلق است که وظیفه دفاع از بدن در مقابل تهاجم میکروب‌ها و قارچ‌ها را بر عهده دارد.

شریفیان با اشاره به اینکه لوزه سوم در پشت زبان کوچک قرار دارد و با معاینه مستقیم قابل مشاهده نیست،عنوان کرد: التهاب لوزه سوم در سنین دو تا سه سالگی رخ می‌دهد و همچنین در سنین پنج سالگی نیز به اوج خود می‌رسد و پس از آن در افراد بالغ به طورکلی محو می‌شود.

وی اظهار کرد: بزرگی بیش از حد لوزه سوم در کودکان بر اثر آلرژی، عفونت‌های حلق و دستگاه تنفسی است. در صورت شدید بودن التهاب لوزه سوم، کودک در حین خواب خرخر می‌کند و همچنین از طریق دهان تنفس می‌کند.

وی در خصوص علایم بروز سینوزیت خاطرنشان کرد: ترشحات چرکی بینی و حلق، بی‌اشتهایی و عدم رشد، از جمله علائم بروز سینوزیت است که تشخیص اولیه آن توسط متخصصین اطفال، گوش، حلق و بینی یا پزشک عمومی صورت می‌گیرد.

شریفیان در خصوص لزوم برداشتن لوزه سوم، اظهار کرد: لوزه سوم در صورت بروز عوارض باید برداشته شود و نبود آن به دلیل نقش دفاعی کمرنگی که ایفا می‌کند مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که درمان طبی، استفاده از آنتی بیوتیک و داروی ضد حساسیت در درمان التهاب لوزه سوم مفید نبود برای بهبود مشکل انجام عمل جراحی توصیه می‌شود.

شریفیان در پایان توصیه کرد: والدین باید علائم تنفسی کودک را در حین خواب جدی بگیرند زیرا این عارضه ممکن است منجر به تغییر در صورت، فک و دندان‌های کودک شود.



دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, :: 15:20 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

مجله سیب سبز: این روزها آمار زیادی مبنی بر افزایش انواع سرطان دستگاه گوارش در کشور به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد در این میان انواع مختلف سرطان معده در صدر قرار دارد. چه عاملی باعث افزایش این بیماری است و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

اردبیلی‌ها مراقب باشند

دکتر ناصر ابراهیم‌دریانی فوق‌تخصص گوارش و کبد

پیش از این شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش، مربوط به مری بود که معمولا در کمربند خزر دیده می‌شد اما امروزه معده شایع‌ترین سرطان دستگاه گوارش محسوب می‌شود که بیشتر مردم منطقه اردبیل را درگیر می‌کند. در آماری که در سال 2000 در ایران داده شد شایع‌ترین علل مرگ حوادث مغزی و عروقی بود که حدود 50 درصد را شامل می‌شد و بعد از آن حوادث ناشی از تصادفات 17 درصد مرگ و میر را شامل می‌شد و بعد از این دو عامل سرطان قرار داشت در حالی که در کشورهای غربی سرطان بعد از حوادث قلبی و مغزی قرار دارد. میزان مرگ سالانه بر اثر سرطان 36 هزار نفر است. 22 درصد علل مرگ در ایران ناشی از سرطان معده است. در بررسی که در سال 2000 انجام شده از نظر شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش سرطان معده در صدر قرار دارد و بعد از آن سرطان روده بزرگ و بعد سرطان کبد و سپس سرطان لوزالمعده قرار دارد. سازمان جهانی بهداشت تقسیم‌بندی‌اي دارد که می‌گوید اگر از هر 100هزار مرگی که بر اثر سرطان در جایی اتفاق می‌افتد بیش از 30 مورد بر اثر سرطان معده باشد آن منطقه،‌ منطقه پرخطر است. در اردبیل از هر 100 هزار مرگ بر اثر سرطان 10 مورد مربوط به سرطان معده است. این نشان می‌دهد که شیوع بالایی از این بیماری را در این منطقه شاهد هستیم.

غذاهای شور مقصر است

عـــوامل ژنتیـک ومحیـطی‌در ‌ایـن سـرطان معده ‌دخیل است. در صـدر عــوامل محیطی می‌توان به غذاهای شور و پرنمک همچنین غذاهای دودی اشاره کرد. البته نگهدارنده‌های غذا که حاوی نیتریت هستند یکی از مواد سمی است که نیتروز آمین تولید می‌کند که ماده‌ای سرطان‌زاست. استفاده از نيترات‌ها به‌عنوان كود شيميايي كه پاي بوته سيب‌زميني و سبزي‌ها براي رشد سريع ريخته مي‌شود در آنها ذخيره شده و وارد بدن مي‌شود. از آنجاکه در دوره گذشته یخچال استفاده نمی‌شد گوشت را نمک می‌زدند که همین ایجاد نیتروز آمین می‌کرد اما امروزه استفاده ناکافی از میوه‌ها و سبزی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و استفاده از غذاهای آماده را شاید بتوان درصدر علل سرطان معده قرار داد.

هلیکوباکتر پیلوری را جدی بگیرید

باکتری هلیکوباکترپیلوری عامل اصلی زخم معده است و آمار مبتلایان آن در ایران درصد بسیار بالایی دارد. این میکروب در همه ایجاد سرطان نمی‌کند. هر چه سن بالاتر می‌رود احتمال گرفتار شدن فرد به این میکروب بیشتر می‌شود به گونه‌ای که 80 درصد از افراد بالای 50 سال به نوعی با آن درگیرند. اگر فردی در بستگان درجه اول خود سابقه سرطان معده داشته باشد و میکروب هلیکوباکترپیلوری را هم داشته باشد باید این میکروب در او از بین برود تا احتمال سرطان در او کاهش پیدا کند.

مراقب این علائم باشید

در مراحل اولیه سرطان معده علائمی مانند سوءهاضمه و ناراحتی معده، احساس پری پس از خوردن غذا، دل‌آشوبه ملایم، بی‌اشتهایی و سوزش معده وجود دارد اما در مراحل پیشرفته‌تر وجود خون در ادرار، حالت تهوع، کاهش وزن به دلایل نامعلوم، درد معده، زردی و دشواری در بلع غذا اتفاق می‌افتد. هرگونه علامت درد، نفخ، سوء هاضمه، کم‌خونی و استفراغ باید از نظر سرطان معده در سنین بالا مورد آزمایش قرار گیرد چرا که مراحل اولیه این بیماری بدون علامت است.

مردها باید بیشتر مراقب باشند

در میان افراد مختلف، آنهایی که چاق هستند و از نظر جنسیت هم مردها بیشتر از زن‌ها احتمال ابتلا به سرطان معده را دارند. از نظر سن برخي سرطان‌ها در دوران خاصي از زندگي رشد پيدا مي‌كنند (مانند تومورهاي خاص كودكي) اما با افزايش سن، برخي از سرطان‌ها حداكثر ميزان بروز خود را نشان مي‌دهند. در مورد سرطان معده نیز احتمال شیوع از 50 سالگی به بعد افزایش پیدا می‌کند.



دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, :: 15:17 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
آیا تابحال دچار استرس مالی شده‌اید؟ آماری درمورد تعداد افرادیکه دچار استرس مالی هستند وجود ندارد اما اگر شما هم یکی از آنها هستید، بدانید که تنها نیستید. در این مقاله به چهار علت پایه استرس مالی اشاره می‌کنیم و ۱۰ نکته برای برخورد موثر با آنها عنوان می‌کنیم تا بتوانید زندگی آرام‌تری داشته باشید.

 

۱۰ راه برخورد با استرس مالی

چطور با استرس مالی برخورد کنید

نرخ بالای بیکاری، اجاره‌خانه و پول بنزین مسائلی واقعی هستند که قابل کنترل نیستند اما به شدت بر وضعیت حساب‌بانکی ما اثر می‌گذارند. اما خیلی مهم است که بدانیم استرس چیزی جز واکنش بدنتان به یکسری اتفاقات نیست. کمی به آن فکر کنید. در مواجهه به یک مسئله اورژانسی -- مثل آتش گرفتن خانه‌تان یا نزدیک شدن یک طوفان -- بعضی می‌ترسند و بعضی دیگر کاملاً آرام می‌مانند و کنترلشان را از دست نمی‌دهند. موقعیت برای همه یکسان است اما روشی که هر فرد به آن واکنش می‌دهد متفاوت است.

کاملاً ممکن است که واکنش بدنتان به استرس را آرام کنید تا بتوانید خوب فکر کرده و راه‌حلی پیدا کنید، حتی اگر مسئله‌ای که موجب استرستان شده است از بین نرفته باشد. بااینکه ممکن است نتوانید هیچوقت همه استرس‌های زندگی‌تان را از بین ببرید، کنترل و مدیریت کردن آنها می‌تواند به ارتقاء روابط، سلامتی و حس عمومی تندرستی‌تان کمک کند.

چه چیز موجب استرس مالی می‌شود؟

خیلی‌ها از این مسئله که چه اتفاقی برای پولشان می‌افتد دچار اضطراب می‌شوند. آنها باید ببینند مشکلشان دقیقاً کجاست تا بتوانند موثرترین راه‌حل را پیدا کنند. این اولین قدم است --اینکه بفهمید استرستان دقیقاً از کجا می‌آید. وقتی مسائل را بررسی کردید به چهار دلیل اصلی می‌رسید که چرا افراد درمورد مسائل مالی‌شان دچار اضطراب می‌شوند.

استرس مالی ۱: غرق شدن

اولین علت استرس زمانی است که هزینه‌های زندگی شما از درآمدتان بالاتر برود و نتوانید سرتان را بالای آب نگه دارید. این چیزی است که ما به آن غرق شدن می‌گوییم. مطمئناً می‌توانید حدس بزنید که اگر بطور مداوم بیشتر از آنچه درمی‌آورید، خرج کنید چه اتفاقی می‌افتد. شروع می‌کنید با رفتن زیر بار بدهی کمی به وضعیت مالی‌تان سر و سامان بدهید. و این کار شما را بیشتر و بیشتر غرق می‌کند.

استرس مالی ۲: بقای بی ثمر

دلیل دوم استرس زمانی است که از نظر مالی مشکلی ندارید اما احساس می‌کنید که آب در هاون می‌کوبید. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که با درآمدتان می‌توانید قبض‌ها را پرداخت کنید اما همیشه حسابتان صفر است. وقتی نمی‌توانید بالاتر از سطح هزینه‌هایتان بروید و کمی پول پس‌انداز کنید و اندوخته‌ای برای آینده‌تان داشته باشید، می‌تواند موجب نگرانی و استرس مالی شود.

استرس مالی ۳: بدهکاری

دلیل سوم استرس بدهی مالی است -- حتی اگر قادر به پرداخت هزینه‌هایتان باشید و کمی برای آینده‌تان پس‌انداز کنید. داشتن هر مقدار بدهی اگر باعث شود احساس استرس کنید یا احساس کنید برای پرداخت سررسید پرداخت‌ها به فرد طلبکار منابعتان را هدر می‌دهید، می‌تواند منبع استرس شود.

استرس مالی ۴: پیچیده‌سازی

آخرین علت استرس این است که احساس کنید هزینه‌هایتان کمی پیچیده شده یا از کنترلتان خارج شده است. این زمانی اتفاق می‌افتد که هیچ سازماندهی برای خرج و مخارجتان نداشته باشید، حساب‌های بانکی متفاوتی داشته، هیچ برنامه مالی نداشته باشید و یا لازم باشد برای اولین بار شروع به مدیریت هزینه‌هایتان کنید.

پول و خوشبختی

کاملاً ممکن است که واکنش بدنتان به استرس را آرام کنید تا بتوانید خوب فکر کرده و راه‌حلی پیدا کنید، حتی اگر مسئله‌ای که موجب استرستان شده است از بین نرفته باشد.

خیلی افراد تصور می‌کنند که اگر پول بیشتری داشته باشند، همه استرس‌هایشان ناپدید شده و به خوشبختی خواهند رسید. در بعضی موارد درآوردن پول بیشتر راه‌حل مشکلات مالی است. بعنوان مثال اگر بیکار باشید یا حقوق‌تان مکفی نباشد، احتمالاً تازمانیکه به درآمدی که بتوانی روی آن حساب کنید نرسید، استرستان از بین نخواهد رفت. اما برای خیلی افراد، داشتن پول بیشتر باعث می‌شود سبک‌ زندگی‌شان را طوری تغییر دهند که نه استرس‌شان را کمتر کرده و نه خوشبختی بیشتری برایشان به ارمغان می‌آورد. بنابراین به خاطر داشته باشید که هیچکس از استرس مالی ایمن نیست، نه حتی افراد فوق‌العاده ثروتمند.

۱۰ نکته برای برخورد با استرس مالی

برای اکثر افراد بهترین راه برای برخورد با استرس مالی این است که درمورد خرج و مخارجتان هوشیارتر عمل کنید و دیدگاهتان درمورد وضعیت را تغییر دهید. در زیر به نکات و تکنیک‌هایی برای مقاوم کردن خودتان دربرابر استرس مالی اشاره می‌کنیم:

۱. زبانتان را تغییر دهید. بااینکه ممکن است به نظرتان کلیشه‌ای بیاید اما داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از زبانی مثبت می‌تواند واکنش استرس شما را به مسائل مالی در زندگی‌تان تغییر دهد. مثلاً هیچوقت نگویید که نمی‌توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض، بگویید من می‌خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد. ایجاد تغییر در زبانتان اولین قدم برای ایجاد تغییر در نگرش فکری‌تان است.

۲. چارچوب فکری‌تان را تغییر دهید. نگرش شما نسبت به هزینه‌هایتان و حرف زدن درمورد آنها می‌تواند احساس شما را نسبت به آن تغییر دهد. درمقابل، حسی که نسبت به پولتان دارید، به شدت برای نحوه مدیریت و کنترل شما و برخوردتان با چالش‌های مالی اثر می‌گذارد. به خاطر داشته باشید که عمل همیشه مهمتر از فکر و عقیده است.

۳. قدرتتان را بشناسید. به طور کلی، افراد وقتی تصور می‌کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است بیشتر استرس می‌گیرند. به همین علت است که خیلی‌ها برای سفر با هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند. درمورد پول خودتان، همیشه قدرت ایجاد تغییر را دارید، از اینرو باید تشخیص دهید که انتخاب‌های مختلفی پیش رو دارید و می‌توانید مشکل مالی‌تان را بهتر کنید.

۴. روی مثبت‌ها تمرکز کنید. به جای اینکه مدام به این بپردازید که چه چیزی درمورد هزینه‌هایتان اشتباه است، به این فکر کنید که باید قدردان چه باشید. ببینید چه جنبه‌های خوبی هم دارد، با مشکلاتتان به آرامی برخورد کنید و تصمیم بگیرید که از مشکلاتتان درس بگیرید.

۵. در زمان حال زندگی کنید. خیلی اوقات استرس مالی به دلیل فکر کردن به بدترین اتفاق‌هایی است که ممکن است در آینده رخ دهد. شما می‌توانید یک موقعیت را در ذهنتان آنچنان بزرگنمایی کنید که کم‌کم احساس کنید قلبتان درد گرفته و دست‌هایتان شروع به عرق کردن می‌کنند. به خودتان یادآور شوید که شما در زمان آینده زندگی نمی‌کنید--در زمان حال هستید که کنترل کامل روی آن را دارید.

۶. فکر شکست را از خود دور کنید. هیچوقت تصور نکنید که یک مشکل مالی نشانه شکست شخصی یا ضعف است. موقعیتتان هرچه که باشد، به خودتان یادآور شوید که چیزی نیست که میلیون‌ها فرد دیگر در دنیا را تحت‌تاثیر قرار نداده باشد.

۷. یک وقفه استرسی ایجاد کنید. برای اینکه استرس را به طریقی سالم از ذهنتان دور کنید، یک تصمیم قطعی بگیرید. بازی کردن با فرزندتان یا حیوان‌خانگی‌تان، دویدن یا پیاده‌روی، لذت بردن از یک سرگرمی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام یوگا می‌تواند کمکتان کند.

۸. کمک مالی بگیرید. حرف زدن با یکی از دوستان عاقل، یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص مالی می‌تواند به شما کمک کند گزینه‌ها و راه‌حل‌های خودتان درمورد مشکلات مالی‌تان را بهتر بررسی کنید. کار کردن با متخصص مالی، هوشیارانه‌ترین راه برای افتادن روی غلطک و احساس کنترل و خوش‌بینی بیشتر نسبت به موقعیتتان است.

۹. بدهی‌هایتان را کاهش دهید. اگر بدهی‌ها موجب استرستان شده‌اند، برای ایجاد یک برنامه خرج و مخارج تصمیم جدی بگیرید تا بتوانید بدهی‌هایتان هر چه زودتر پرداخت کرده و خلاص شوید. سعی کنید پرداخت بدهی‌هایتان پایین‌تر از ۴۰٪ درآمد خالص‌تان باشد.

۱۰. انتخاب کنید که ثروتتان را بالا ببرید. استفاده از پولتان برای ساختن یک آینده ایمن مالی به جای خرید کردن با آن، به شما احساس آزادی بیشتری می‌دهد. می‌توانید با خرید چیزهای کمتر که چندان هم به آنها نیاز ندارید و متعهد شدن برای پس‌انداز و کنار گذاشتن حداقل ۱۰٪ درآمدتان، استرستان را کاهش دهید.
مردمان



پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, :: 9:51 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
کلید های میانبر همواره موجب سهولت کاربران در استفاده از کامپیوتر و برنامه های جانبی آن بوده است. همگی ما حداقل با تعدادی از این کلید های میانبر در ویندوز و نرم افزارهای دیگر آشنایی داریم. اما این کلیدها تنها به محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن محدود نمیشود ؛ بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. در نسخه جدید سرویس ایمیل یاهو ، کلیدهای میانبر متعدد و کاربردی گنجانده شده است که سرعت کارکرد شما را افزایش میدهد. در این ترفند به معرفی این کلیدهای میانبر در محیط یاهو میل جدید خواهیم پرداخت.

توجه: خواندن ادامه ترفند در ادامه مطلب

 

پیش از هر کاری وارد http://mail.yahoo.com شوید.
نام کاربری و رمز عبور سرویس ایمیل یاهوی خود را وارد کرده و لوگین کنید.
اکنون دقت نمایید یاهو میل شما در حالت نسخه جدید قرار گرفته باشد.
اگر اینگونه نیست و همچنان در حالت Classic قرار دارد (در این حالت در پایین لوگوی اصلی یاهو ، عبارت Classic درج شده است) ، کافی است از بالای صفحه و سمت راست بر روی All-New Mail کلیک کنید تا یاهو میل شما به نسخه جدید تغییر پیدا کند. اگر اصلأ All-New Mail را نمیبینید ، نسخه یاهو میل شما جدید است.

پس از ورود موفقیت آمیز به ایمیل با استفاده از کیبورد از کلیدهای تکی یا ترکیبی زیر در محیط اصلی یاهو میل یا در درون هر میل استفاده کنید:

کلید M : چک کردن ایمیل ها
کلیدهای Shift + M : چک کردن همه ایمیل ها
کلیدهای \ + Ctrl : بستن زبانه (Tab) جاری
کلید N : ارسال ایمیل جدید
کلیدهای Shift + N : ارسال ایمیل جدید در همان پنجره
کلید C : ایجاد یک چت جدید (همچنین کلیدهای Ctrl + Shift + C)
کلید R : پاسخگویی به ایمیل
کلید A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند
کلیدهای Shift + A : پاسخگویی به ایمیل همه افرادی که در قسمت To قرار دارند در پنجره جدید
کلید F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل
کلیدهای Shift + F : ازجاع دادن (Forward) ایمیل در پنجره جدید
کلید K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده شده
کلیدهای Shift + K : علامت گذاری ایمیل به عنوان خوانده نشده
کلید L : نشانه گذاری ایمیل (Flag)
کلیدهای Shift + L : برداشتن نشانه ایمیل
کلید Delete : پاک کردن (ایمیل ، مخاطبین و ...)
کلید P : پرینت گرفتن (همچنین کلیدهای Ctrl + P)
کلیدهای Ctrl + S : ذخیره کردن به عنوان پیش نویس (Draft)
کلیدهای Ctrl + Enter : ارسال ایمیل (همچنین کلیدهای Alt+ S)
کلید V : نمایش (ترفندستان) یا عدم نمایش محتوای ایمیل های دریافتی در قسمت پایین پوشه جاری
کلیدهای [ + Ctrl : حرکت بین Tabها از راست به چپ
کلیدهای ] + Ctrl : حرکت بین Tabها از چپ به راست
کلید Enter (در لیست ایمیل های دریافتی) : باز کردن ایمیل در پنجره جدید
کلید Enter (در لیست مخاطبین) : باز کردن صفحه ویرایش مخاطب
کلیدهای Ctrl + F : جستجوی کلمه یا عبارتی خاص در متن ایمیل
کلید D : انتقال ایمیل به یک پوشه
کلید F11 : گسترش پنجره به صورت بیشترین ارتفاع
کلید Esc : بستن پنجره ایمیل در حال مطالعه
کلیدهای . + Ctrl : ایمیل بعدی (هنگام باز بودن یک ایمیل)
کلیدهای , + Ctrl : ایمیل قبلی (هنگام باز بودن یک ایمیل)

منبع: ترفندستان

 

همانطور که می دانید جهت عضویت در سایت یاهو و ساخت یک ایمیل جدید، احتیاج به انتخاب کردن کشور است.

 

 

 

اما به دلیل تحریم ایران توسط یاهو، نام ایران از لیست کشور ها حذف شده است. در صورت انتخاب کردن هر کشور دیگر، باید زیپ کد اصلی آن کشور را وارد کنید. اما بیشتر ما زیپ کد سایر کشور ها را نمیدانیم.

 

 

 

به همین دلیل در اینجا ترفندی را معرفی می کنیم که می توانید به راحتی و بدون وارد کردن زیپ کد یک کشور، برای خود ایمیل جدیدی در یاهو ثبت کنید. برای این کار باید از لیست کشورها، کشوری را انتخاب کنید که نیاز به زیپ کد ندارد.

 

 

 

این کشورها عبارتند از:

 

 

 


 

 


به این ترتیب و با انتخاب هر کدام از این کشورها، می توانید به راحتی و بدون نیاز به درج Zip Code در سایت یاهو عضو شوید.

 



پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, :: 9:47 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

موضوع: نحوه ساخت اتاق در یاهو با فونت رنگی 
 
 
با این روش میتوانید عبارت ورودی اتاق خود را دریاهو به صورت رنگی بنویسید :

از داخل یاهو مسنجر خود روی Chat و از آنجا به Create New Room حال در داخل کادر Room Nema اسم اتاق بنویسید و حال داخل Welcome Massage این فرمول را تایپ کنید: font size='32'>[ b][ i]< red>welcome room> شما میتوانید رنگ ها رو به سلیقه خودتان تغییر بدهید و همین طور عبارت Welcome Room واندازه... مثل این : font size='32'>[ b][ i]< pink> ME¥§?M> پس از اتمام کار که فرمول را تایپ کردید روی Create Room کلیک کنید حال روم شما با سر تیتر رنگی آماده است. 

 

 موضوع: انتقال Add List از یک آی دی به آی دی دیگر 
 
 
ابتدا باید ID جدیدتون رو در لیست دوستان ID قبلی Add کنید . سپس کلیدهای CTRL + Shift +M رو بفشارید حالا از این پنجره باز شده ID هایی که دوست دارید Add کنید رو انتخاب کنید و اگر همه رو می خواید Select All رو انتخاب کنید .. بعدش ok ... 
خوب حالا وارد ID جدیدتون بشید و پیغامی که از ID سابقتون اومده رو نکاه کنید
View Contacts رو انتخاب کنید تا لیست ID ها خودتون رو مشا هده کنید Next را بزنید و مثل Add کردن یک ID معمولی ادامه بدین .
 


چگونه وارد چت روم پر(full) در Yahoo Messengerشوید!؟ 
 
 

همانطور که می دانید اتاق های !Yahoo دارای قوانین خاصی هستند . مثلا حداکثر نفرات داخل اتاق 40 نفر می باشد و اگر آن اتاق دارای ظرفیت کامل باشد یعنی 40 نفر در آن آنلاین باشند , دیگر نمی توان وارد اتاق شد . اما گاهی می توان این قوانین را زیر پا گذاشت . حتما تا به حال شده که جلوی نام یک اتاق در لیست اتاق های Yahoo ببینید : (40) . ولی خیلی تمایل داشته باشید وارد آن اتاق شوید . روش زیر را برای اینگونه اتاق ها امتحان کنید : اگر بخواهید وارد چت رومی که پر است (یعنی 40 نفر در آن آنلاین هستند) شوید مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا یک چت روم بسازید که هیچ کس داخل آن نیست . حال کد روبرو را در قسمت پیغام تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. /join X (که بجای X باید نام چت رومی که پر هست و قصد ورود به آن را دارید را تایپ کنید.) ممکن است با پیغامی که می گوید این چت روم پر است مواجه شوید.یک مدت صبر کنید و دوباره کد بالا را وارد کنید.این بار وارد چت روم پر خواهید شد!! 
 


یک ترفند جالب در یاهو مسنجر ! 
 
 
در یاهو مسنجر وقتی که وارد یک روم میشید در کنار ID شما یک آیکون کوچک وجود داره که روی آن نوشته' !Y ' وقتی که روی آن کلیک کنید کلمات مختصر مفیدی وجود داره که مثلا میخواهید به دوستتون بگین که باهاش موافقین از لیست اون ( Agree ) انتخاب می کنید. حالا می خواهیم بگیم چطوری کلمات و جمله های جدید رو به این لیست اظافه کنیم. برای این کار ابتدا وارد پوشه ای شوید که یاهو رو در آنجا نصب کرده اید که معمولا در این آدرس : C:Program FilesYahoo!Messengeremoter_user.dat قرار داره... پس از این که به این پوشه رفتین کافیه که فایل emoter_user.dat را با برنامه Notepad باز کنید. بعد که فایل رو باز کردین متن زیر رو توش را نشان می بینید: # You can add custom emotions to this file # syntax: # EmotionName\Room Emotion Text\User Emotion Text(should contain a %s where you want the user name to appear) # # Please refer to the following sample: CustomHey room you can create custom emotions by editing the emote_user.dat fileHey %s you can create custom emotions by editing the emote_user.dat file خود یاهو یک مثال با نام: custom داره که نشون میده که چطوری متوانید خودتان یک جمله رو به اون اظافه کنید: توجه کنید علامت# به معنی راهنما هست و داخل متن حساب نمیشه ! در این قسمت میتوانید برای خودتون یک جمله اظافه کنید. برای این که متن شمارو با یک کلمه مختصر شده نشان دهد کد را ا شروع کنید خوب حالا فایل رو Save کنید و خارج شوید. البته لازمه که دو نکته زیر رو به خاطر داشته باشید : ?:توجه کنید موقع Edit کردن یاهو مسنجر باز نباشه. ?:کلمه های که به یاهو اظافه می کند جمعا تعدادشون از ??? کارکتر بیشتر نشه. یک چیز دیگه ممکنه که بعضی مواقع این روش کار نکنه در هر صورت به امتحانش می ارزه ! نه ؟
 


چگونه آف لاین با آن لاین بودن دوستانتان را در یاهو بفهمید(کاملا واقعی) 
 
 
قبلا در ترفندستان چندین ترفند برای پی بردن به اینکه دوستان شما در یاهو مسنجر واقعأ آفلاین هستند یا خود را از دید شما خاموش کرده بودند مطرح کرده بودیم که هر کدام به مرور زمان از کار افتاده بودند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که ترفندستان اولین سایتی است که آن را مطرح میکند. با استفاده از این ترفند تنها با وارد نمودن ID شخص مورد نظر پی میبرید که آیا اون واقعأ در حالت Invisible است یا شما را دور زده است! این ترفند روی تمامی ورژنهای جدید و قدیم یاهو مسنجر قابل استفاده است.


بدین منظور:
کافی است به سایت اینترنتیhttp://www.ydetector.orgبروید.
پس از ورود به صفحه کافی است به جای عبارت Yahoo ID ، آیدی شخص مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه ذره بین کلیک کنید یا Enter بزنید.
پس از چند ثانیه سیستم برای شما مشخص میکند که آیا فرد مورد نظر آنلاین است یا آفلاین. 
 


چگونه بفهمید که در Yahoo Messanger با چه کسانی چت داشته اید؟! 

 
 
آیا دوست دارید به طور مثال بدون داشتن هیچ چیزی بفهمید چه کسانی با چه ID هایی پشت سیستم شما به اینترنت وصل شده اند یا از اون جالب تر با چه کسانی چت کرده اند!!! خب از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید سپس تایپ کنید Regedit پس از باز شدن پنجره ویرایشگر ریجستری به کلید زیر بروید : HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofiles خب چی میبینید؟ لیست یک سری ID که 100% ID شما هم در بین آنها می باشد ، بله به همین راحتی لیست تمام ID هایی که در یاهو وصل شده اند اینجا لیست شده است خب برای اینکه بفهمیم که یک ID خاص با چه کسی چت داشته است به طور مثال من ID خودم را باز می کنم HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofiles amin_jonIMVironmentsRecent خب در پنجره مقادیر مشاهده می کنید که ID فردی که با آن چت کرده اید و ای دی خود شما قرار دارد. به طور مثال اینجا من با YahooHelper چت کردم : YahooHelper;ramin_jon به همین راحتی میتوانید یکی دیگر از ID هایی رو که توی سیستم شما کانکت شده و با کسی چت کرده است را در بیارید. 
 


چگونه بفهمید که دوستتان ID شما را در لیست دوستان خود دارد یا نه؟ 

 
 

برای این کار کافیست در هنگامی که با او چت میکنید به بالای صفحه pm دقت کنید. اگر بین آیدی شما و آیدی دوست شما علامت - - وجود داشت بدین معناست که آیدی شما در لیست او هست و اگر علامت - وجود داشت یعنی شما در لیست او نیستید. بعنوان مثال pooyesh - - rayaneh که در لیست هست و pooyesh - rayaneh که در لیست نیست. 
 


ورود با چند ID بطور همزمان در Yahoo Messanger 
 
 
ورود با چند ID بسیار ساده بوده و در کل یکی از ویژگی های خود یاهو مسنجر است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید:

1-از منوی Login ، زیر منوی Account info را انتخاب نمایید. 
?-user و Password خود را وارد کنید. 
3- بر روی Edit/Create Profiles کلیک کنید.(بالا ، سمت راست). 
3- هم اکنون شما می توانید با استفاده از دکمه مشخص شده به تعریف نام جدید بپردازید. 
شما می توانید در چت یا پیغام های خود از این ID ها استفاده کنید.

چت کردن با دو ID هم زمان حتی با صدا بسیار ساده است.

اولین راهی که ما برای چت کردن یا دو آی دی به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از برنامه مولتی یاهو است.این برنامه به شما امکان باز کردن بیش از یک مسنجر هم زمان را می دهد و شما می توانید با هریک وارد چت شوید.

برای فعال کردن چند مسنجر هم زمان شما به دو نسخه از یاهو مسنجر نیاز دارید: 
نسخه جدید یاهو مسنجر(شما می توانید از یاهو مسنجر های 5.5 استفاده کنید ولی بهتر است جدید ترین نسخه است را دریافت کنید. )

برنامه Multi Yahoo نقش اصلی را ایفا می کند.

نحوه نصب برنامه:

1-اگر هم اکنون نسخه قدیمی تر از 5.5 بر روی دستگاه شما نصب شده آن را پاک کرده و نسخه جدید را بریزید.

2- Setup برنامه Multi Yahoo را اجرا کنید و فولدر یاهو مسنجر را انتخاب کنید. 
توجه داشته باشید: شما باید فقط پوشه اصلی را انتخاب کنید به عنوان مثال C:Program FilesYahoo و از وارد کردن زیر شاخه ها خود داری فرمائید.

3-هم اکنون شما دو آیکون یاهو مسنجر در اختیار دارید(Yahoo Messenger & Multi Yahoo) 
مجددا توجه کنید: شما باید ابتدا نسخه جدید و بعد Multi Yahoo را اجرا نمایید.


4- شما می توانید به هر تعداد Multi Yahoo را باز کرده و با ID های مختلف وارد شوید. 
توجه کنید: هر نوع مشکلی در اجرا شدن Multi yahoo به این علت است که شما مسیر نصب کردن را اشتباه انتخاب کرده اید و Multi yahoo در فولدر یاهو نصب نشده است.

دراین قسمت ما به آموزش استفاده از چت 2 یکی از نسخه های چت تحت وب یاهو می پردازیم:

فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید:

1-با یک ID بوسیله یاهو مسنجر وارد چت شوید. 
2-با استفاده از وب مسنجر (نسخه تحت وی مسنجر) و یا به طور مستقیم از طریق chat.yahoo.com وارد وب چت یاهو شوید. 
توجه داشته باشید که قبل از ورود به چت نسخه چت را Chat 2 انتخاب کنید:

از لیست اقلام چت Voice Chat را انتخاب کنید.


با استفاده از لیست اتاق ها می توانید اتاقی را که بوسیله یاهو مسنجر داخل آن هستید انتخاب کنید: 
در آخر توجه داشته باشید برای جلو گیری از بروز مشکلات قبل ار اتصال و ورود به وب چت صدای یاهو مسنجر را در حا لت غیر فعال قرار داده و پس از برقراری صدا در وب چت صدای آن را فعال کنید.

اگر از http://chat.yahoo.com شدید با استفاده از آی دی دوم خود Sing in کنید. 
 


تقویم فارسی یاهو مسنجر چیست ؟ 
 
 

تقویم(Calendar)، یکی از امکانات جالب و جذاب در یاهو مسنجر است و کاربردهایی فراوانی دارد، ولی به علت میلادی بودن آن، کمتر مورد توجه فارسی زبانان عزیز قرار می گیرد.
تقویم فارسی یاهو مسنجر، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با استفاده از آن به برنامه ریزی روزانه خود پرداخته و زمان خود را مدیریت نمایید.

برنامه‌ریزی روزانه یکی از روشهای آشکار موفقیت است، این امر به سادگی با استفاده از تقویم فارسی یاهو مسنجر برای شما میسر خواهد شد.


پس از دریافت فایل Farhoo.exe برای نصب تقویم فارسی، آن را اجرا نمایید. برای اضافه نمودن تقویم فارسی به یاهو مسنجر خود مطابق دستور العمل، عمل نمایید

) قدم اول : دریافت نرم افزار
ابتدا تقویم فارسی یاهو مسنجر را دانلود نمایید.

2) قدم دوم : نصب نرم افزار
پس از دریافت نرم افزار فایل Farhoo.exe را اجرا نمایید، و مطابق دستور العمل تقویم فارسی را به یاهو مسنجر خود اضافه کنید.

3) قدم سوم : ثبت نام و استفاده 
پس از آنکه تقویم فارسی را به یاهو مسنجر خود اضافه نمودید، در سیستم ثبت نام کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.
 


دلیل پریدن آفلاین های یاهو مسنجر چیست ؟ 
 
 
در 3-2 سال اخیر پریدن آفلاین های یاهو مسنجر، مشکلات و ناراحتی های زیادی را برای کاربران، علی الخصوص کاربران ایرانی یاهو مسنجر ایجاد کرده است.

این مشکل دلایل مختلفی دارد که بر حسب شرایط اتفاق می افتد:

1) پائین بودن سرعت وصل شدن به سرور یاهو - از آنجایی که بیشتر کاربران اینترنتی در ایران از سرویس اینترنتی تلفنی یا Dialup استفاده می کنند، از سرعت پائینی برخوردارند. و موقع وصل شدن به سرور یاهو مسنجر، به دلیل این که ارسال بسته های اینترنتی (Packets) به سرور یاهو بیش از حد معمول طول می کشد، لذا تصور یاهو بر این می شود که شما قطع شده اید و باید دوباره وصل شوید. در حالی که نصف عملیات Login شدن را انجام داده اید.
در این حالت، به دلیل این که یک ارتباط (ولو ناموفق) با یاهو برقرار شده است، یاهو با احتساب این که شما به سرور وصل شده اید، آفلاین ها را برای شما ارسال می کند. و از محل نگهداری آن پاک می شود. و چون شما در برقراری تماس با یاهو ناموفق بوده اید، لذا دوباره وصل می شوید. که این عمل باعث می شود آفلاین های شما بپرد. چون طبق تصور یاهو، دیگر آفلاینی وجود ندارد که برای شما ارسال شود.

البته در نسخه های 5 و به قبل یاهو مسنجر، هیچ وقت آفلاینها پاک نمی شدند. و خود شما باید آنها را پاک می کردید.

2) بد شانسی در ارتباط اینترنت. چنانچه وقتی مسنجر شما در حال بالا آمدن باشد و به طور تصادفی اینترنت شما قطع (Disconnect) شود، متاسفانه پنجره آفلاین های شما خود به خود بسته می شود. که البته این کار نتیجه برنامه نویسی بد این قسمت یاهو مسنجر است. البته چنانچه از پشت LAN به یاهو وصل شده باشید، کمی طول می کشد تا قطع بودن شما به برنامه یاهو مسنجر ثابت شود.

3) زیاد بودن بیش از حد آفلاین ها. کسانی که افراد زیادی آنها را Add کرده اند و مرتبا Send To All از افراد مختلف دریافت می‌کنند، معمولا در دریافت آفلاین ها مشکل دارند. چون یاهو از یک حدی بیشتر آفلاین ها را نگهداری نمی کند و چنانچه به بیش از حد مورد نظر برسد، تنها تعداد خاصی از آخرین آفلاین ها به نمایش در می آیند و بقیه دور ریخته می شوند.

4) دیر به دیر Login کردن به یاهو مسنجر . چنانچه شما یک مدت طولانی، مثلا چند ماه به یاهو مسنجر Login نکنید، آفلاین های شما می‌پرد.

5) دیر رسیدن آفلاین ها به دست شما. گاهی اوقات به دلایل نامشخص، آفلاین ها دیر به دست شما می رسند. مثلا، فردی دیروز برای شما آفلاین گذاشته، اما شما امروز وقتی وارد مسنجر می شوید آفلاین را نمی بینید. بلکه ممکن است در دفعات بعدی آن آفلاین به دست شما برسد.

بعضی از آفلاین ها ذخیره می شوند: چنانچه فردی که برای شما آفلاین گذاشته، از دوستان شما باشد، یا قبلا با او چت کرده باشید، آفلاین وی در Message Archive یاهو ثبت خواهد شد. و اگر در روش شماره 2، به دلیل بد شانسی آفلاین را ار دست داده باشید، می توانید در مسج آرشیو به آن دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت آن آفلاین را از دست خواهید داد.

 

ارسال پیغام به چند نفر در یاهو مسنجر 
 
 
یاهو برای این مورد فکری اساسی کرده و شما همانطور که برای ارسال ایمیل در قسمت To می توانید با مشخص کردن ایمیل افراد، خود را از نوشتن و ازسال مککر نجات دهید، در اینجا نیز می توانید در قسمت To نام ای دی (ID) افراد را که می خواهید برای آنها پیام یکسانی ارسال کنید را نوشته و آنها را توسط کاما (،) از یکذیگر جدا نماید، و یا می توانید با نگه داشتن کلید CTRL بروی صفحه کلید بروی ای دی ها مورد نظر کلیک کرده و سپس Enter را فشار دهید، بعد از آن شروع به نوشتن پیام خود کنید و بعد از اتمام نوشتن کلید ارسال (Send) را فشار دهید.
 



 
 
background برای یاهو مسنجر


کارهایی که گفته میشه رو به ترتیب انجام بدین تا بتونید از هر عکسی در یاهو مسنجر در پشت لیسته دوستاتون استفاده کنید.

 

عکسی رو که میخواهید استفاده کنید به فرمت BMP در بیارید.
اسمه عکسو به background تغییر نام بدین.
عکسو به جایی که یاهو رو نصب کردین به آدرس زیر کپی کنید:
C:Program FilesYahoo!Messengerskinscustom
حالا کانکت شین و این کارهایی که نوشته شده به ترتیب انجام بدید:
yahoo messenger_login_privacy setting_appearance
بعد از انجام این مراحل در صفحه جدیدی که باز میشه باید روبروی (کارنت سیم) این گزینه رو انتخاب کنید Current Theme:Custom.
حالا میتونید کارو تموم کنید Apply_ok.


نکته: سعی کنید عکسیرو که در ابتدای کار انتخاب میکنید زیاد تیره نباشه چون نمیتونید اسمه دوستاتونو به خوبی ببینید
 

 


همیشه آنلاین باشید 
 
 
برای اینکه شما بتونید ID خود را برای همبشه (در هنگام وصل نبودن به اینترنت ) روشن نگاه دارید باید کارهای زیر را انجام دهید :1) با یاهو مسنجر آنلاین شوید .
2) به قسمت Messenger بروید .
3) گزینه Preferences را انتخاب نمایید.
4) در جدول باز شده از لیست سمت چپ گزینه Connection را انتخاب نمایید .
5) در این قسمت گزینه را از No proxies به Firewall With No proxies تغییر دهید.و بعد Apply و Ok کنید.
6) و در هنگام خارج شدن از مسنجر در کنار ساعت ویندوز یاهو مسنجر را Exit کنید .
با همین کار ساده شما می توانید همیشه خود را Online نگه دارید.

 

 

هشدار برای کاربران یاهو 
 
 
این بار میخواهیم یکی از روشهائی رو که هکر ها از اون برای هک کردن آی دی یاهو استفاده میکنند رو بهتون آموزش دهیم:معمولا هکرها ، شما رو با حقه های رنگین و جذاب وادار به Login کردن در صفحه ای میکنند که کاملا شبیه به صفحه Login در یاهو است و شما ذره ای شک نمیکنید!


اما Login کردن همان و ارسال ID و Password شما به ایمیل هکر همان! همیشه در برخورد با این صفحات مراقب باشید که login نکنید!
 

 

با دانستن IP یک شخص مثلا در چت چه کارهایی می توان انجام داد؟ 
 
 
با دانستن IP یک شخص مثلا در چت چه کارهایی می توان انجام داد * آیا با دانستن IP یک نفر میشه از طریق برنامه Sub Seven کسی را هک کرد!!! * آیا کسی IP من را بداند می تواند مرا هک کند ؟؟؟ * یکی IP من را دارد و می گوید اگر فلان کار را نکنی مانیتور تو رو می سوزانم آیا میتونه ؟؟ * و ..... تصمیم گرفتم که یک سری از کارها که میشه با داشتن IP انجام داد را برایتان شرح بدم ** قطع ارتباط شخص با اینترنت : شما میتوانید با استفاده از برنامه هایی مانند IP Disconnect یا Rocket و دانستن IP شخص مقابل او را از اینترنت بیرون بندازید. ** کند کردن سرعت ارتباط شخص با اینترنت : با استفاده از برنامه هایی مانند Vai-te-ja-icmp Bomber و... با فرستادن Packet های بسیار در یک زمان سرعت شخص را عملا کاهش دهید .... ** پیدا کردن پورت های باز : وقتی که IP یک فرد را داشته باشید میتوانید با استفاده از برنامه های Port Scanner سیستم شخص مقابل را جستجو کنید و اگر پورت بازی وجود داشت در صورت امکان از آن استفاده کنید ** یافتن تروجان فعال در سیستم مقابل : خب مانند بالا بعضی از برنامه ها با دادن IP یک دستگاه آن دستگاه را برای تروجان های فعال جستجو می کند و اگر پورت بازی مربوط به یک تروجان را پیدا کند به شما گزارش میدهند ( در بخش آموزش هک توضیح داده شده است) ** اما آیا میتوان با دانستن IP یک شخص با برنامه هایی مانند Sub Seven و.. به سیستم قربانی حمله کرد؟ در حالت عادی خیر ، یعنی اینکه برای کار کردن با برنامه های تروجان مانند Sub Seven باید یک Server در سیستم قربانی فعال شود ( فایل سرور فایلی است که با برنامه های تروجان مانند Sub Seven ساخته شده و باید برروی سیستم قربانی اجرا شود و پس از اجرای فایل سرور یک پورت در سیستم قربانی باز میشود که راه نفوذ شخص را باز می کند ) پس در نتیجه اگر قبلا فایل سروری برروی سیستم قربانی باز نشده باشد یا اینکه فایل سرور برروی سیستم او موجود نباشد شما هیچ کاری با برنامه های Trojan نمیتوانید بکنید *** چگونه کاری کنیم که هیچ کسی نتواند آسیبی از طریق دانستن IP ما به ما برساند؟ خب تنها کاری که شما باید انجام بدهید استفاده از یک فایر وال ( دیوار آتش ) Firewall در سیستم خودتان میباشد این برنامه ها پورتهای باز شما را بسته و شما را در مقابل حمله احتمالی از طریق IP و همچنین دسترسی برنامه های مشکوک را به اینترنت ( برای ارسال یا دریافت اطلاعات ) محدود می کند . برنامه هایی مانند ZoneAlarm یا Tiny Personal Firewall و... 
 

چند ترفند جالب در Yahoo Messenger 
 
 
آیا در لیست دوستم هستم؟ 
وقتی با یک نفر Chat می کنید از کجا می فهمید طرف مقابل شما را در لیست خود Add کرده است یانه! کافی است به طرف مقابل یک PM بدهیم و هنگامی که جواب طرف مقابل رسید به بالای پنجره ی مخصوص PM نگاه کنید. دو حالت ممکن است رخ دهد:

1.اگر طرف مقابل شما را در لیستش نداشته باشد، در بالای صفحه به صورت زیر اسم ها را مشاهده خواهیم کرد: 
Yahoo Send ID Instant Messenger در این صورت می بینید که بین ID دوست شما و Instant Messenger فقط یک خط وجود دارد که این نشان می دهد که طرف مقابل شما را Add نکرده است. 
2.اگر بین ID دوست شما و Instant Messenger دو خط دیده شود مانند: 
Yahoo Send ID…Instant Messenger در این صورت ID شما در لیست دوستان تان وجود دارد.


دوستم در کدام Room مشغول Chat کردن است؟ 
برای این کار به راحتی بر روی اسم او در لیست خودتان کلیک راست کرده و گزینه ی Join User in chat را انتخاب کنید، سپس شما به راحتی به آن اتاق منتقل می شوید.


چگونه بفهمیم کدام یک از دوستانمان به صورت Invisible وارد Yahoo Messenger شده است؟ 
برای این کار بر روی نام فردی که می خواهید بفهمید Invisible آمده یا نه، کلیک راست کنید و از سندی که ظاهر شده گزینه ی Invite Conference را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید، در این صورت چهار حالت ممکن است رخ دهد:

1. کاربر مورد نظر حضور ندارد، پس پیغامی به صورت زیر ظاهر می شود: 
None if the Users in the invite list are available t.join the conference.Please try at a later time 
2.کاربر در اینترنت حضور دارد ولی دعوت شما را رد می کند سپس در کادر پنجره ی کنفرانسش پیغامی مبنی بر اینکه من دعوت شما را رد می کنم ظاهر می شود! خوب پس کاربر حضور داشته که توانسته دعوت شما را رد کند. 
3.کاربر به دعوتی که شما برای کنفرانس برای او فرستاده اید پاسخ مثبت می دهد، پر واضح است که او حضور دارد و شما می توانید نام او را در پنجره کنفرانس ببینید. 
4.هیچ پیغامی وارد نمی شود! این کاربر دست شما را خوانده و به پیغامی که حاوی پرسش مبنی بر دعوت شما به کنفرانس است پاسخ نمی دهد تا لو نرود. پس نتیجه می گیریم که کاربر حضور دارد. در نتیجه فقط هنگامی که واقعا کاربر حضور ندارد حالت اول رخ می دهد، در بقیه حالات حتما کاربر حضور دارد شک نکنید.

 

 

صفحه اصلی زندگی شماو یاهو 
 
 
یاهو که بزرگترین شرکت اینترنتی جهان محسوب می شود، روز جمعه سرویس جدیدی را راه اندازی کرد که با استفاده از آن می توان سرویس های تحت وب را با کمک تلویزیون و تلفن همراه کنترل کرد. این کار به همان شیوه ای انجام می شود که امروزه از طریق رایانه ها متداول است یاهو با این اقدام ثابت کرد که تنها درصدد حضور در وب نیست و می خواهد روی صفحه تلویزیون و گوشی های همراه هم دیده شود

تری استیمل از مسئولان یاهو که در نمایشگاه CES شرکت کرده می گوید با ابتکاری که ما به خرج داده ایم می توان با استفاده از هر وسیله الکترونیکی که تصور کنید به اینترنت وصل شد. با این کار می توان از همه جا به اطلاعات دسترسی پیدا کرد. 
2 سرویس جدید یاهو در این زمینه Yahoo Go Mobile و Yahoo Go TV هستند. محصول سوم که Yahoo Go Desktop است سرویس های تلویزیونی و تلفنی یاهو را به سرویس های تحت وب آن که بسیار هم مورد استفاده هستند، پیوند می زند. 
مقامات یاهو می گویند با راه اندازی سرویس تلفنی درصدد هستند به صفحه پیش فرض وب روی گوشی های همراه مبدل شوند، یعنی همان کاری که در اینترنت هم بشدت آن را تعقیب می کنند. البته طرح تلویزیونی یاهو بسیار جاه طلبانه تر است و در قالب آن افرادی که تلویزیون هایی با قابلیت اتصال به رایانه خریداری کنند امکان بهره مندی از خدمات پرسرعت اینترنت را خواهند داشت. 
مارکو بوریس از مسئولان یاهو که در اجرای این پروژه همکاری دارد می گوید: ما قصد داریم به 3 صفحه اصلی که مردم در طول زندگیشان آنها را مشاهده می کنند متصل شویم. صفحه تلفن همراه که همیشه با آنان است، صفحه بزرگ تلویزیون و صفحه رایانه که در اداره روبه روی مردم است. قرار است سرویس Yahoo Go در میلیون ها گوشی تلفن همراه نوکیا که در سراسر جهان به فروش می رود گنجانده شود. یاهو در همین زمینه در حال مذاکره با 2 شرکت مخابراتی دیگر آمریکا AT&T و Cingular است. 
سرویس Go Mobile یاهو ظرف چند هفته آینده در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. افرادی که گوشی های سری 60 نوکیا یعنی6630، 6680، و گوشی N70 را خریداری کنند می تواننداز این سرویس که به طور پیش فرض روی گوشی هایشان نصب شده بهره ببرند.

قرار است شهروندان کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، سنگاپور، هند، مالزی، فیلیپین و استرالیا هم تا 3 ماهه اول سال 2006 از این خدمات بهره مند شوند. 
یاهو قصد دارد با همکاری AT&T و Cingular سرویس Go Mobile خود را در 13 ایالت جنوبی و غربی ایالات متحده راه اندازی کند. Cingular بزرگترین اپراتور خدمات تلفن همراه در آمریکاست که به طور مشترک تحت مالکیت AT&T و شرکت Bell south است. در قالب این همکاری مشترکان شرکت های مخابراتی یاد شده می توانند از طریق تلفن های همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند و جالب آن که همان نوع اتصال اینترنتی که آنان در خانه از آن بهره می برند در اختیارشان گذارده خواهد شد. 
مقامات یاهو می گویند برای به نتیجه رساندن این طرح 4 سال است که با مقامات این شرکت های بزرگ مخابراتی در حال مذاکره هستند و بزودی این سرویس را در کل آمریکا، کانادا و انگلستان ارائه خواهند داد. 
گفتنی است در قالب سرویس GO TV یاهو هم مشترکان می توانند منابع و اطلاعات خود در یاهو را به طور مستقیم به تلویزیون هایشان منتقل کنند و از این طریق می توانند عکس های دیجیتال و جدیدترین اخبار یاهو را روی تلویزیون مشاهده کنند. همچنین آنها می توانند با حساب کاربری یاهو از طیف گسترده ای از خدمات این سایت که پیش از این تنها از طریق رایانه در دسترس بود، بهره مند شوند. 
گفتنی است یاهو در جریان همین نمایشگاه اعلام کرد که از این پس امکانات email، مسنجر، Address Book و برخی امکانات دیگر آن به صورت پیش فرض روی میلیون ها گوشی موتورولا نصب خواهد شد. 
با این حساب یاهو گام های بزرگی را برداشته تا مردم سراسر جهان هر وقت که به صفحه نمایشگر یک وسیله الکترونیکی نگاه کردند، نام این شرکت را مقابل خود ببینند.
 

 

آبی کردن Status 
 
 
خوب دوستان امروز میخوام یه چی دیگه بگم ...حتما دیدین بعضی ها تو یاهو مسنجر Status خودشونو بصورت لینک مانند میکنند و رنگش هم آبی میشه این مراحلی که میگم رو انجام بدین :
ابتدا در Status خود هرچی که میخواید بنویسید رو تایپ کنید سپس یک فاصله بعد دکمه Alt را گرفته و ???? را تایپ کرده و Alt را رها کنید و یک / بگذارید

نکته : وقتی Alt را گرفته و ???? را تایپ میکنید باید بعد از رها کردن Alt حرف (ی) ظاهر شود و بدون فاصله / را تایپ کنید.

 

 


چگونه ID یاهوی خود را از هکر پس بگیرید 
 
 


اگر کسی پسورد شما را به دست آورد راه بازگرداندن آن چیست؟ این هم یک نکته جالب که خیلی ها به آن توجه نمیکنند. در واقع اگر یک زمانی بر اثر بی توجهی، شخصی ID مربوط به ایمیل شما را هک کرده و پسورد شما را عوض نمود، در چنین مواقعی از امکان Forgot Password استفاده کنید! ضمنا این نکته را فراموش نکنید که به هنگام Sign up، در اغلب سایت ها، مثل Yahoo! یا Hotmail، سئوالاتی در زمینه تاریخ تولد، کدپستی، کشور، سئوال کوتاه و جواب کوتاه و یک آدرس Mail برای مواقع اضطراری از شما سئوال می شود! این سئولات بسیار مهم هستند.

لازم است این موارد را همیشه به خاطر داشته باشید و یا آنها را جایی یادداشت کنید، که اگر کسی شما را هک کرد، بتوانید اط این طریق پسوورد خود را پس بگیرید و عوض کنید. به هر حال برای انجام این کار در صفحه Email Login روی گزینه Password lookup کلیک کنید. در این صفحه همان اطلاعات کلیدی که در قسمت بالا گفته شد را باید وارد کنید، اگر این اطلاعات را به خاطر دارید که جای امید باقی است، در غیر این صورت از ادامه این کار صرف نظر کنید.

خوب حالا بعد از وارد کردن این اطلاعات، سایت ایمیل شما درست بودن آنها را چک میکند و در صورت درست بودن آنها، شما به مرحله بعدی هدایت می شوید. در این مرحله که به منظور ایجاد امنیت بیشتر ایجاد شده است، سایت ایمیل از شما یک سئوال کوتاه میپرسد و شما باید به آن پاسخ صحیح بدهید. البته دقت کنید که این پرسش و پاسخ را خودتان به هنگام Sign up تعیین کرده اید و باید آن را به خاطر داشته باشید. ( مثلا فیلم مورد علاقه شما کدام است؟ که شما باید در اینجا همان پاسخی را بدهید که قبلا و در هنگام راه اندازی صندوق پستی خود داده بودید). بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن، شما قادرید به دو صورت موجود، پسورد خود را مجددا تصاحب کنید و آن را تغییر دهید.

1- Display New Password که به شما رمز عبور جدیدتان را نشان میدهد.

2- Email New Password که رمز عبور جدید شما را به آدرس ایمیلی که به هنگام Sign up داده اید، میل می کند. ( Alternate Email).


 

 

چگونه پسورد ID و Email خود را از طریق مسنجر تغییر دهیم ! 
 
 
چگونه پسورد ID و Email خود را عوض کنیم ! اگر بخواهید پسورد ID خود را عوض کنید چگونه این کار را انجام می دهید ؟ از آنجائیکه کاربران با مسنجر بیشتر کار دارند تا ایمیل ، برای آن دسته از دوستانی که احتمالا نمی دانند چگونه پسورد ID خود را مستقیما از طریق یاهومسنجر عوض کنند روش این کار را بیان می کنیم . برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید : 1 ) با ID و پسورد خودتان وارد Yahoo! Messenger شده و Connect شوید. 2 ) پس از اتصال از طریق منوی Messenger به قسمت Yahoo! Account Info بروید و آن را انتخاب کنید.Yahoo! Messenger در این حالت شما را به صفحه خاصی هدایت می کند . 3 ) پس از ظاهر شدن کامل صفحه که در آن ID شما قرار دارد و از شما خواسته می شود که مجددا پسورد خود را وارد کنید . 4 ) بعد از وارد کردن پسورد خود به صفحه دیگری می روید که در آن گزینه Change Password به رنگ آبی قرار دارد 6) Change Password را انتخاب کنید تا به صفحه دیگری بروید .در آن جا از شما خواسته می شود ابتدا پسورد قبلی ودر دو قسمت بعدی پسورد جدید را وارد کنید . و برای ثبت تغیرات گزینه Save را فشار دهید. حال پسورد ID شما عوض شده است.

 

 

پرسش رایج هنگام کار با نرم افزار یاهو مسنجر و پاسخ به آنها 
 


قصد داریم 13 پرسش رایج که بیشتر کاربران نرم افزار یاهو مسنجر با آنها برخورد میکنند را مطرح کنیم و پاسخ گویی تک تک آنها بپردازیم. شاید این سوالات ، سوالات شما نیز باشند. مرور آنها خالی از لطف نیست.

سوالات زیر، بیشترین پرسشهایی است که کاربران هنگام استفاده از پیغام رسان فوری یاهو مسنجر با آن مواجه می شوند. در زیر به هر یک از این سوالات پاسخ داده شده است.

1- چگونه می توانم پسورد یاهو مسنجر خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Statu در یاهو مسنجر را پاک کنم؟
5- چرا پیامهای Offline من بصورت خودکار پاک می شوند؟
6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیره نمایم؟
9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
12- اگر در Chat Room ها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم ؟

1- چگونه می توانم پسورد خود را [در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددآ دریافت نمایم؟
به آسانی، تنها کافیست وارد سایت ?https://edit.yahoo.com/config/eval_forgot_pw شوید و پسورد جدید خود را درخواست کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز این صفحه را نمی دانید احتیاج به تماس مستقیم با مسئولین سایت Yahoo خواهید داشت. برای دریافت کمک می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید به آدرسهای messenger-abuse@yahoo-inc.com و یاsg-mail@yahoo-inc.com و منتظر پاسخ آنها باشید.
همچنین امکان تماس تلفنی نیز وجود دارد، شماره تلفنهای این شرکت عبارتند از:
تلفن : 3300-731-408-1
تلفن : 3300-349-408-1
فاکس : 3301-349-408-1
فاکس : 7847-469-887-1

2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم . . . چه باید کرد؟
چندین کار معمول برای خلاص شدن از دست افراد مزاحم وجود دارد که شما می توانید هر یک را انجام دهید.
الف: مطمئن باشید که در یک "اتاق جنگ" وارد نشده اید! این روم ها در واقع محلی هستند برای افرادی که می خواهند بوترهای خود را آزمایش کنند. اگر نمی خواهید قربانی اینگونه افراد باشید از وارد شدن به این اتاقها خودداری کنید.
ب: بجای استفاده از نرم افزار معمول یاهو مسنجر از برنامه Java Chat استفاده کنید. با ورود از طریق سایت Yahoo Chat شما می توانید مطمئن باشید که هرگز بوت نخواهید شد. 
ج: از نرم افزارهای ضد بوت استفاده کنید. یکی از معروفترین این برنامه ها Y! Tunnel است. این برنامه که کار با آن چندان سخت هم نیست محیطی امن را برای شما محیاء می سازد تا بدون نگرانی از بوت شدن و دیگر برنامه های مخرب به گفتگو با دوستانتان بپردازید.
د: اگر شخصی مزاحم شما شده است با بیان دلایل منطقی نام وی را به یاهو ( abuse@yahoo.com ) معرفی کنید.
ه: اگر بلافاصله پس از وارد شدن به یاهو مسنجر خود، بوت می شوید و فکر می کنید کدهای بوت در آفلاین های شما وارد شده است با استفاده از راهنمای Carbonize در سایت http://www.carbonize.co.uk/Yahoo/boot.php مشکل خود را حل کنید.

3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان انجام داد؟
اگر از وب کم و یا برنامه های جانبی برای دریافت و ارسال فایل ها استفاده می کنید با استفاده از یک دستور داس می توانید متوجه شماره آی پی خود شوید. در ویندوز 98 با دستور Start>Run>command.com و در ویندوز ایکس پی با دستور Start>Run>cmd در هر دو حالت در پنجره مربوط فرمان netstat را بنویسید.
بدست آوردن شماره آی پی کار چندان سختی نیست و دانستن آن نیز کمک خاصی به شما نمی کند! در حقیقت اکثر کاربران اینترنت دارای آی پی های متغییر هستند که هر روز شماره آن تغییر می کند.

4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Status را پاک کنم؟
روش اول: دانلود نرم افزار Messy Stuff
روش دوم: با استفاده از دستور regedit و تغییر کدهای موجود در مسیر زیر:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Yahoo/Pager/profiles//Custom Msgs

5- چرا پیامهای آفلاین من بصورت خودکار پاک می شوند؟
از نسخه 5.6 و 6.0 در یاهو مسنجر این شرکت آفلاین ها را پس از یکبار مشاهده بصورت خودکار پاک می کند. اگر واقعاً به این گزینه احتیاج دارید می توانید از نسخه های قدیمی پیغام رسان یاهو مسنجر مثلاً 5.5 استفاده کنید. برای دریافت نسخه های قدیمی تر یاهو مسنجر سایت http://www.freddys-utilities.co.uk/mess55.php را ببینید.

6- چرا اشتراک (Acount) من بدلیل مشکل امنیتی (Security Reason) بسته شده است؟
در اکثر موارد پیام خطای مربوط به بسته شدن آی دی به آن دلیل است که شخصی سعی داشته است به آی دی شما وارد شود بدون آنکه پسورد آنرا را بداند. در این روش شخص مزاحم با استفاده از برنامه های موجود و یا بصورت دستی مرتباً سعی می کند به آی دی شما وارد شود و اینکار را به دفعات فراوان تکرار می کند. پس از آن سیستم امنیت یاهو متوجه شده و هرگونه ورود به آی دی شما را برای مدت 12 تا 48 ساعت بصورت موقت قفل می کند.
مناسب ترین راه برای باز کردن آی دی در چنین شرایطی استفاده از لینک http://login.yahoo.com/config/login می باشد. کافیست بدون هرگونه اشتباهی به آدرس بالا وارد شوید تا آی دی شما باز شود. اگر از بسته شدن آی دی شما بیش از 48 ساعت گذشته است و هنوز آی دی شما فقل می باشد سعی کنید با مسئولان بخش cc-advoc@yahoo-inc.com تماس برقرار کنید و محترمانه مشکل خود را مطرح کنید.
نکته دیگری که باید در رابطه با قفل شدن یک آی دی بدانید آن است که در برخی موارد هنگام استفاده از برنامه های مشابه یاهو مسنجر ،اگر نام یکی از دوستانتان را از لیست خود پاک کنید، این احتمال وجود دارد که یاهو آی دی مسنجر شما را برای مدتی قفل کند.

7- آیا کسی می تواند بدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم (WebCam) من را نگاه کند؟
مطمئن باشید پاسخ این سوال خیر است. تنها راهی که امکان دارد شخصی از وب کم شما استفاده نماید آن است که سیستم شما توسط یک تروجان آلوده شده باشد. فریب کاربرانی که تازه با محیط اینترنت آشنا شده اند شاید راه آسانی باشد با توجه به آنکه امروزه انواع فراوانی از این تروجان ها وجود دارد.
اگر یک تروجان در سیستم شما نصب شود فرد مهاجم می تواند علاوه بر در اختیار گرفتن کنترل سیستم شما متوجه اجرای برنامه های دیگری همچون یاهو مسنجر و وب کم نیز شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که سیستم شما به یک تروجان و یا ویروس آلوده نشده است آنرا با یک ویروس یاب مطمئن اسکن کنید.

8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیر نمایم؟
بله، برای دریافت اینگونه برنامه ها به آدرس http://www.bigblueball.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=731 مراجعه کنید.

9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
این امر می تواند به دلیل آن باشد که هنگام خروج از یاهو مسنجر تنظیمات در قسمت Conection بر روی Proxy قرار گرفته است.

10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
شما می توانید اشتراک یاهو خود را برای همیشه حذف نمایید اما باید توجه داشته باشید که پس از آن علاوه بر آی دی، ایمیل ها و صندوق پست الکترونیک و همچنین آلبوم عکس های یاهو ی شما نیز پاک می شوند. به محض آنکه اشتراک خود را حذف کردید، دیگر بازگشت آن امکان پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لینکhttp://help.yahoo.com/help/us/edit/edit-23.html را مشاهده کنید.

11- چگونه می توانم آی دی خود از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
در حال حاضر بهترین نرم افزار برای حذف آی دی خود از یاهو مسنجر دیگران "DenyBuddy" است که در سایتwww.shiftthis.net/shifty.htm برای دانلود قرار دارد.

12- اگر در Chat Roomها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
اگر فکر می کنید در معرض حمله افراد خرابکار و مزاحم قرار گرفته اید و به محض ورود به اتاقهای گفتگوی یاهو مورد آزار آنها قرار می گیرید بهترین کار آن است که از طریق آدرس ایمیل abuse@yahoo.com نام آن افراد را گزارش کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.wiredpatrol.org مراجعه کنید.


 آرشیو میسنجریاهو، آفلاین و بدون پاسورد! 

 
 
می دانید که میسنجریاهو! می تواند پیام ها را برای استفاده در روز مبادا بایگانی کند.
(برای آنها که نمی دانند: Preferences::Archive::Enable Archiving).
برای همین سعی کردم راه حلی برای استخراج و ذخیره پیامها در فایل های متنی قابل حمل کشف کنم!
فهمیدم که یاهو! میسنجر برای بایگانی کردن پیام ها، آنها را به صورت رمزشده در فایلهای متنی dat.* و در مسیری مثل C:Program FilesYahoo!MessengerProfiles{Your Yahoo! ID}ArchiveMessages ذخیره می کند. اما رمزگشایی این فایل ها کار ساده ای نبود و دسترسی به آنها از طریق میسنجر هم تن


سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

با تمام احترامی که برای شما  قائلم

اما  تو  را دوست دارم !

من با همه فرق دارم

چون من تــــــــو را دارم

بودن تو دلیل نمی خواهد

تو خودت دلیل بودنی

بودن من را دلیل باش

دوست داشتن ساده است و باور کردنش سخت

تو ساده باور کن که من سخت دوستت دارم

*۱۴۴*I Love You#

شارژ جدید قلبت از طرف کسی که شگفت انگیز دوستت داره !

یه وقتایی فراموش کردن بعضیا مثل فراموش کردن نفس کشیدنه

درست مثل فراموش کردن تو

با تو قدم زدن را آنقدر دوست دارم

که به جای خانه برای عشقمان جاده خواهم ساخت

با مداد کودکیم مى نویسم دوستت دارم

چون کودکى هیچ وقت دروغ نمى گوید

این روزها همه میگن بیخیال شو

چه میدونن که تو خیالم رو خیلی وقته که بردی

نکند بوی تو را باد به هر جا ببرد

خوش ندارم دل هر رهگذری را ببری



دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:, :: 16:22 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 



این روزها که جمعیت زیاد و درآمدها کم است، خانه ها کوچک ساخته می شوند و این خانه های کوچک هم اتاق های کوچکی دارند. یکی از این اتاق های کوچک، دستشویی کوچک است که دست صاحب‌خانه را برای تزئین آن می بندد. اما به نظر ما این فقط یک توجیه است.

 کوچک بودن دستشویی باعث نمی شود تا نتوانیم آن را به روشی زیبا تزئین و دکور کنیم. فقط باید کمی مغزمان را گول بزنیم و کمی توهم ایجاد کنیم. چطور؟ با ما همراه باشید.


رنگ آمیزی هوشمندانه
 


 

با کمک رنگ می توانید فضای دستشویی را به طور کلی تغییر دهید. رنگ های جلب توجه کننده گزینه های مناسبی برای این منظور هستند اما باید روش رنگ آمیزی درست را هم بدانید. نوارهای افقی باعث می شوند تا دیوارها بزرگ تر و عریض تر دیده شود. رنگ کردن سقف هم باعث می شود تا بیننده متوجه کوچک بودن اتاق نشود. بنابراین، قلم بردارید و دستوشیی را به یک گورخر افقی تبدیل کنید.

 

 


دوش حمام بدون اتاقک

 

 


 

اگر در خانه فضای کافی برای تفکیک حمام و دستشویی وجود ندارد و باید آنها را در یک اتاق تعبیه کنید، بهتر است هیچ حایلی میان آنها نباشد. لازم نیست از اتاقک یا دیوار جداکننده برای بخش حمام استفاده کنید. این کار باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود. حمام و دستشویی را در یک اتاق در کنار هم کار کنید. البته در این اتاق باید از زمین تا سقف دستشویی را کاشی کنید تا آب باعث پوسیدگی دیوارها نشود.

 

 



طراحی نامرسوم

 

 


 

اگر حمام برای قرار دادن یک وان کوچک فضا دارد اما با این کار برای سینک و کابینت دستشویی دیگر فضایی باقی نمی ماند، می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید. درست پشت دیوار شیشه ای وان،سینک دستشویی و آینه را نصب کنید تا در فضا صرفه جویی شود.

 

 


کفپوش زیبا

 

 


 

می توانید کف زمین دستشویی را مرکز توجه کنید. برای این منظور بهتر است از انواع کاشی های زیبا و طرح دار استفاده کنید تا بیننده با دیدن آنها کوچکی دستشویی را فراموش کند. می توانید همان ایده را در پشت پنجره هم به کار بگیرید تا زیبایی فضا دوچندان شود.

 

 



استفاده بهینه از فضا

 

 


 

از همه دیوارهای خانه باید بهترین استفاده را بکنید. به طور مثال، حتی در دستشویی هم می توانید فضایی برای انبار وسایل اضافه یا کتاب های خود پیدا کنید. کمی خنده‌دار و عجیب به نظر می رسد اما دستشویی هم یکی از اتاق های خانه است. آن را همچون دیگر اتاق ها تزئین کنید. مثلا این دستشویی علاوه بر کتابخانه دیواری، قاب عکس و شمعدان هم دارد که برای فضای دستشویی کمی عجیب به نظر می رسند. اما کار شده است.

 

 


برچسب دیواری

 

 


 

در فروشگاه های کاغذدیواری، برچسب های بزرگی وجود دارند که طرح آنها باعث ایجاد عمق در فضا می شود. در واقع عکس هایی هستند که توهم ایجاد می کنند. به طور مثال، به همین عکس نگاه کنید، این عکس به گونه ای است که گویا در پشت دستشویی فضا ادامه دارد. این عکسِ ایستگاه مترو با پرسپکتیوی که دارد باعث می شود تا بیننده  متوجه کوچک بودن دستشویی نشود. به ویژه اگر این عکس درست در مقابل در ورودی چسبانده شده باشد.

 

 



کاغذ دیواری با گل های درشت

 

 


 

کاغذ دیواری هایی که طرح های بسیار بزرگ و گل های درشت دارند، باعث جلب نگاه بیننده می شوند و او دیگر متوجه کوچک بودن فضا نمی شود. اگر سقف را نیز کاغذدیواری کنید، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

 


آینه

استفاده از آینه های بزرگ برای فضاهای کوچک، یکی از قدیمی ترین ترفندهای معماری است. می توانید علاوه بر یک آینه بزرگ در قسمت دستشویی، در سه کنج آن نیز آینه دیگری کار بگذارید تا همه چیز دوبرابر دیده شوند. کار گذاشتن لامپ های تخت داخلی در کناره های این آینه ها نیز نور را بیشتر می کنند و فضا را بزرگ تر نشان می دهند. 

 

 



دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 

*******

 

عکس کیک تولد

*********

********

عکس کیک تولد

*********

*********

عکس کیک تولد

**********

 

 



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان