علمی فرهنگی ورزشی

شرکت مایکروسافت ابزاری را پیشنهاد می‌کند که قادر از بین بردن انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب است؛ این ابزار Windows Malicious Software remoaval Tool (ابزار از بین بردن نرم‌افزارهای مخرب ویندوز) نام دارد اما مایکروسافت نرم‌افزار دیگری را به نام Microsoft Safety Scaaner معرفی و عرضه کرده است.

این اسکنر با فرض از بین بردن تمامی ویروس‌ها، Spyware و دیگر نرم‌افزارهای مخرب رایانه شما عرضه شده است. انبوهی از نرم‌افزارهای مشابه دیگر نظیر اسکنرهای آنلاین وجود دارند، اما برخی از آن‌ها ممکن است به جای حذف ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها شما را حتی مجبور به دانلود آن‌ها کنند…

 
با استفاده از این ابزار مایکروسافت دیگر مطمئن خواهید بود که این ابزار خواهان از بین بردن هرگونه بدافزار از رایانه شماست نه ترغیب به دانلود آن‌ها.


نصب نرم افزار ضدویروس

 
اگرچه احتمالا قبل از استفاده از قابلیت حفاظت بی‌درنگ (Real –time Protection) مجبور به نصب آن خواهید بود ولی نصب یک نرم‌افزار آنتی ویروس در حال حاضر کمک شایانی به حذف بدافزار مخربی می‌کند که رایانه‌ی شما را تهدید کرده و احتمالا باعث از بین رفتن اطلاعات آن خواهد شد.

 
علاوه بر این یک ابزار ضد ویروس قادر به اسکن و پویش فایل‌های دیگری خواهد بود که دارای ویروس‌های مخرب در درونشان بوده و منتظر فعالی سازی‌شان از طرف شما هستند. تعدادی از این ابزارها به صورت رایگان که اتفاقا بسیار نیز موثر و کارآمد هستند، همچون AVGR، Microsoft Security Essentioals و Avast در دسترس‌اند. این ابزارها با قدرت زیادی قادر به از بین بردن ویروس‌های مزاحم پیش از آسیب‌رسانی بیشتر به سیستم شما خواهند بود.

 
به گزارش ایسنا، با توجه به این که استفاده از اینترنت هنگام آلودگی رایانه‌تان به ویروس کار صحیحی نیست (به این دلیل که ممکن است ویروس مورد نظر اطلاعاتی را از سیستم شما به بیرون انتقال دهد) می‌توانید از یک سیستم سالم آنلاین شده و به دنبال ویروسی که رایانه‌تان بدان دچار شده (براساس علائمی که کامپیوترتان بروز می‌دهد) گشته و راه‌های از بین بردن آن را بیایید. با کمی خوش شانسی، می‌توانید راه حلی عملی و آزمایش شده را پیدا کرده و از شر ویروس مزبور رهایی یابید.


ویندوز را دوباره نصب کنید

 
آخرین راه چاره در صورت شکست سایر روش‌ها، نصب دوباره ویندوز یا انتقال به سیستم عامل‌های دیگری نظیر لینوکس است. اگر ویروس چنان مخرب باشد که نتوان کاری کرد بهتر است اجازه دهید ویندوز، خود را نابود کرده و پس از آن شما بار دیگر از خاکستر آن ویندوز دیگری بر پا سازید.

 
پیش از شروع به نصب دوباره حتما از اطلاعاتتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. لطفا تمامی فایل‌هایتان را به جهت بررسی نبود ویروس اسکن کنید تا احیانا ویروس را ذخیره نکرده و پس ازنصب دوباره ویندوز، رایانه‌تان دچار همان ویروس نشود. این پروسه، فرایندی زمان بر و سخت است ولی آخرین راه چاره بوده و در عوض در هر زمانی قابل اجراست.

 
رایانه‌ی جدیدی نخرید

 
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، برخی افراد فکر می‌کنند زمانی که رایانه‌شان ویروسی شده، حتما باید آن را دور انداخته و یک رایانه جدید بخرند. این کار صحیح نیست مخصوصا زمانی که سخت افزار به خوبی کار می‌کند نصب دوباره ویندوز، همانند ریست کردن سیستم بوده و شما با این عمل از شر ویروس‌ها رهایی می‌یابید. هیچ احتیاجی به خرج هزینه‌ی اضافی تنها به این جهت که رایانه‌تان ویروسی شده ندارید.

 
نتیجه‌گیری

 
خلاصی از شر یک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندک تدبیر و زیرکی نیاز دارد. میزان موقعیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد با این حال همیشه یک راه یا بیشتر برای خلاصی از شر ویروس‌ها وجود دارد امیدواریم که ویروسی شدن سیستم شما به قیمت از دست دادن اطلاعات ارزشمندتان تمام نشود. تنها به یاد داشته باشید هنگام ویروسی شدن سیستم، پیشگیری بهتر از درمان است.



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

a30 نکات مهم هنگام خرید چاپگر را بدانید


پرینتر لیزری یا جوهرافشان؟

آیا من به پرینتر همه کاره نیاز دارم؟

PicBridge چیست؟

آیا من به قابلیت اتصال پرینتر به شبکه نیاز دارم؟…

 

اگر قصد خرید پرینتر خانگی را دارید و نمی دانید چه معیارهایی را باید مد نظر داشته باشید، خواندن این مقاله را ادامه دهید تا پاسخ تمام این سوالات را دریافت کرده و با معیارهای درست انتخاب چاپگر برای مصارف خانگی آگاه شوید.

با وجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان قیمت از برند های مختلف مانند HP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson و غیره، انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. در حال حاضر با قیمت بسیار ارزان حدود ۷۰هزارتومان می توان یک چاپگر خانگی خرید اما آیا این پرینتر می تواند نیازهای شما را پوشش دهد؟ هزینه مواد مصرفی آن چقدر است؟ در این راهنمای خرید به صورت خلاصله و سریع معیارهای مهم در خرید چاپگر جمع آوری شده اند که با در نظر گرفتن آنها می توانید پرینتر مورد نظر خود را از برند های متنوع بازار انتخاب کنید.

اولین سوالی که برای هر خریدار پرینتر مطرح می شود همین سوال است. بازار مملو از پرینترهای جوهرافشان شده است. این پرینترها می توانند نمودارهای رنگی و عکس های براق را چاپ کنند اما نمی توانند نوشته ها را به خوبی و خوانایی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهرافشان بسیار کند تر از پرینترهای لیزری هستند و هزینه مواد مصرفی آنها نیز بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است. پرینترهای لیزری بیشتر مناسب مصارف اداری اند چون قادر به چاپ صفحات زیاد در زمان کم هستند، هزینه مواد مصرفی آنها پایین است و دوام طولانی تری دارند. پرینترهای لیزری تک رنگ

(سیاه و سفید) قادرند متون را با کیفیت و دقت بسیار بالا چاپ کنند. برای مصارف خانگی می توان چاپگر لیزری با قیمت بین ۱۴۰ تا ۲۵۰هزارتومان تهیه کرد. به تازگی قیمت پرینترهای لیزری رنگی نیز کاهش جدی داشته است تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این چاپگرها استفاده کنند اما مواد مصرفی پرینترهای رنگی هنوز گران قیمت است و به همین دلیل استفاده از آنها برای مصارف خانگی هنوز پیشنهاد نمی شود.

اگر هر از چندگاهی از پرینتر استفاده می کنید و دوست دارید تصاویر یا چارت های رنگی پرینت بگیرید بهتر است از چاپگرهای جوهرافشان استفاده کنید. یکی از نکات بسیار مهم که در زمان خرید چاپگر کمتر به آن توجه می شود و معمولا فروشندگان مشتری را از آن آگاه نمی سازند هزینه مواد مصرفی است. قیمت کارتریج برخی از پرینترهای ارزان جوهرافشان با خود پرینتر برابری می کند یعنی پس از چاپ حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برگ، مجبور به پرداخت معادل قیمت پرینتر برای کارتریج جدید خواهید شد. در واقع تولیدکننده های پرینتر های ارزان، قیمت چاپگر را به شدت پایین نگاه می دارند و درآمد خود را از فروش مواد مصرفی تامین می کنند. شارژ جوهر کارتریج باعث صرفه جویی در هزینه ها و افت کیفیت پرینتر می شود. اما یک یا دو بار شارژکردن کارتریج (پرکردن کارتریج با جوهر) مشکل خاصی ایجاد نمی کند و امروزه این کار در تمام دنیا رایج شده است.

پیش از خرید چاپگر جوهرافشان از هزینه مواد مصرفی آن مطلع شوید. چاپگرهای Epson و Canon به دلیل قیمت نسبتا پایین مواد مصرفی و کیفیت مناسب چاپ همواره جزو بهترین انتخاب های چاپگرهای جوهرافشان هستند. چرا پرینترهای خانگی ارزان تر از پرینترهای اداری هستند؟ پرینترهای ارزان قیمت قادر به چاپ تعداد صفحات زیاد نیستند و نمی توانند فشار زیاد را دوام بیاورند. چرخه کار تعداد صفحاتی است که پرینتر می تواند در یک ماه چاپ کند بدون اینکه به آن آسیبی برسد. چرخه کار پرینترهای خانگی حدود ۷۵۰ برگ و پرینترهای اداری هشت هزار برگ است.

توجه داشته باشید که این میزان حداکثر ممکن است پس همواره باید سعی کنید که تعداد صفحات چاپ شده را زیر این عدد حفظ کنید. تقریبا تمام چاپگرها قادر به چاپ روی کاغذ A۴ هستند و معمولا محل نگهداری کاغذ قادر به تغییر به اندازه های کوچک تر مانند A۵ است. اما پرینترهای بزرگ تر A۳ قیمت بالاتری دارند و معمولا برای مصارف خانگی استفاده نمی شوند.

سعی کنید قبل از خرید چاپگر، کیفیت رنگ های خروجی، سرعت چاپ هر برگ و وضوح چاپ را از نزدیک مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که تولید کنندگان اعلام می کنند همانند Refresh Rate تلویزیون یا مصرف بنزین ماشین بعضا اشتباه و اغراق آمیز است. پس سعی کنید تنها به اطلاعات اعلام شده تولیدکننده، بسنده نکنید و پیش از خرید چاپگر تحقیقات لازم را انجام دهید. برخی از چاپگرهای جوهرافشان ارزان قیمت سرعت بسیار پایینی دارند و برای چاپ یک برگ زمان زیادی را تلف می کنند.

شرق



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

a133 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

 

بسیاری از ما در ابتدای کار با برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ ، ابتدا به سراغ استفاده از تصاویر خود و تغییر و ویرایش در آنها می افتیم و گاهی با عکس های خود شوخی کرده و سر و بدنمان را روی تصاویر دیگر مونتاژ می کنیم !

بله به نظر من هم این کار خیلی مفرح و سرگرم کننده است ، اما آیا ابزارهای دیگری به جزء فتوشاپ برای ویرایش عکس وجود دارد ؟

بسیاری از سایت های آنلاین برای ویرایش تصاویر شما طراحی و ارائه شده اند که هر کدام ویژگی ها و افکت های خاص به خود را دارند و می توانند ویرایشگر خوبی برای عکس های شما باشند. در اینجا ما چندین نمونه از این سایت ها را معرفی کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید ویژگی ها و افکت های سرگرم کننده و خنده داری را به عکس ها و تصاویر خود اضافه کرده و ساعاتی را با این سایت ها سرگرم شوید…

 

۱- BeFunky

سایت BeFunky شامل ۱۴۷ افکت مختلف برای ایجاد بر روی تصاویر و عکس ها شماست که فقط با یک کلیک قابل انجام است. فقط با چند تا کلیک از عکس‌های معمولی یک چیز خاص بسازید.

این سایت کمک می‌کند فقط با چند تا کلیک ، از عکس‌های معمولی یک چیز خاص بسازید. استفاده از آن خیلی راحت است و همه مدل‌ها ها و افکت ها یک نسخه رایگان دارند و برای دسترسی به بقیه آنها باید یک مقدار کمی پول پرداخت کنید. برای استفاده از جلوه‌های رایگان مجبور نیستید ثبت‌نام کنید ، اما اگر این کار را بکنید ، می‌توانید برای خود یک گالری عکس بسازید.

در این سایت می توانید از چیزایی مثل دهان، بینی، عینک، کلاه و موارد دیگر برای ساخت کاریکاتور استفاده کنید. این سایت اپلیکیشن هایی برای اندروید و آیفون نیز دارد.

a133 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲- FunPhotoBox

در سایت Fun Photo Box می توانید تصاویر و عکس های خود را به صورت آنلاین به تصاویر خنده دار تبدیل کنید. فقط کافیست که عکس های خود را آپلود کرده و از صدها جلوه و افکت ویژه آن برای طراحی عکس خود استفاده نمایید.

19d9f80c755545d390c46a199b1df5b8 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۳- PicArtia

در سایت PicArtia می توانید بصورت آنلاین و رایگان عکس موزاییکی ایجاد نمایید. عکس ساز قدرتمند کولاژ در ۳ مرحله آسان صورت میگیرد . دریافت و مونتاژ عکس شما هم در کمتر از ۲ دقیقه انجام می پذیرد.

526cad18466f2546912f2f76fbedf5ab 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۴- Photo 505

سایت Photo 505 ابزاری سرگرم کننده است که حدوداً بیش از ۲۰۰ قالب یا جلوه‌ی عکسی را در خود به همراه دارد و ادعا می‌کند که از فناوری تشخیص چهره استفاده کرده و می‌تواند چهره انسان را از عکس تشخیص داده و آن را از عکس جدا نماید. تصاویری که توسط این ابزار تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شاید بتوان گفت که حتی بهتر از تصویر اصلی آپلود شده خواهد بود.

e966a20b218f35a680479c28d6883126 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۵- Loonapix

سایت Loonapix یکی دیگر از ویرایشگرهای آنلاین تصاویر است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قادر است ده‌ها جلوه و افکت بر روی عکس شما اعمال کند. همچنین دارای قاب های خالی که دارای یک سوراخ است و شما می‌تـوانید چهره خود را در آن قرار دهید که این چهره ممکن است در کنار یک شخصی معروف باشد. علاوه بر آن می‌توانید دستکاری‌های زیادی روی عکس‌های خود انجام دهید و یا با ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارد ، می‌توانید برای خود یک آواتار طراحی کنید.

0a7b1513787e69a6633fc62521ea68d4 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۶- Funny Photo

سایت Funny Photo ابزاری قدرتمند ولی رایگان برای قرار دادن افکت و قاب های زیبا بر روی عکس های شما می باشد. این سایت دارای ابزارهای بسیار کاربردی جهت ویرایش عکس می باشد و دارای بیش از ۱۵۰ نوع افکت و قاب برای عکس ها است که می تواند عکس های شما را بسیار جالب و دیدنی نماید.

d951c003217fd044c7c741b5d028b939 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۷- Dumpr

سایت Dumpr شباهت های زیادی با سایت LoonaPix دارد و هر دو تقریبآً کار مشابهی انجام می دهند ، با این تفاوت که هر یک افکت های محتلفی دارند.

a21b261ee41526ccc8d35b6b14378feb 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۸- WriteOnIt

با استفاده از سایت WriteOnIt می‌توانید عکس های خود را بر روی مجلات و نشریه ها و کارت های مختلف مونتاژ کنید و آن را به شکل کاور مجله در آورید و علاوه بر آن نام سایت نیز بر روی عکس‌ها چاپ می‌شود.

d4a614359e6bd043d2f8df504c15c9c0 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۹- MagMyPic

با استفاده از سایت MagMyPic می توانید تصاویر خود را بر روی تقریبا ۳۰ مجله معروف مونتاژ کرده و یک مجله سفارشی مخصوص به خودتان را بسازید و آن را بر روی شبکه های اجتماعی یا وبلاگ خود به نمایش بگذارید.

94a48ce8f8c04aa8fe18a65a8cfacc80 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۰- Hollywood Hair 

در سایت Hollywood Hair می توانید بهترین و زیباترین میکاپ و آرایش مو را از هنرپیشه ها و بازیگران معروف هالیوودی بر روی عکس های خود قرار دهید.

80125c51abea42a147d11c9b90cb6784 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۱- Hairmixer

سایت Hairmixer یک ابزار بسیار جالب است که با کمک آن به راحتی و بدون هیچ زحمتی می توانید مدل های مختلف مو را بر روی صورت خود امتحان کنید.

f81d38cae09dedb317a6a95a59f67187 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۲- BigHugeLabs Flickr

با سایت BigHugeLabs به سرعت می توانید تصاویر خود را بر روی پوسترها ، مجلات ، بیلبوردها و قاب و فریم های مختلف پیاده کرده و عکس های حرفه ای از خود بسازید.

19633db85d18632012a07423855a546d 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۳- FaceInHole

با سایت FaceInHole می توانید چهره و صورت خود را بر روی بدن فردی دیگر قرار دهید. معمولاً تنها کاری که تازه کاران با فتوشاپ انجام می دهند همین کار است ، اما با سایت FaceInHole انجام این کار را تا حدود زیادی آسان شده و شما فقط باید عکس خود را آپلود نمایید.

1ea2fc2e48f21c60fc0066fc655b44fb 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۴- MyHeritage

سایت MyHeritage یکی از اولین سایت های خدماتی با تکنولوژی تشخیص چهره است که می توان با افکت ها و جلوه های ویژه آن ، عکس هایی زیبا و سرگرم کننده را پدید آورد.

d85dc3ba01d427fd804e361397c2a8a8 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۵- Poladroid

با سایت Poladroid به راحتی می توانید افکت پلاروید را بر روی عکس ها و تصاویر خود با وضوح بالا ایجاد کنید.

6609e25a2c6d87c941ca891cb424ecdb 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۶- FotoTrix

با استفاده از سایت FotoTrix می توانید افکت های سرگرم کننده را بر روی بیش از ۲۵۰۰ قالب و فریم مختلف ایجاد کرده و بعضی از جلوه ها و افکت های خنده دار را بر روی تصاویر خود انجام دهید.

72b578249bc76a4d27ee2d39e542204f 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۷- JpgFun

سایت JpgFun با بیش از ۲۰۰ افکت می تواند تصویر شما را بر روی مجلات مطرح هالیوود و اروپا مونتاژ نماید و یا اینکه از تصاویر شما تابلو ها و پوسترهای خیلی جذابی درست کند.

487b458f3291372f0538f50ee8d13c72 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۸- Dynamic Einstein

شما می توانید با استفاده از سایت Dynamic Einstein هر نوشته ای را که دوست دارید بر روی تصویر معروف انیشتین که در حال نوشتن است قرار دهید و به نظر کار مفرحی است.

9b348a06e02afee84ad6755a6b4762c0 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۱۹- Photovisi

سایت Photovisi یکی از معروف ترین سایت ها برای ساختن والپیپرهای کولاژی و پر از عکس های کوچک شبیه پازل است. با کمک این سایت به راحتی می توانید زیباترین والپیپرها را از تصاویر خود بسازید. شما علاوه بر انتخاب عکس ها و انتخاب زمینه می توانید تمامی عناصر به کار رفته را دستکاری کنید و حتی زمینه ها را مطابق میل خود بچینید.

8121cde05b7190cdfe0b59e81b421629 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۰- PixiSnap

سایت PixiSnap عکس شما را در چند قطعه برش زده و کنار هم قرار می دهد. چند تصویر زمینه مختلف در این سایت وجود دارد که شما می توانید به دلخواه خود یکی از آنها را برای عکس خود انتخاب کنید.

bfcf4e91d372b637c3fae358d84e285f 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۱- Pizap

سایت Pizap یکی دیگر از سایت های سرگرم کننده برای ویرایش عکس آنلاین است که گزینه مناسبی برای سرگرم کردن شما و تبدیل عکس هایتان به کاریکاتور یا تصاویر خنده دار است.

9eed0dd3ccb15def59bf59e560243337 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۲- PhotoFunia

سایت PhotoFunia یکی از معروفترین سایت ها در زمینه ویرایش عکس آنلاین است که ابزاری رایگان و فوق العاده را برای یک تجربه سرگرم کننده در اختیار می گذارد. این سایت افکت ها و جلوه های ویژه بیش از ۱۰۰ نوع مختلف را در خود دارد و فقط کافیست که عکس خود را آپلود کرده و منتظر دریافت تصاویری زیبا باشید.

1e2df7b2392311b3d5998ebb3b987e93 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۳- FlauntR

سایت FlauntR یک ابزار فوق العاده و پیشرفته برای ویرایش تصاویر و اعمال افکت های گوناگون بر روی تصاویر شماست. امکانات این سایت به طور باور نکردنی ای جالب است و به شما اجازه می دهد هر کاری دلتان می خواهد با تصاویرتان انجام دهید. البته قبل از هر کاری باید در این سایت عضو شوید و البته عضویت به صورت رایگان انجام می گیرد.

85dd9bdb1f153b75a87d4bebb5294050 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۴- Maronface

سایت Maronface یک سایت جالب برای دادن انواع افکت های خنده دار بر روی عکس های شماست که سرگرمی خوبی برای ساخت تصاویر خنده دار است.

8aef54bdf9d99ed980504287882809ba 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

۲۵- SumoPaint

سایت SumoPaint یکی از سایت های بسیار جالب و زیبا برای طراحی نقاشی و عکس های کارتونی و ویرایش عکس هاست که گالری این سایت پر از عکس های کارتونی و شخصیت های معروف دنیای انیمیشن است که می توانید برای افکت گذاری روی تصاویر خود از آنها استفاده کنید.

78c8b77a0c2a79adc6e4e1f1104acdc1 25 وب سایت رایگان برای ساخت عکس های خنده دار

اگر شما هم سایت های خدماتی طراحی عکس و ساخت عکس های خنده دار مثل سایت های بالا را می شناسید به ما هم معرفی کنید ؟



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:47 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

a677 ترفند های عالی جستجو در گوگل


 

موتور جستجوی گوگل، غول بزرگ و دوست داشتنی فضای مجازی، جایی است که هر چه بخواهید در آن پیدا می شود و خیلی وقت ها با یک سرچ ساده می توانید به آنچه مد نظرتان است برسید…

 

جستجو در گوگل ظاهر سخت و پیچیده ای ندارد، اما دانستن برخی ترفندها و میانبرهای ساده می تواند به ما کمک کند ساده تر و زودتر به جواب برسیم. ضمن اینکه این کلک های به ظاهر ساده از ما یک جستجوگر حرفه ای می سازد.

در ایمیل پیش رو چند روش و ترفند ساده برای بهتر نتیجه گرفتن از سرچ در گوگل را به شما معرفی می کنیم:

 

نیازهای روزانه

۱٫ آب و هوا

برای اطلاع از وضع آب و هوای شهر مورد نظر خود کلمه  weather را در باکس گوگل تایپ کنید و به دنبال آن نام شهر مورد نظر خود را بنویسید. اولین نتیجه گوگل پاسخ سوال شماست.

 

6ee4b12a7787ca5d54977fc2c77f1c7e ترفند های عالی جستجو در گوگل

۲٫ قیمت سهام

برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود درباره بازار سهام، نماد آن را در باکس گوگل بنویسید و با کلیک روی اولین لینک به پاسخ سوال خود برسید.
 

af840b86df5d6c4e494d31edf6f12816 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۳٫ زمان

برای اطلاع از ساعت به وقت شهرهای گوناگون دنیا، ابتدا کلمه “time” را تایپ کنید و بعد از آن نام شهر مورد نظر را بنویسید.

ac1e5329f7a769dfd812ef247fe5b892 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۴٫ طلوع و غروب آفتاب

برای اطلاع از زمان طلوع یا غروب آفتاب در بسیاری از شهرهای دنیا می توانید کلمه “Sunrise” یا “Sunset” را در باکس تایپ کرده و سپس نام شهر مورد نظرتان را بنویسید.
 

17c7eef9eef496d9b392f11d4bd4a9bc ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

ابزارک های مرجع

۵٫ ماشین حساب

برای استفاده از ماشین حساب گوگل، خیلی ساده محاسبه مورد نظر خود را در باکس تایپ کنید، گوگل در صدم ثانیه ای پاسخ را به شما می دهد.

920f55dfed947c72c76eee6d1f64ed88 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۶٫ جستجوی کتاب

برای جستجوی اطلاعات راجع به کتاب مورد نظر خود می توانید نام آن را (حتی به فارسی) در باکس گوگل تایپ کنید و سپس از منوی بالای صفحه “Books” را انتخاب کنید تا اطلاعات کاملتری درباره اش بدست آورید
 

96fe6ab2bdd90ff6197cfe9dbc4b7fd8 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۷٫ زمین لرزه

برای اطلاع از تازه ترین خبرها در مورد زمین لرزه این کلمه را در باکس تایپ کنید. اگر جای خاصی نیز مد نظرتان باشد می توانید بعد از این کلمه، شهر مورد نظرتان را تایپ کنید.

acb13b53ec25b946f933a7ca5c4422a2 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۸٫ تبدیل واحد

برای اینکه برای تبدیل واحدهای مختلف به هم دچار دردسر نشوید، کافیست واحد هایی را که می خواهید به هم تبدیل کنید را در باکس بنویسید.

ca8dcc33db2b724e65148a8fc93b7472 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۹٫ مشخصات افراد

اگر به دنبال اطلاعاتی از یک فرد هستید کافیست نام و تعدادی از مشخصه های او را که می دانید در باکس تایپ کنید تا هر آنچه در مورد این فرد در گوگل هست، به شما نمایش داه شود

c7c4498ec63aa35559d09a55957eaab6 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

انتخاب کلمات کلیدی

۱۰٫ کلمات هم معنی

اگر علاوه بر توضیح یک کلمه پیدا کردن هم معنی هایش هم برایتان مهم است، پیش از کلمه از علامت (~) استفاده کنید.

adee8a9b2310e6a7e40b821c02da410a ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۱٫ توضیح کلمات در دیکشنری

برای اینکه توضیح یا تعریفی از یک کلمه را پیدا کنید، می توانید کلمه “Define” را پیش از کلمه اصلی و با یک فاصله بنویسید.

0186a56ce89b13363f37d6d43ab75beb ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۲٫ چک کردن املای کلمات

گوگل به صورت اتوماتیک املا یا اسپل کلمات را چک می کند و اگر حدس بزند که شما غلط نوشتید، با پرسیدن این سوال که “آیا منظورتان … بود؟!” به شما کمک می کند تا املای درست را بیابید.

e8d0172cd5adf38b2d4b5fdd38838173 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۳ .جستجوی محدود به یک محل

اگر به دنبال رستوران، فروشگاه یا کسب و کار خاصی در منطقه خود هستید، کافیست دسته بندی آنچه می خواهید را به همراه محل مورد نظر بنویسید تا گوگل هر آنچه در چنته دارد برایتان رو کند.

از نقشه اش هم می توانید استفاده کنید.

b5342a731c9280f63b8385a636cee4c1 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۴٫ زمان نمایش فیلم ها

برای آگاهی از اطلاعاتی راجع به پخش فیلم ها می توانید نام فیلم مورد نظر را در کادر جستجو وارد کنید.

3e0344e9c293b6351789d4b98e762b3b ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۵٫ بیماری ها و نشانه های آنها

برای آگاهی از یک بیماری و بدست آوردن اطلاعات درباره آن، نام بیماری را در کادر جستجو تایپ کنید تا گوگل اطلاعات کافی درباره آن به شما بدهد.

c49c41243d45e7c1650493cff432f35a ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۶٫ داروها

درباره داروها هم وضع به همین منوال است. با تایپ نام دارو می توانید اطلاعاتی کافی درباره آن را از گوگل بگیرید.
 

91385bf40803d8d333bb0c374f707b26 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۷٫ تبدیل واحد پول

برای اینکه واحد پول کشوری را به واحد پول کشور دیگر تبدیل کنید به سادگی می تواند مقدار پول موردنظر به همراه کشور مبدا و مقصد را در سرچ باکس گوگل تایپ کنید.

68572785f3daf83c2ba3ac7076e38f83 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۸٫ نقشه

دنبال نقشه محل خاصی می گردید؟ پیدا کردنش با وجود کادر جستجوی گوگل کار سختی نیست. می توانید به فارسی یا انگلیسی عبارت نقشه یا Map را به همراه نام محل مورد نظر تایپ کنید.
 

40090dab17d4d702517d63e0ae6c9e36 ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۱۹٫ جستجوی مرتبط

اگر بخواهید سایت هایی که مطالب مرتبط با یک سایت خاص را دارند، بیابید کافیست کلمه Related را پیش از آدرس سایت در کادر تایپ کنید.
 

e4efa4ec102206aab350fb0435d2c32a ترفند های عالی جستجو در گوگل

 

۲۰٫ پر کردن جای خالی

این ترفند برای سوالاتی که می خواهید از گوگل بپرسید به خوبی جواب می دهد. می توانید بخشی از آنچه در ذهن دارید را تایپ کنید و بلافاصله بعد از آن از علامت *استفاده کنید تا گوگل خودش به دنبال پاسخ سوال شما بگردد.
 

078d06e801d8b6f05e91e538fd7b6912 ترفند های عالی جستجو در گوگل



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

1344955802 40689900134495289122 کدهای مخفی موبایل

 

برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.
کدهای امنیتی تلفن های همراه
تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.
کد دایورت
یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #۹۱۵* ۲۱* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #۲۱# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # ۰۹۴۰۲۲* ۶۷* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #۶۷# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.
کد ریست کردن
#۷۷۸۰#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#۷۳۷۰#*
فرمت گوشی
مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
سریال نامبر گوشی
کد #۰۶#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره ۱۵ رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #۰۰۰۰#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.
قدرت باطری مخفی شده
تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.
درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #۳۳۷۰* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.
برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور ۱۰۰درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.
منوی مخفی گارانتی
در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.
راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه
نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

1344955802 40689900134495289122 کدهای مخفی موبایل

 

برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.
کدهای امنیتی تلفن های همراه
تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.
کد دایورت
یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #۹۱۵* ۲۱* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #۲۱# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # ۰۹۴۰۲۲* ۶۷* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #۶۷# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.
کد ریست کردن
#۷۷۸۰#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#۷۳۷۰#*
فرمت گوشی
مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
سریال نامبر گوشی
کد #۰۶#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره ۱۵ رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #۰۰۰۰#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.
قدرت باطری مخفی شده
تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.
درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #۳۳۷۰* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.
برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور ۱۰۰درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.
منوی مخفی گارانتی
در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.
راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه
نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:25 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

name gilrs آیا میدانید اسم شما به کره ای چه می شود؟


لطفا دقت کنید با روش زیر شما می توانید معادل اسم خودتون را به کره ای پیدا کنید.
با یک مثال شروع می کنیم:
مثلا من متولد ۱۹۹۷/۷/۵ هستم.
ابتدا تو لیست اول به آخرین شماره سال تولدم یعنی ۷ نگاه کردم که میشه lee

بعد از آن تولیست دوم به ماه تولدم یعنی ۷ نگاه کردم که میشه jong

و سپس تو لیست آخر هم به روز تولدم یعنی ۵نگاه کردم که میشه boom

پس میشه:lee-jong-bom

 …

 

شما هم به همین ترتیب نگاه کنین یادتون نره حتما حتما براساس سال و ماه و روز میلادی تاریخ تولدتون به لیست نگاه کنین !

شما هم به همین ترتیب نگاه کنین یادتون نره حتما حتما براساس سال و ماه و روز میلادی تاریخ تولدتون به لیست نگاه کنین !

وقتی اسم کره ایتون رو پیدا کردین تو قسمت نظرات بنویسید

Surname: Korean surname is the last number in your year of birth

* ۰: Kim
* 1: Lee
* 2: Choi
* 3: Kim
* 4: Lee
* 5: Choi
* 6: Kim
* 7: Lee
* 8: Choi
* 9: Kim

Middle name: is your month of birth.

* ۱: Tae
* 2: Jong
* 3: Jin
* 4: Ki
* 5: Min
* 6: Tae
* 7: Jong
* 8: Jin
* 9: Ki
* 10: Min
* 11: Tae
* 12: Jong

Name: is your date of birth.

* ۱: Min
* 2: Hyun
* 3: Ho
* 4: Ki
* 5: Bum
* 6: Min
* 7: Hyun
* 8: Ho
* 9: Ki
* 10: Bum
* 11: Min
* 12: Hyun
* 13: Ho
* 14: Ki
* 15: Bum
* 16: Min
* 17: Hyun
* 18: Ho
* 19: Ki
* 20: Bum
* 21: Min
* 22: Hyun
* 23: Ho
* 24: Ki
* 25: Bum
* 26: Min
* 27: Hyun
* 28: Ho
* 29: Ki
* 30: Bum

اسم شما به کره ای چی میشه ؟؟؟

منبع: آسمونی
یادتون نره اسم کره ایتون رو در قسمت نظرات بنویسید



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:15 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

Short story داستان کوتاه آموزنده مرد بغال


در شهری زن وشوهر فقیری زندگی می کردند.زن هر روز گویی را می ساخت و به مرد میداد تا آن ها را بفروشد .مرد هر روز آنها را به مغازه بقالی شهرشان می فروخت.آن زن گوی ها را دایره ای شکل و به وزن ۱ کیلو درست می کرد

 

مرد پس از فروختن آنها مایحتاج زندگیشان را خریداری می کرد.روزی مرد بقال تصمیم گرفت تا گوی ها را وزن نماید.پس از وزن کردن متوجه شد که آنها ۹۰۰ گرمی هستند نه ۱ کیلویی.وقتی روز بعد مرد فقیر به مغازه آمد، مرد بقال با عصبانیت گفت دیگر گوی ها را نمی خرد.زیرا تو گوی های ۹۰۰ گرمی را به جای ۱ کیلویی به من داده ای!!!!!!

مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت : ما که ترازویی نداریم. ما یک کیلو شکر از شما می خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار میدادیم. یقین داشته باش که به اندازه خودت برای تو اندازه مى گیریم !



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:13 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

ebay دانستنی های جالب درباره سایت ebay

 

همه ما با نام eBay آشنا هستیم؛ سایت معروفی که از آن با عنوان اولین و معروف‌ترین وب‌سایت مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی یاد می‌شود.

آقای پیر امیدیار سایت  eBay.com را ابتدا به عنوان سرگرمی راه اندازی کرده بود.حتی روزی هم فکرش را نمی کرد که این سایت به بزرگترین بازار اینترنتی جهان تبدیل شود.جالب است بدانید روزانه حدود ۴ ملیون حراج در آن صورت می گیرد.در هر شبانه روز نیم ملیون گزینه برای خرید و فروش به آن اضافه می شود
در این نوشتار هفده دانستنی جالب در مورد این سایت ارائه می‌شود…

 

۱. eBay – با تلفظ ای.بی – در سال ۱۹۹۵ راه‌اندازی شد. بنابراین این سایت اکنون ۱۸ ساله است.

۲. یک «لیزر پوینتر» شکسته، اولین چیزی بود که در eBay فروخته شد.

۳. گرانترین چیزی که تاکنون در eBay معامله شده، یک هواپیمای جت به قیمت ۴.۹ میلیون دلار است.

۴. eBay در کل جهان حدود ۱۱۲ میلیون کاربر دارد.

۵. این کاربران، در هر ثانیه تقریباً ۲.۴۵۷ دلار کالا معامله می‌کنند.

۶. ۷۰ درصد بازار موبایلی جهان در اختیار eBay و آمازون است.

۷. تعداد کاربران همراه منحصر به فرد eBay در ماه به ۵.۴ میلیون نفر می‌رسد.

۸. eBay یک وبلاگ دارد به آدرس blog.ebay.com.

۹. متوسط زمانی که بازدیدکنندگان eBay در این سایت صرف می‌کنند، ۹۰ دقیقه است.

۱۰. eBay همیشه eBay نبوده! این سایت در ابتدا AuctionWeb نام داشته است.

۱۱. دفتر اصلی eBay در سن خوزه کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد.

۱۲. رتبه سایت eBay در آمریکا، شش و در سطح جهانی بیست است.
۱۳. eBay سال گذشته، پس از ۱۷ سال لوگوی خود را تغییر داد و آن را مقداری زیباتر کرد.

۱۴. بر طبق قانون eBay، حراج مواد غذایی در این سایت ممنوع است.
۱۵. بنیانگذار eBay یک ایرانی پرآوازه است به نام پی‌یر امیدیار (Pierre Omidyar).

۱۶. بنا به گفته سایت فوربس، در مارس سال ۲۰۱۲ دارایی‌های آقای امیدیار ۴۵ ساله بالغ بر ۷.۸ میلیارد دلار بوده است.
۱۷. eBay چند شعار دارد، از جمله:
«هر چه باشد می‌توانید در ای.بی بیابید.»
«رساندن فروشنده‌ها و خریدارها از سراسر دنیا به هم.»
«بخرید، بفروشید، لذت ببرید.»



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

danestaniha دانستنی های جالب درباره حیوانات

دانستنی های جالب درباره حیوانات

 

1- یک گرم سم مار کبری می‌تواند ۱۵۰ نفر را بکشد.

.

.

۲-لاما نوعی شتر کوچک بدون کوهان است که به هنگام عصبانیت بر صورت طرف مقابل تف می‌اندازد.

 

.

.

۳-قلب گنجشک ۱۰۰ بار در دقیقه می‌تپد. گنجشک‌ها راه نمی‌روند بلکه روی زمین می‌پرند.

.

.
۴- گربه قادر نیست مزه شیرین را تشخیص دهد.

.

.
۵- هشتاد درصد موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده‌اند.

.

.
۶- حس چشایی نوعی پروانه بزرگ ۱۳ هزار برابر دقیق تر از انسان است

.

.
۷-  تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند شتر است.

.

.
۸- یک جریب زمین کشاورزی به عمق ۱۵ سانتیمتر حاوی یک تن قارچ چندین تن باکتری ۹۰ کیلو پروتوزوا که نوعی موجود تک سلولی است ۴۵ کیلو جلبک و ۴۵ کیلوگرم مخمر است. .

.

.
۹- نوعی ماهی بزرگ به نام تونا با سرعت پیوسته و یکنواخت ۱۴/۵ کیلومتر بر ساعت در حرکت است و هرگز توقف نمی‌کند این نوع ماهی در طول ۱۵ سال ۱۶۰۰۰۰۰۰ کیلومتر می‌پیماید.

.

.
۱۰- شاخک پشه به قدری حساس است که می‌تواند دمایی بر میزان ۲ هزارم درجه سانتی گراد را حس کند.

.

.
۱۱-  روباه همه چیز را خاکستری می‌بیند.

.

.

۱۲- فیل تنها حیوانی است که نمی‌توانید از جایی به جای دیگر بپرد و تنها حیوانی است که می‌تواند ایستادن روی سر و گردن را یاد بگیرد.

.

.

۱۳- خفاش برای پرواز در شب از سیستم رادار استفاده می‌کند این سیستم بسیار پیشرفته‌تر از دستگاه رادار ساخت بشر است.

.

.
۱۴- یک موش کور ۱۴ سانتی متر می‌تواند در یک شب تونلی به طول ۹۱/۴ متری حفر کند.

.

.
۱۵- مرغ‌ها برای تخمگزاری احتیاجی به خروس ندارند. خروس فقط برای بارور کردن تخم لازم است.

.

.
۱۶- بچه کانگورو در هنگام تولد جثه‌ای اندازه زنبور دارد اما از کیسه مادر تا زمانی که بزرگ نشود بیرون نمی‌آید.

.

.
۱۷- کرم‌های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ هزار برابر وزن خود غذا می‌خورند.

.

.
۱۸- در سپتامبر ۱۹۹۱ در یکی از یخچال‌های طبیعی در مرز مشترک اتریش ایتالیا بدن حفظ شده وسالم مانده انسانی کشف شد که دانشمندان قدمت آن را به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد بر آورد می‌کنند.

.

.
۱۹- گل زنبق رنگارنگ که به صورت انگلی زندگی می‌کند و بوی بسیار زننده‌ای نیز دارد در بین گلها دارای بزرگ‌ترین شکوفه است اندازه این شکوفه‌ها ۹۱ سانتی متر است و ضخامت انها ۹/۱ سانتی متر و وزنشان ۷ کیلومتر است.

.

.
۲۰- بلندترین مجتمع آپارتمانی در شیکاگو که ۷۰ طبقه و ۱۹۷ متر ارتفاع دارد بلندترین مجتمع آپارتمانی در جهان محسوب می‌شود.

.

.
۲۱- پل ۲/۵۰۲ متری سیدنی در استرالیا که عرض ان ۴۸ متر است عریض‌ترین پل در جهان به شمار می‌آید این پل که در مارس ۱۹۳۲ افتتاح شد داردی ۸ خط اتومبیل رو و یک خط ویژه موتور سیکلت و دوچرخه و یک خط عابر پیاده است.

.

.
۲۲- رکورد ضربه زدن به توپ پیگ پنگ در مدت زمان ۶۰ ثانیه ۱۷۳ ضربه است دو بازیکن انگلیسی در سال ۱۹۹۳ با تبادل توپ بین یکدیگر در دو طرف میز بازی به این رکورد دست یافتند.



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

70067ceb14f9313e8718dd41df83a6ff بدون نگرانی دوران بارداری را بگذرانید

بدون نگرانی دوران بارداری را بگذرانید

اگر می خواهید از سلامت نوزادتان مطمئن شوید لازم نیست تا تولدش صبر کنید. این روزها آزمایش هایی را می توان در دوران بارداری انجام داد که با کمک آنها انواع ناهنجاری های جنین تشخیص داده می شود.

در کنار انواع سونوگرافی ها، آزمایش های خون نقش بسیار مهمی در این میان ایفا می کند زیرا ناهنجاری های جنین با انجام آزمایش تا بیش از ۹۹درصد قابل تشخیص است. انواع آزمایش هایی که می توان به این منظور انجام داد شامل آزمایش های تشخیصی، آزمایش های روتین و آزمایش های غربالگری است…

 

● آزمایش های غربالگری

به طور کلی آزمایش های غربالگری به چند دسته تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به غربالگری ۳ ماهه اول، غربالگری ترکیبی، غربالگری ۳ ماهه دوم، غربالگری یکپارچه و غربالگری مشروط اشاره کرد. به طور کلی برنامه های غربالگری دوران بارداری روی تشخیص سندرم داون، اختلالات رشد لوله عصبی جنین و ۲ اختلال کروموزومی دیگر که کمتر شایع هستند، یعنی تریزومی ۱۸ و تریزومی ۱۳ تمرکز دارد. سندرم داون شایع ترین اختلال کروموزومی در انسان است که از هر ۸۰۰ تولد یک نوزاد با این سندرم متولد می شود. ریسک ابتلای جنین به سندرم داون با افزایش سن بیشتر می شود، بنابراین این آزمایش به خانم های باردار در ۳ ماهه اول و دوم پیشنهاد می شود. جواب این آزمایش معمولا به صور ت یک ریسک گزارش می شود، به نحوی که مشخص می کند چه میزان خطر جنین را تهدید می کند ولی متاسفانه چه در جواب های مثبت و چه در جواب های منفی قطعیت ندارد.

● آزمایش های تشخیصی (آمنیوسنتز)

در این آزمایش ها با بررسی سلول های جنین موجود در مایع داخل رحمی می توان از وجود نواقص جنینی آگاه شد. این آزمایش ها در تکمیل آزمایش غربالگری انجام می شود و می توان براساس نتایج آن، اختلالات کروموزومی جنین را تشخیص داد.

● آزمایش جدید غیرتهاجمی تشخیص بیماری های جنین

سال ۱۹۹۷ دانشمندان به وجود DNA جنین در خون مادر پی بردند. این کشف مهم به عنوان بنیاد ظهور روش های غیرتهاجمی تعیین شد. البته موفقیت واقعی در سال ۲۰۰۸ حاصل شد؛ زمانی که ۲ گروه مستقل از محققان با مطالعه روی ۲ جمعیت متفاوت، قدرت تشخیص اختلالات کروموزومی جنین را با استفاده از روش تعیین توالی با درستی صددرصد به اثبات رساندند. اصول این روش بر پایه اندازه گیری DNA آزاد در خون مادر است که از سلول های جفت آزاد می شود. صاحب نظران این کشف را یک انقلاب در روش های تشخیصی دوران بارداری نامیدند و پیش بینی می کنند در آینده نزدیک تست های مبتنی بر آن به صورت کامل جایگزین روش های سنتی غربالگری سندرم داون شود.

● روش های ملکولی تشخیص بیماری ها

بزرگ ترین ایراد در روش های سنتی غربالگری، درصد بالای نتایج مثبت و منفی کاذب و درمورد آزمایش های تاییدی احتمال سقط جنین به علت تهاجمی بودن روش نمونه گیری است. نتیجه مثبت کاذب یعنی در عین حالی که بیماری وجود ندارد جواب تست مثبت می شود. مطالعاتی که به تازگی گزارش شده است میزان تشخیص این روش را برای سندرم داون (مونگولیسم) به میزان ۹/۹۹ درصد نشان می دهد. این به این معناست که منفی کاذب آن کمتر از ۱/۰ درصد است. همچنین مثبت کاذب بسیار پایین دارد یعنی تقریبا همه مواردی که جواب مثبت دارند جنین مبتلا به بیماری است. عمر DNAجنین که در خون مادر وجود دارد بسیار کوتاه بوده و بلافاصله بعد از تولد از خون مادر محو می شود، بنابراین بارداری های قبلی اختلالی در نتیجه تست ندارد.

نکته:

برنامه های غربالگری دوران بارداری روی تشخیص سندرم داون، اختلالات رشد لوله عصبی جنین و ۲ اختلال کروموزومی دیگر تمرکز دارد.

● آزمایش غربالگری ۳ ماهه دوم

این آزمایش به تمام خانم های باردار توصیه می شود که در آن سندرم داون، تریزومی ۱۸ و اختلالات سیستم عصبی قابل تشخیص است. در این آزمایش حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد سندرم داون مشخص می شود و احتمال خطای آن برای نتیجه مثبت ۷ درصد است.

● مزایای آزمایش غربالگری

ازجمله مزایای این آزمایش می توان به غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. برای انجام این آزمایش فقط به ۱۰ میلی لیتر از خون مادر احتیاج است، بنابراین برخلاف روش های تهاجمی در این روش خطر سقط وجود ندارد. از دیگر مزایای این آزمایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساسیت و صحت بالای تست، (بیشتر از ۹/۹۹ درصد) تقریبا در حد روش های تهاجمی موجود.

تشخیص زودهنگام، آزمایش از هفته دوازدهم بارداری قابل انجام بوده و این زمان به تصمیم گیری بهتر کمک می کند. در روش های تهاجمی، فشار روحی قابل توجه به مادر، دردناک بودن روش نمونه گیری و ریسک عفونت های داخل رحمی نیز قابل ذکر هستند. اصولا انتخاب بین تست های سنتی غربالگری که در آن احتمال خطا بالاست و روش های تهاجمی مانند آمنیوسنتز که احتمال سقط جنین را به همراه دارد برای زنان باردار کار دشواری است اما ظهور روش های جدید تصمیم گیری را آسان تر کرده است.
        
    
مجله سیب سبز



دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

185 روشهایی برای زیباتر شدن

روشهایی برای زیباتر شدن
ورزش کنید چون ورزش کردن پوست چهره را درخشان می‌کند.
 
تاکنون مطالب زیادی برای حفظ زیبایی نوشته شده است، اما به یاد داشته باشید که فقط تعداد مشخصی از این نکات و توصیه‌ ها واقعا کاربرد دارند که هفت مورد از موثرترین آنها در این مقاله عنوان شده است:…
 
۱- روش اول : آب بنوشید. البته قانون نوشیدن هشت لیوان آب در روز را فراموش کنید اما مطمئن شوید که حتما هر روز به اندازه نیاز بدنتان آب بنوشید و زیاد تشنه نمانید. اگر به بدن آب کافی نرسد، پوست خشک و کدر می‌شود.
 
۲- روش دوم : استفاده از ضد آفتاب یک ضرورت است تا سلامت پوست شما تضمین شود.
 
۳- روش سوم : مرطوب نگاه داشتن پوست است که برای این منظور می‌توانید از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید.
 
۴- روش چهارم: از اهمیت دست ها و گردن غافل نشوید و از آنها مانند صورت مراقبت کنید. دست ها و گردن خود را خوب بشویید و مرطوب نگه دارید.
 
۵- روش پنجم: ورزش کنید چون ورزش کردن پوست چهره را درخشان می‌کند. تحرک بدنی جریان خون را بهبود می‌بخشد و ظرفیت اکسیژن خون را بالا می‌برد. این تغییر برای سلامت کل بدن از جمله پوست معجزه می‌کند.
 
۶-روش ششم: تغذیه مناسب سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، مقادیر زیادی ویتامین C , A و E داشته باشید چون این ویتامین‌ها برای سلامت پوست ضروری هستند.
 
۷- روش هفتم: همواره احساس خوب و مثبتی داشته باشید. برای خودتان کارهایی را انجام دهید که به شما حس خوبی بدهند اگر لبخند بزنید و شاد باشید به طور طبیعی صورتتان درخشان و زیبا می‌شود. پس لبخند بزنید و خندان بمانید.


دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:0 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

شوره سر یا dandruff که به عنوان پوسته (scurf) یا Pityriasis simplex capillitii نیز شناخته می‌شود، پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب ورقه‌ورقه شدن پوست سر می‌شود. سلول‌های پوستی ما همیشه خودشان خود را نوسازی می‌کنند. هنگامی که سلول‌های پوستی روی سر قسمت‌های قدیمی را نوسازی کردند، به قسمت‌های سطحی آن فشار می‌آورند و آن را از پوست سر جدا می‌کنند. برای افرادی که شوره سر دارند این نوسازی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود یعنی پوسته مرده بیشتری ایجاد و باعث می‌شود تا شوره سر بیشتر به چشم بیاید. در صورتی که پوست سر به‌طور مکرر در معرض دمای هوای بالا قرار بگیرد نیز باعث به وجود آمدن شوره‌سر می‌شود…


شوره‌سر می‌تواند به صورت مزمن (طولانی مدت) یا در نتیجه فعالیت‌های خاصی باشد. ممکن است افرادی که دچار شوره سر هستند، روی پوست سر خود سوزش یا قرمزی هم داشته باشند. پوسته‌ریزی بیش از اندازه می‌تواند به علت بیماری یا شرایط اساسی‌ای مانند پسوریازیس که نوعی عفونت قارچی (مالاسزیا) است، التهاب پوستی شوره‌ای، یا حتی شپش‌سر هستند. ممکن است برخی اشخاصی که مبتلا به شوره سر هستند، دچار مشکلات اجتماعی و عدم اعتماد به نفس شوند. از اینرو، شاید درمان آن هم به دلایل جسمی و هم به دلایل روانشناسی دارای اهمیت فراوانی باشد.
تعداد قابل توجه افراد مبتلا به شوره سر، نشان می‌دهد که وقتی سن بالاتر می‌رود، شوره نیز افزایش می‌یابد. شوره سر در آقایان نسبت به خانم‌ها و همچنین کسانی که پوست چرب دارند، رایج‌تر است.
برخی پژوهش‌ها نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از نمک، شکر و ادویه در کنار مصرف الکل می‌تواند سبب تشدید شوره‌سر شود. شوره سر هم با ریزش مو ارتباطی ندارد.
یک باور قدیمی در این مورد این است که برخی مردم فکر می‌کنند شوره سر به خاطر خشکی زیاد پوست سرشان به وجود می‌آید. آنها سعی می‌کنند با نشستن موها با شامپو یا شست‌وشوی کمتر آن با این مشکل مقابله کنند. آنها بر این باورند که شست‌وشو این مشکل را حادتر می‌کند. این یک باور قدیمی است و حقیقت ندارد. شوره سر با خشکی پوست تفاوت دارد که آن هم با شست‌وشوی مکرر مو با یک شامپوی مناسب برطرف می‌شود.
التهاب پوستی شوره‌ای
این بیماری نوعی وضعیت پوستی است که پوست را ملتهب و ورقه‌ورقه می‌کند. التهاب پوستی شوره‌ای در پوست سر نوع شدیدی از شوره سر است. وقتی پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیشتر افراد به آن شوره سر می‌گویند. وقتی کودکان دچار آن شوند، به آن Cradle Cap گفته می‌شود. التهاب پوستی شوره‌ای نسبت به سایر شوره‌ها پوسته‌های بزرگ‌تر و چرب‌تری ایجاد می‌کند. این بیماری نه تنها پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه سایر قسمت‌های بدن را نیز درگیر می‌کند.
شوره سر چه علایم و نشانه‌هایی دارد؟
نشانه عمده شوره سر، یا التهاب پوستی شوره‌ای در پوست سر، پوسته‌های سفید روی پوست سر و روی موهاست. اگر این شخص لباس تیره‌ای پوشیده باشد، وقتی پوسته‌ها روی شانه‌های او بریزد بیشتر جلب توجه خواهد کرد. ممکن است در پوست سر نیز احساس خارش، سفتی یا جراحت کنند. بزرگسالان مبتلا به التهابات پوستی شوره‌ای پوست سر ممکن است دارای پوستی قرمز، پوسته پوسته و تکه‌های چربی از پوست باشند.
در بیشتر موارد، شوره سر نیازی به مراجعه به پزشک ندارد. با این وجود، کسانی که در پوست سرشان خراشیدگی پیدا می‌کنند و بخشی از سرشان قرمز و متورم باشد، اگر پس از چند هفته خوددرمانی خوب نشدند باید به پزشک مراجعه کنند. این افراد ممکن است دچار التهاب پوستی شوره‌ای یا بیماری دیگری باشند که یکی از علایم آن شوره سر است.



جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 10:31 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

آيا شما جزء افرادي هستيد كه هيچ گاه خشك نمي شويد؟

تعرق بيش از اندازه خيلي بيشتر از آن چيزي كه شما تصور مي كنيد رايج است به همين دليل هيچ دليلي براي نگرانـي و نااميدي وجود ندارد و نبايد تصور كنيد كه در دنيا تنها فردي هـستيد كه عـرق مي كنـد. در حالي كه تعرق يكي از واكنش هاي طبيعي بدن محسوب مـي شود و بـه بـدن در كاهش دمــاي سطحي كمك مي كند، اما اگر شما هميشـه بـدون توجه به دماي اطراف در حال عرق كردن هستيد، بايد قدري روي مسئله دقيق تر شويد.

به گزارش سايت اينترنتي مردمان، نوعي بيماري با نام هايپرهيدروسيس (بيماري غدد عرقي) وجود دارد كه گريبانگير 2 تا 3 درصد ااز جـمعيت كل آمريكاست و بيشتر از طريق كف دست و پــا خود را نشان مي دهد. اين بيماري همچنـين مـي تــواند در زير بغل و يا ساير نقاط بدن نيز ظاهر شود. معمولاً از دوران نوجواني به بعد قابل تشخيص بوده و تعرق بيش از اندازه دست و پا از سن 13 سالگي به بعد در بيماران كاملاً مشهود خواهد بود.

اگر اين بيماري تحت درمان قرار نگيرد، فرد ما بقي عمر خود را با وجود اين بيماري سر مي كند و اين احتمال وجود دارد كه ناراحتي هاي بي شمار ديگري نيز برايش بوجود آيد. به عنوان مثال افرادي كه دچار انواع تشديد يافته اين بيماري هستند، حتي در گرفتن فرمان ماشين نيز دچار مشكل مي شوند. گاهي اوقات هم در هنگام دست دادن با افراد پس از يك جلسه كاري مهم دچار مشكل خواهند شد. به هر حال بدون در نظر گرفتن موقعيت فردي افراد، اين اختلال مي تواند مشكلات عديده اي را در زندگي بيماران ايجاد كرده و اعتماد به نفس آنها را تا حد بسيار زيادي كاهش دهد.

تشخيص هايپر هيدروسيس

معمولاً كساني كه دچار اين بيماري مي شوند مشكلي در تشخيص آن ندارند، چرا كه علائم آن كاملاً مشهود است و اين افراد بدون در نظر گرفتن درجه حرارات بدن، همواره در حال تعرق هستند. آزمايش هاي تخصصي نيز در اين زمينه وجود دارد كه از جمله آن مي توان به تست يد و نشاسته اشاره كرد. مراحل آزمايش به اين شرح است كه مقدار 1 گرم يد را با 500 گرم نشاسته انحلال پذير مخلوط كرده و بر روي محل مورد نظر مي زنند. اگر رنگ اين محلول آبي تيره و يا سياه شد معلوم مي شود كه فرد دچار تعرق بيش از اندازه است.

دلايل ايجاد بيماري

اين بيماري را مي توان به دو نوع هايپرهيدروسيس اوليه و ثانويه طبقه بندي كرد. انواع اوليه آن از زمان نوزادي آغاز شده و نوع ثانويه قدري ديرتر خود را نشان مي دهد. هايپر هيدروسيس اوليه، به دليل انتقال كروموزوم هاي ارثي كه خصيصيه ژنتيكي خاصي را در بر دارند، ايجاد مي شوند. از فاكتورهاي ديگر ايجاد اين نوع اختلال مي توان به دلايل نرولوژيك، متابوليك و سيستماتيك اشاره كرد.

نوع ثانويه كه در سنين بالاتر بروز مي كند، مي تواند به دليل ترشحات غده هيپوفيز و تيروئيد ايجاد شود كه در پي وجود بيماري هايي نظير ديابت، تومور و نقرس ايجاد مي شوند. به همين دليل اگر تصور مي كنيد كه در يك چنين گروهي قرار مي گيريد، بايد حتماً به پزشك مراجعه كنيد چرا كه ممكن است دچار بيماري اي شده باشيد كه از وجود آن اطلاع نداشته باشيد ( به عنوان مثال: ديابت)

همچنين از ديگر دلايل ايجاد تعرق بيش از اندازه مي توان به افزايش اضطراب، مصرف مواد غذايي و نوشيدني هاي خاص، نيكوتين، كافئين و حتي برخي بوهاي آلرژي زا اشاره كرد.

طريقه درمان بيماري

متدهاي مختلفي هستند كه مي توانيد با استفاده از آنها اين بيماري را درمان كنيد. خوشبختانه درصد بسيار زيادي از افراد هستند كه در درمان بيماري موفق شده و مي توانند به زندگي عادي خود ادامه دهند. در اين قسمت چند تكنيك درماني كه ثمر بخش بودن آنها به اثبات رسيده را به شما معرفي مي كنيم:

ضد تعرق ها

معمولاً به بيماران در مراحل ابتدايي تجويز مي شود و از انواع محصولاتي اند كه در دسترس هستند. بايد به دنبال انواعي از ضد تعرق ها باشيد كه حاوي كلريد آلومينيوم هستند.هر شيشه از آنها در حدود 1500 تا 2000 تومان بوده و مقرون به صرفه هستند.

ضد تعرق ها با اثر بالا

اين ضد تعرق ها حاوي آلومينيوم كلريد هگزاهيدرات هستند كه تاثير گذاري بالاتري نسبت به محصول قبلي دارند. براي شروع بايد به مدت يك هفته به طور دائمي از آن استفاده كنيد، اما بعداً ميزان استعمال آن را مي توانيد تا هفته اي دو بار نيز كاهش دهيد. از آنجايي كه فروش اين دارو فقط با تجويز پزشك امكان پذير مي باشد، قيمت آن نيز قدري بالاتر است. به هر حال انواع 2 تا 5 هزار توماني آن در بازار يافت مي شود.

يون زدا

اين دستگاه مقداري بار الكتريكي را به پوست وارد مي كند و از شير آب به عنوان رسانا استفاده مي شود. به خاطر داشته باشيد كه برخي از افراد اين مورد را دردناك گزارش كرده اند به همين خاطر اگر در محل مورد نظر زخم و يا جراحتي وجود دارد، بايد از استعمال آن خودداري كنيد. نسبت به موارد قبلي قدري پر هزينه تر بوده و خريد دستگاه در حدود 6 تا 65 هزار تومان هزينه در بر دارد. در بيشتر موارد هم از تاثير گذاري موقتي و نامناسبي برخوردار است.

داروهاي خوراكي

علاوه بر كرم هاي موجود، براي درمان تعرق زياد، داروهاي خوراكي نيز وجود دارند. از جمله معروف ترين اين داروها مي توان به موارد زير اشاره كرد: ديتروپان، روبينول، كاجنتين. براي افرادي هم كه مشكل تعرقشان به دليل استرس است، استفاده از داروهاي ضد افسردگي پيشنهاد مي شود. قيمت اين داروها متفاوت است به ويژه با توجه به نوع بيمه درماني كه شما استفاده مي كنيد. البته از 700 تومان تا 2000 تومان بيشتر نخواهد بود.

بوتاكس

بوتاكس هم شيوه جديد درماني ديگري است كه هر روزه طرفداران بيشتري پيدا مي كند. اين محلول به ويژه در ناحيه زير بغل تاثير شگرفي مي گذارد. يكبار مصرف آن خيال شما را براي 6 ماه راحت مي كند. البته هزينه آن قدري بالاست؛ به عنوان مثال براي هر دو پا هزينه اي بالغ بر 200هزار تومان در بردارد.

جراحي

دو نوع جراحي وجود دارد كه مي توانند براي درمان اين بيماري استفاده شوند. اولي از طريق آندوسكپي و دومي برداشتن كلي غدد عرقي است. در گزينه اول سلول هاي عصبي مشكل زا انتخاب شده و آنها را مي سوازنند و يا قطع مي كنند تا ديگر نتوانند سيگنال هايي را كه سبب ايجاد عرق مي شوند به نقطه مورد نظر برسانند. مشكلي كه در اين نوع درمان وجود دارد اين است كه اغلب افراد اظهار مي دارند زماني كه اين كار را در يك محل انجام مي دهند، نقاط ديگر بدن عكس العمل نشان داده و تعرق در آن مناطق افزايش پيدا مي كند. همچنين از ساير اثرات جانبي اين شيوه درماني مي توان به كاهش احساس ترس و هوشياري و افت ضربان قلب اشاره كرد.



جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 9:58 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

همیشه مسیرهای دور و نزدیک را برای خرید طی می کنیم و در برگشت کیسه های متنوع از کالا هایی که نیاز داشتیم به همراه داریم ،اما اگر آگاهانه به خریدهایمان نگاه کنیم چه مقدار از خرید های ما آن چیز هایی که نبوده که می خواستیم و چه مقدار هزینه ی اضافی صرف آنها کرده ایم.
در این جا می خواهیم چند راهکار برای خرید آگاهانه را مطرح کنیم :

تاکتیک اول : کاهش قیمت باور نکردنی
فرض کنید شما از یک ژاکت خوشتان آمده اما می دانید چند هفته ی بعد به خاطر تغییر فصل یک برچسب کاهش قیمت روی آن قرار می گیرد.حال باید چه کار کرد؟ شاید انتظار شما باعث از دست دادن آن ژاکت شود.بهترین راه حل این است ببینید آن ژاکت چقدر برای شما ارزش دارد و اصلأ چقدر به آن نیاز دارید و آیا قیمت عادلانه ای که در ذهنتان برای آن قرار داده اید با قیمت الأن ژاکت همخوانی دارد یا خیر.

گام دوم : سایز اقتصادی اما تعادلی
یعنی همان مقداری خرید کنید که نیاز داری نه بیشتر و نه کمتر .و از کیفیت کالایی استفاده کنید که جیب شما اجازه ی خرید آن را می دهد.حتی می توانید به مراکز خریدی مراجعه کنید که با قیمت های مناسب تر کالاهای مورد نظرتان را ارائه می کند.


خواندن این مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم :
روز مادر چگونه مادرتان را خوشحال می کنید؟


ترفند ۳: استفاده از تخفیف
می توانید با پرداختن کل قیمت کالا به صورت نقدی از تخفیف برخوردار شوید یا حتی بر اساس بن هایی که قرار است در آینده بگیرید خریدتان را تنظیم کنید.

گام آخر : خرید اینترنتی
خاصیت خریدبا کارت های اعتباری و خرید های اینترنتی این است که بدون توجه به قیمت و مهم تر از آن اهمیت نیاز به آن کالا مغلوب ظاهر و تبلیغات می شوید و دست آخر به جای خرید کردن درست کارت اعتباری شما خالی شده است.پس برای خرید اینترنتی به سراغ همان کالایی بروید که به آن نیاز دارید.

 



جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 

معمولاً مسيري که بچه‌ها در روند رشد و سرعت وزن‌گيري و افزايش قد طي مي‌کنند با يکديگر متفاوت است و نمي‌توان روند رشد بچه‌اي را حتي با بچه ديگري که هم‌سن و سال خودش است هم مقايسه کرد.

به طور طبيعي وزن بچه‌ها از بدو تولد تا 5 يا 6 ماهگي حدوداً 2 برابر مي‌شود.

 

حقايقي درباره بدغذايي بچه‌ها

با افزودن غذاهاي کمکي به برنامه غذايي روزانه البته در کنار شير مادر، وزن شيرخواران در سال اول تا 3 برابر وزن تولدشان هم مي‌رسد. در پايان سال اول زندگي مي‌توان انتظار 25 تا 30 سانتي‌متر افزايش قد را هم از کودکان داشت که اين افزايش قد و وزن در سال اول نشان‌دهنده نياز بچه به مواد مغذي مناسب است. درباره بدغذايي بچه‌ها، توجه به نکات زير ضروري است.

 

1- کاهش اشتهاي کودک به معناي بدغذايي او نيست

همان‌طور که گفته شد معمولاً وزن بچه‌ها در پايان سال اول به 3 برابر وزن تولدشان هم مي‌رسد. اين افزايش وزن در سال دوم به نصف کاهش پيدا مي‌کند و از 3 سالگي تا سن پيش از بلوغ و بلوغ، روند افزايش قد و وزن، کُند اما مداوم مي‌شود. از 3 سالگي به بعد سالي 6 تا 8 سانتي‌متر افزايش قد و 2 تا 3 کيلوگرم افزايش وزن براي بچه‌ها قابل‌قبول است. پس با اين پايين آمدن سرعت رشد از سال دوم به بعد، کم شدن ميل به غذا و کاهش اشتها در بچه‌ها ظاهر مي‌شود. با به وجود آمدن اين کاهش اشتها و کاهش روند رشد طبيعي برخي از مادران فکر مي‌کنند که فرزندشان دچار بدغذايي شده و براي پيشگيري از ابتلاي او به سوءتغذيه از ترفندهاي غيراصولي براي وادار کردن بچه به غذا خوردن، استفاده مي‌کنند. با استفاده از اين ترفندها که مي‌توانند شامل پرت کردن حواس بچه هنگام غذا خوردن، تهديد کردن او، وعده دادن و دنبال بچه با بشقاب غذا دويدن باشند، اجازه برآورده شدن نياز واقعي کودک به غذا خوردن داده نمي‌شود و همين موضوع مي‌تواند باعث نهادينه شدن انحراف‌هاي تغذيه‌اي در بچه‌ها شود يعني مادران با ترفندهاي غير علمي خود ممکن است قدرت آموزش درست، اصولي و به اندازه غذا خوردن را براي هميشه از فرزندان خود سلب کنند.

 

2- استفاده از نمودار پايش رشد مي‌تواند موثر باشد

نمودار پايش رشد يا جدولي که هنگام ترخيص مادر و کودک در بيمارستان به خانواده‌ها داده مي‌شود، حاوي اطلاعات خوبي درباره تمام موارد مربوط به تولد نوزاد، نوبت واکسيناسيون‌ها و ميزان طبيعي رشد او تا سن 9 سالگي است بنابراين مادران مي‌توانند با توجه به نمودار پايش رشد از سرعت رشد مناسب يا نامناسب فرزند خود آگاه شوند و ديگر نگراني بي‌مورد درباره بدغذايي يا نحوه رشد کودکشان نداشته باشند.

اصرار کردن و فشار آوردن به کودک براي خوردن غذا موجب شرطي شدن او مي‌شود، پس کودک بايد ياد بگيرد غذا تنها براي رفع گرسنگي و نياز بدن است و والدين بايد بدانند غذا ابزاري براي تشويق و تنبيه کودک نيست.

بر اساس اين نمودار، اگر بچه‌ها در مسير حرکتي خود سير صعودي داشته باشند و خودشان را به استانداردهاي بين‌المللي نزديک کنند، يعني مشکلي در رشد آن‌ها وجود ندارد اما اگر سير رشد بچه‌ها در اين منحني به صورت افقي يا نزولي دربيايد، خانواده‌ها بايد نسبت به ابتلاي فرزندشان به سوءتغذيه مشکوک شوند و براي پي بردن به دليل اين رشد نامناسب هرچه سريع‌تر فرزند خود را نزد پزشکش ببرند تا مشکل اختلال رشد او مورد بررسي قرار بگيرد. در چنين مواردي بالا بردن خودسرانه حجم غذايي بچه‌ها به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود چون ممکن است اختلال رشد آن‌ها به دليل کم‌خوني، عفونت، اختلال‌هاي متابوليسمي و... باشد.

 

3- خانواده‌ها در شکل‌گيري ذائقه بچه‌ها نقش دارند

بسياري از والدين به خصوص والدين بچه‌هاي کوچک‌تر از بد بودن ذائقه غذايي فرزندانشان گلايه دارند. يعني مي‌گويند مثلاً فرزند آن‌ها به خوردن سبزي‌ها، گوشت‌ها يا لبنيات علاقه‌اي ندارد و اين موضوع به خاطر پايين آمدن ارزش تغذيه‌اي سفره غذايي بچه‌ها، باعث نگراني والدين آن‌ها مي‌شود. متأسفانه گرايش بيشتر بچه‌هاي ما به سمت غذاهاي شور، شيرين و چرب است و اين نوع ذائقه توسط اولين معلم تغذيه تمام بچه‌ها يعني مادران آن‌ها در وجودشان نهادينه شده است. معمولاً بيشتر مادران گمان مي‌کنند بايد به فرزندان خود از سن شروع غذاي کمکي، غذاهايي را بدهند که خودشان طعم آن‌ها را بيشتر مي‌پسندند در صورتي که داروخانه طبيعت، بهترين و مغذي‌ترين خوراک‌ها را به ما هديه داده است. هرچه که مادران از بدو شروع غذاي کمکي از چاشني‌ها، نمک، شکر و روغن کمتري براي طعم دادن به غذاي بچه‌ها استفاده کنند ميل آن‌ها به خوردن گوشت‌هاي پخته يا بخارپز، سبزي‌هاي خام يا پخته و لبنيات هم بيشتر مي‌شود. به عبارت ساده‌تر بچه‌ها هر آنچه را که از کودکي به آن‌ها خورانده مي‌شود با همان طعم دوست دارند. حالا مادري که از 6 يا 7 ماهگي طعم خوراکي‌هاي چرب، سرخ کردني، شور يا شيرين را به فرزندش چشانده است، چطور مي‌تواند توقع داشته باشد که او در 3 يا 4 سالگي به خوردن سبزي‌ها علاقه نشان دهد!؟

از طرف ديگر، منش غذا خوردن با الگوبرداري از ساير افراد خانواده در بچه‌ها شکل مي‌گيرد. يعني بچه‌ها نوع غذا خوردن را ابتدا از پدر و مادر سپس از خواهر و برادر و در نهايت هم از جامعه همسالان خود در مدرسه يا محيط ياد مي‌گيرند. اگر پدر و مادري تندتند غذا بخورند، هنگام غذا خوردن مدام حرف بزنند يا خواهر و برادرهاي بزرگ‌تر هنگام غذا خوردن برخي از اجزاي غذا مانند پياز يا گوجه يا گوشت را از ظرفشان جدا کنند و نسبت به خوردن بعضي از خوراکي‌ها واکنش منفي نشان بدهند به طور حتم انتظار بروز چنين رفتارهايي در بچه‌هاي کوچک‌تر هم دور از انتظار نخواهد بود بنابراين مي‌بينيد که والدين و خواهر و برادرهاي بزرگ‌تر مي‌توانند نقش بسيار پررنگي در شکل‌گيري ذائقه و خوب يا بدغذا شدن بچه‌هاي کوچک‌تر داشته باشند.

 

4- اجبار و زورگويي باعث تنفر بچه‌ها از غذا مي‌شود

گاهي برخي از مادران با زور و اجبار، سعي مي‌کنند فرزندان خود را به خوردن غذاهايي که دوست ندارند، وادار کنند. بهتر است اين گروه از مادران بدانند که اصرار و اجبار در غذا خوردن مي‌تواند با مقاومت منفي بچه‌ها روبرو شود يعني وقتي بچه‌ها متوجه زورگويي والدين خود براي خوردن غذايي که دوست ندارند، مي‌شوند؛ تمام تلاششان را براي پس زدن آن غذا و حرص دادن پدر يا مادر خود براي انتقام گرفتن از زورگويي آن‌ها مي‌کنند! در اين صورت، ممکن است که حتي بچه‌ها تا آخر عمرشان از خوردن آن غذا متنفر شوند و تنها مقصر اين موضوع هم مي‌تواند زورگويي والدين در دوران کودکي باشد.

 

چاره چيست؟

بدغذايي کودکان يکي از مهم‌ترين مشکلاتي است که والدين با آن روبه‌رو هستند، مسئله‌اي که در سنين پيش از دبستان به ويژه کودکان 2 تا 5 ساله ديده مي‌شود. چاره‌ي اين نوع بدغذايي و انتخاب نوع غذا در بچه‌ها، اصلاً سخت نيست.

* شما مي‌توانيد برخي مواد غذايي که فرزندتان به خوردن آن‌ها علاقه‌اي ندارد را با مواد غذايي ديگري که او دوست دارد، ترکيب کنيد. مثلاً پياز يا گوجه‌فرنگي داخل غذا را رنده کنيد تا او متوجه وجود آن‌ها نشود يا اينکه مواد غذايي را به شکلي که او دوست دارد، تهيه کنيد. مثلاً اگر گوشت تکه‌اي نمي‌خورد،‌ برايش کتلت درست کنيد.

* يک راه ديگر براي تشويق کردن بچه‌ها به خوردن انواع مواد غذايي، کنجکاو کردن آن‌ها نسبت به خوراکي‌هاي مختلف است. به اين ترتيب که مثلاً چند مرتبه کمي سبزي‌هاي پخته را کنار ظرف ماکاروني يا کتلتش بگذاريد و اجازه بدهيد که خودش نسبت به خوردن آن‌ها ترغيب شود. البته مي‌توانيد کنار ظرف غذاي خودتان را هم با خوراکي‌هاي مغذي بپوشانيد و مدام با خوردن و تعريف کردن از طعم و خواص آن‌ها بچه‌ها را نسبت به امتحان کردن طعم‌هاي جديد کنجکاو کنيد.

* استفاده از بشقاب و ليوان‌هاي رنگي با رنگ‌هاي نارنجي، ارغواني و قرمز هم مي‌تواند باعث افزايش اشتهاي بچه‌ها شود. در ضمن هرگز فراموش نکنيد که براي تشويق کردن بچه‌ها به خوردن تمام گروه‌هاي غذايي، صبر و حوصله بيشتر از زور و تهديد به کار مي‌آيد!

اصرار کردن و فشار آوردن به کودک براي خوردن غذا موجب شرطي شدن او مي‌شود، پس کودک بايد ياد بگيرد غذا تنها براي رفع گرسنگي و نياز بدن است و والدين بايد بدانند غذا ابزاري براي تشويق و تنبيه کودک نيست.

اگر والدين از آغاز سن دو سالگي يعني زماني که کودک شروع به غذا خوردن مي‌کند در کنار سفره و همراه با ساير اعضاي خانواده به او غذا بدهند باعث مي‌شود کودک با آداب غذا خوردن آشنا شود و اگر با عدم تمايل کودک به برخي غذاها و يا خوردن تعدادي خاص از آن‌ها روبه‌رو شدند والدين نبايد اصرار بيش از حد براي خوردن داشته باشند يا مانع از خوردن کودک شوند.

زماني که کودک علاقه‌اي به استفاده از يک غذا ندارد والدين بايد براي او حق انتخاب باقي بگذارند و در کنار اين انتخاب‌ها غذايي که مورد علاقه کودک نيست را به او پيشنهاد بدهند. قطعاً اين کار پاسخ بهتري نسبت به فشار آوردن در پي خواهد داشت.

کودکان بايد در روز سه وعده غذاي اصلي و سه ميان‌وعده داشته باشند تا نياز بدن آن‌ها در شبانه‌روز تأمين شود. همچنين والدين بايد در تهيه غذاها به شکل و رنگ غذا نيز توجه داشته باشند. به طور مثال نبايد غذا را آنقدر مايع و رقيق درست کرد که کودک در هنگام خوردن آن دچار مشکل شود.

در نهايت اين که والدين بايد از دو سالگي به بعد يعني زماني که کودک توانست به راحتي غذا بخورد اجازه بدهند کودک به طور مستقل غذا بخورد و مانع از حرکات هنگام غذا خوردن کودک نشوند. اين کار اشتياق آن‌ها را براي خوردن بيشتر خواهد کرد.

منبع : هفته نامه سلامت



جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

به فکر کودکمان باشیم


اگر سعي کنيم بدون توجه به مشکل بنيادي، نشانه را درمان کنيم، در بهترين حالت، غيرمؤثر خواهد بود و در بدترين حالت شايد باعث صدمه بيشتر شود. بنابراين درست مانند پزشکان، اگر مي خواهيم پاسخ مؤثري به بدرفتاري فرزندمان بدهيم، بايد اول علت را بشناسيم، نه اينکه فقط به نشانه واکنش نشان بدهيم.

در اين مقاله سعي داريم اهداف کودکان از بدرفتاري هايشان را براي شما توضيح بدهيم تا بتوانيد با شناسايي علت، راهکار مناسب را اتخاذ کنيد.فرزندان از رفتار بد خود، هميشه هدفي را دنبال مي کنند. شما به عنوان والد مي توانيد با شناخت هدف فرزندتان از بدرفتاري هايش، با آنها متناسب برخورد کنيد و جلوي مشکلات رفتاري آنها را بگيريد. هدف هاي بچه ها از بدرفتاريشان عبارتند از: جلب توجه، اعمال قدرت، انتقام گرفتن و عاجز جلوه دادن.

کودکان اين رفتار را از موقعيت خود در خانواده، حرف ها و اعمال والدين و سبک هاي فرزندپروري ياد مي گيرند. اگر دقيق تر بخواهيم بيان کنيم؛ کودکاني که احساس تعلق ندارند، احساس ناامني و انزوا مي کنند، ممکن است؛ با جلب توجه منفي، ثابت کنند به جايي و کسي تعلق دارند.

کودکاني که احساس توانايي نمي کنند و نتوانند خود را شايسته حقوقشان بدانند، ممکن است با کنترل کردن ديگران با نشان دادن اينکه ديگران نمي توانند آنها را کنترل کنند، به دنبال اعمال قدرت باشند. همچنين کودکاني که احساس مي کنند به حساب نمي آيند، ممکن است سعي کنند ديگران را به خاطر احساس بي اهميت بودن خودمجازات کنند و از آنها انتقام بگيرند.

سرانجام کودکاني که بدون احساس دلگرمي، اغلب احساس عاجز بودن مي کند، ممکن است قبول کنند ناتوان هستند، پس خود را عاجز جلوه مي دهند. براي مثال کودکي ممکن است فراموش کند سر وقت بيايد، چون مي خواهد به او يادآوري کنيد، چرا که توجه شما را مي خواهد.
کودک ديگر ممکن است فراموش کند، چون مي خواهد به شما نشان دهد نمي توانيد او را مجبور به انجام خواسته خود کنيد. کودک ديگر ممکن است فراموش کند تا شما را نگران کند. اين کودک احساس لطمه مي کند و مي خواهد با انتقام گرفتن از شما، مقابله به مثل کند؛ و سرانجام کودکي ممکن است فراموش کند، چون براي پذيرش هر نوع مسئوليت احساس ناتواني مي کند و مي خواهد راحتش بگذاريد و از وي انتظار نداشته باشيد، اين کودک با اجتناب يا نشان دادن بي کفايتي مي خواهد از عزت نفسش حفاظت کند.والدين بايد اين نکته را مد نظر داشته باشند؛ بدرفتاري از منظر کودک، راه حلي است براي برطرف کردن مشکل او، بنابراين بايد به کودک خود کمک کنيم راه حل ديگري را بيابد.


براي خيلي از والدين تفکيک و شناسايي اين علل چهارگانه بسيار سخت به نظر مي رسد. به سادگي مي توانيد از دو طريق بفهميد وقتي فرزندتان يک بدرفتاري انجام داد، هدفش کدام يک از اين علل چهارگانه بوده است. اين دو روش عبارتند از:

1- نوع احساس و عکس العملي که در اثر بدرفتاري کودکان در شما ايجاد شده است مورد توجه قرار دهيد.

وقتي کودک بدرفتاري را انجام داد و شما تاديبي را در نظر گرفتيد اما جواب نداد، ابتدا به درون خود رجوع کنيد و ببينيد در قبال رفتار اين کودک، چه احساسي پيدا کرديد. اگر خشمگين هستيد، هدف کودک جلب توجه است؛ اگر به عنوان والد احساس تهديد مي کنيد، شايد کودکتان قصد قدرتنمايي دارد؛ اگر به خاطر رفتار فرزندتان آزرده و ناراحت شديد، انتقام جويي مي تواند هدف فرزندتان باشد؛ و نهايتا اينکه اگر به عنوان والد احساس بي کفايتي کرديد، فرزندتان به دنبال ايجاد تصور بي کفايتي و عاجز جلوه دادن است.

2- عکس العمل کودک را، وقتي به او متذکر مي شويم که رفتار خود را ترک کند، زير نظر داشته باشيد.

در اين مواقع، اگر کودک به رغم تذکر به رفتارش همچنان ادامه داد، هدف جلب توجه است اما اگر کودک از عدم اعتنا استفاده کرد يا رفتارش را شدت بخشيد، به احتمال زياد هدفش نشان دادن قدرت است؛ همچنين اگر کودک موجب جريحه دار کردن احساس شما شد و دلخور و آزرده تان کرد، مي تواند نشان از انتقام گرفتن باشد؛ سرانجام اينکه اگر به کودک تذکر داديد، اما کودک عجز و نياز نشان داد و کمک شما را خواست و مجبور به کمک کردن و تسليم شديد، اين کودک احساس بي کفايتي را هدف بدرفتاري خود قرار داده است.

در مقابله با اين اهداف بدرفتاري، چه بکنيم؟

حال که متوجه اهداف کودکان شديد و توانستيد آن را بيابيد، مي توانيد به طريق زير با فرزند برخورد کنيد. در راهکارهاي زير اين مقصود را دنبال خواهيد کرد که به کودک ياد بدهيد از شيوه هاي سالمتري براي برآوردن نيازهاي خود استفاده کند.

راهکارهاي مقابله با جلب توجه کودک:

اين معمولي ترين هدف اشتباه کودک است و هنگامي مطرح مي شود که کودک کشف کند جلب توجه احساس خوبي به او مي دهد. البته همه ما به توجه نياز داريم اما توجه هميشگي و انحصاري، که خواست اين کودکان است، غيرقابل قبول و غيرممکن است. پس بايد به آنان ياد دهيم اين نياز را به درستي برآورده کنند، براي اين منظور:

* توجه داده شده به رفتار کودک را کاهش دهيد: بدانيد مجبور نيستيد به همه رفتارهاي جزيي کودک توجه کنيد. به خاطر داشته باشيد، کودکان به رفتارهايي مي پردازند که با انجام آن توجه والدين را جلب مي کنند. پس کمتر به اينگونه رفتارها توجه کنيد و از هنر ناديده گرفتن سنجيده استفاده کنيد.

* به رفتارهايي که مي خواهيد افزايش يابد، توجه کنيد: وقتي رفتار مثبت کودک را مورد توجه قرار مي دهيد و رفتار منفي را ناديده مي گيريد، کودک به زودي درمي يابد براي جلب توجه شما به چه رفتارهاي سالمي گرايش يابد.

* کمتر حرف بزنيد و بيشتر عمل کنيد: وقتي زمان خيلي زيادي را صرف حرف زدن و توضيح دادن مي کنيم، کودک ما را جدي نمي گيرد. پس وقتي خواسته اي را داشتيد، فقط يک بار بگوييد و سپس به چيزي که گفتيد عمل کنيد. مثلا کودک را يک بار براي صرف شام صدا کنيد، بعد غذا را بکشيد، چون اگر کودک نيايد، غذا سرد مي شود و خود او مسئول است.

* کارهايي را به کودک بدهيد تا با مفيد بودن براي ديگران توجه مثبت به دست آورد: مثل چيدن سفره، با اين کارها کودک رابه سمت رفتار مشارکتي جهت مي دهيد.

* القاي حس تعلق به کودک: مي توانيد با بيان عباراتي از قبيل «عزيزم»، «فرزندم»، «دخترم يا پسرم»، همچنين با به کار بردن جملاتي نظير «از داشتن تو راضي هستم»، «به تو افتخار مي کنم»، احساس تعلق را به کودک انتقال دهيد.

* محبت نامشروط به کودک داشته باشيد: براي اين منظور گاهي اوقات و بدون هيچ دليلي، کودک خود را در آغوش بگيريد و او را نوازش کنيد. در اينگونه موارد کودک خواهد فهميد براي کسب محبت شما، حتما نبايد کار خوبي انجام بدهد، بلکه شما در هر شرايطي او را دوست داريد.

راهکارهاي مقابله با قدرتنمايي کودک

شناخت و فهم دليل نمايش قدرت کودک، که عموما براي نشان دادن توانايي است، کمک مي کند خشممان را مهار کنيم و پاسخ بهتري بدهيم. مي توانيم تقويت کردن اين هدف اشتباه را متوقف و شروع به هدايت رفتار کودک به سمت رويکردهاي سازنده تر براي احساس توانايي کنيم. بدين منظور:

* درباره اينکه آنها چه مي توانند انجام دهند صحبت کنيد نه اينکه چه نمي توانند: مثلا به جاي اينکه بگوييد «نمي تواني تلويزيون نگاه کني مگر اينکه تکاليفت را بنويسي»، که جمله اي منفي و نشان از نتوانستن است و بنابراين کودک به مقابل برمي خيزد، مي توانيد بگوييد «ابتدا تکاليفت را انجام بده و بعد تلويزيون نگاه کن».

* هنگام متذکر شدن بر بدرفتاري تمرکز کنيد نه شخصيت کودک: اين را بدانيد گرچه ممکن است اعمال کودک غيرقابل تحمل باشد اما خود کودک مورد پذيرش است. مثلا به جاي اينکه بگوييد «چقدر بچه شلخته اي هستي»، بگوييد: «وسايل اتاقت، به هم ريخته به نظر مي رسند»، اينگونه بيان، اجازه و فرصت تغيير به کودک مي دهد.

* به کودک مسئوليت واقعي بدهيد: تشويق و واگذاري برخي کارها متناسب با توانايي کودک، کمک مي کند احساس توانايي لازم را کسب کند.

* درباره قوانين و پيامدها با کودک صحبت کنيد: بهتر است درباره بدرفتاري فرزندان از قبل با آنها صحبت و به صورت مشارکتي براي اعمال پيامدها تصميم گيري کنيد. در اين صورت، حتي وقتي بدرفتاري صورت مي گيرد، کودک با شما مقابله نمي کحند زيرا به توافق قبلي رسيده بوديد.

* از کودک نظرخواهي کنيد: در انجام و تصميم گيري برخي امور خانه با کودک مشورت کنيد و در برخي موارد نيز نظرات او را اعمال کنيد.

* حق انتخاب بدهيد: در برخي موارد که نگران از مقاومت کودک هستيد، از بين گزينه هاي مختلف که به کودک معرفي مي کنيد به او حق انتخاب بدهيد.

راهکارهاي مقابله با انتقام کودک

کودکي که به انتقام متوسل مي شود، آنقدر فشار مي آورد تا اينکه والدين آشفته شوند و از کوره در بروند. برخي راهکارهاي موثر براي اين کودکان عبارتند از:

* فهرستي از نکات مثبت کودک تهيه کنيد: اين فهرست کمک مي کند بدانيد کودکتان، هنوز قابل تحمل است به خصوص زماني که احساس باخت و رنجش مي کنيد. از اين فهرست براي تمجيد کودک نيز استفاده کنيد.

* تلافي نکنيد: عموما در اينگونه مواقع کودکان از بددهني و ناسزا براي جريحه دار کردن احساسات شما استفاده مي کنند، اگر مقابله به مثل کنيد يعني کودک را مورد فحش و ناسزا قرار دهيد، دور باطلي تشکيل مي شود که شايد نتوانيد ديگر آن را قطع کنيد.

* اعمال مثبت را تشويق کنيد: هر وقت عمل مثبتي را در او ديديد به تشويق و تحسين بپردازيد، نه اينکه با بيان جملاتي مثل «از تو اين رفتار خوب بعيد است»، «چه عجب!» و مانند آن، به سرزنش کودک بپردازيد.

* آرامش خود را حفظ کنيد: در لحظه عصبانيت موقعيت را موقتا ترک کنيد و بعد از کسب آرامش برگرديد.

راهکارهاي مقابله با احساس بي کفايتي کودک:

وقتي در تربيت خود احساس بي کفايتي داريد يا فکر مي کنيد کودکتان فرد ناتواني است و در واقع احساس دلسردي و نااميدي کرديد، به موارد زير توجه کنيد؛

* به کودک نشان دهيد اشتباه طبيعي است: وقتي کودک در انجام يک رفتار دچار شکست شد، مي توانيد با پرسيدن عباراتي مانند «دفعه بعد مي تواني چه بکني تا اين اتفاق نيفتد»، «اين باعث شد دفعه بعد جبران کني» يا بيان داستان هاي افرادي که شکست خوردند و بعد موفق شدند، کودک را دلگرم نگه داريد.

* کارهايي از کودک بخواهيد که بتواند موفق شود:
وقتي دستوري به کودک مي دهيد يا از او تقاضا داريد، اين را مد نظر داشته باشيد آيا مي تواند با توجه به شرايط و توانايي هايش آن را انجام دهد. در واقع کمتر کارهايي را به فرزند واگذار کنيد که شکست بخورد.

* تسليم نشويد: وقتي فرايند جبران را آغاز کرديد، در کنار کودک باشيد، شايد اين امر زمان ببرد، قرار نيست نااميد شويد و دوباره کار کودک را خودتان انجام دهيد.

اعمال قدرت

* درباره اينکه آنها چه مي توانند بکنند صحبت کنيد نه اينکه چه نمي توانند
* هنگام متذکر شدن بر بدرفتاري تمرکز کنيد نه شخصيت کودک
* با کودک نجنگيد
* به کودک مسئوليت واقعي بدهيد
* درباره قوانين و پيامدها با کودک صحبت کنيد
* از کودک نظرخواهي کنيد
* حق انتخاب بدهيد

جلب توجه

* توجه داده شده به رفتار کودک را کاهش دهيد
* به رفتارهايي که مي خواهيد افزايش يابد، توجه کنيد
* کمتر حرف بزنيد و عمل کنيد
* کارهايي را به کودک بدهيد تا با مفيد بودن براي ديگران توجه مثبت به دست آورند
* اوقات ويژه با کودک داشته باشيد
* القاي حس تعلق به کودک
* محبت نامشروط به کودک داشته باشيد

انتقام

* فهرستي از نکات مثبت کودک تهيه کنيد
* تلافي نکنيد
* اعمال مثبت را تشويق کنيد
* آرامش خود را حفظ کنيد

عاجز جلوه دادن

* براي تربيت درست وقت بگذاريد
* به کودک نشان دهيد که اشتباه طبيعي است
* کارهايي از کودک بخواهيد که بتواند موفق شود
* هر تلاش و بهبود کوچکي را تشويق کنيد
* خودگويي مثبت را ياد بدهيد
* تسليم نشويد



جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

نفخ شکم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از خوردن، نفخ می‌کنید، به راحتی می‌توانید با تغییر دادن رژیم غذایی، به خودتان کمک کنید.

همه‌ی ما می‌دانیم که خوردن یک غذای خوب چه لذتی دارد و بعد از خوردن بیش از اندازه‌ی غذا چه حس بدی به انسان دست می‌دهد.

پس نفخ کردن بهایی است که ما باید برای خوردن بیش از اندازه بپردازیم، در حالی که بسیاری از مردم این حس را یک حس کاملاً طبیعی قلمداد می‌کنند.

اما خیلی زود تسلیم نشوید. هنوز هم امید هست. با تغییر رژیم غذایی و ایجاد تغییرات ساده در عادات غذا خوردن، می‌توانید از غذا خوردن لذت ببرید و یک حس خوب بعد از خوردن داشته باشید.

 

چند نظریه برای این که بعد از غذا نفخ نکنید

* برای هضم راحت‌تر غذا، در طول روز آب زیادی بنوشید، البته نه همراه با غذا! سعی کنید جرعه‌های آبی که می‌نوشید کم باشد و به آرامی آن‌ها را قورت بدهید، نه این که آن قدر با صدا باشد که انگار صدای شکسته شدن ظرف می‌آید، البته نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های گازدار و قهوه که خاصیت مدر بودن دارند، جزء این لیست قرار نمی‌گیرند.

 

* اضافه کردن ماست به لیست رژیم غذایی می‌تواند دستگاه گوارش را تقویت کند، البته توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجه‌ی مثبت حداقل چند هفته باید این دستورات را رعایت نمایید.

مقدار کالری‌ای که می‌خورید هم می‌تواند یکی از دلایل بروز نفخ باشد. مقدار بیش از اندازه کالری در وعده غذایی باعث ترشح هورمون‌هایی از دیواره روده شده و باعث حالت تهوع و نفخ می‌شود

* بعد از غذا خوردن به پیاده‌روی بروید و یا به طور کلی ورزش کافی داشته باشید که هر دوی این کارها می‌توانند به عدم بروز نفخ و همین طور به هضم شما کمک کنند.

دکتر رابرتز می‌گوید: «درمان واقعی برای این مشکل این است که بیش از نیاز بدن‌مان به آن کالری وارد نکنیم و به قول قدیمی‌ها بیشتر از اندازه شکم‌مان غذا نخوریم».

 

چرا من بعد از غذا خوردن نفخ می‌کنم؟

به طور اختصار، این حس ناراحت‌کننده ناشی از وجود گاز در روده‌ها است، البته گاز بیش از حد. این به نوبه‌ی خود باعث تورم و احساس فشار در معده می‌شود.

 

* ولی در مورد علت دقیق نفخ، باید گفت که دلایل آن در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. بعضی از مردم بعد از خوردن زیاد احساس نفخ می‌کنند، به همین سادگی. هر چه قدر یک فرد بیشتر می‌خورد، بیشتر هم طول می‌کشد تا غذا از معده به روده کوچک برود تا هضم شود، بنابراین احساس نفخ بیشتر می‌شود، البته برخی از افراد هم به یک‌سری غذاها حساس هستند.

 

* در افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، مصرف روزانه‌ی شیر و فرآورده‌های لبنی موجبات ناراحتی آن‌ها را فراهم می‌کند.

 

* به علاوه، فیبر بیش از حد در رژیم غذایی شما می‌تواند نفخ پس از غذا خوردن به وجود بیاورد.

برای هضم راحت‌تر غذا، در طول روز آب زیادی بنوشید، البته نه همراه با غذا! سعی کنید جرعه‌های آبی که می‌نوشید کم باشد و به آرامی آن‌ها را قورت بدهید

خوردن غذاهای با فیبر بالا اگر به خوردن آن‌ها عادت دارید مسأله‌ی مهمی نیست، اما اگر عادت ندارید و یکباره شروع به مصرف غذاهای پُرفیبر کرده‌اید، ممکن است که این حس ناخوشایند به سراغ شما هم بیاید. قطعاً شما می‌خواهید از خوردن غذای پُرفیبر خود لذت ببرید، اما وقتی فکر می‌کنید که بعد از این لذت چه دردسری نهفته است، از خوردن پشیمان می‌شوید.

 

* مقدار کالری‌ای که می‌خورید هم می‌تواند یکی از دلایل بروز نفخ باشد. مقدار بیش از اندازه کالری در وعده غذایی باعث ترشح هورمون‌هایی از دیواره روده شده و باعث حالت تهوع و نفخ می‌شود. سعی کنید چهار تا شش وعده‌ی غذایی کوچک را به جای 3 وعده‌ی غذایی بزرگ بخورید.


چگونه می‌توان احساس نفخ را پس از خوردن غذا از بین برد؟

* خوردن وعده‌های کمتر و کوچک‌تر غذایی می‌تواند جلوی نفخ کردن را بگیرد. این‌ها از گفته‌های جوآن بلیک، استادیار بالینی در گروه علوم پزشکی در دانشگاه بوستون است. بلیک می‌گوید: «در خوردن عجله نداشته باشید!».

 

* خوردن و یا آشامیدن با سرعت بیش از حد معمول می‌تواند باعث بروز مشکل شود. شما با این کار هوای زیادی را می‌بلعید که این باعث نفخ می‌شود.

خوردن غذاهای با فیبر بالا اگر به خوردن آن‌ها عادت دارید مسأله‌ی مهمی

نیست، اما اگر عادت ندارید و یکباره شروع به مصرف غذاهای پُرفیبر کرده‌اید، ممکن است که این حس ناخوشایند به سراغ شما هم بیاید

به علاوه، حواس‌تان به خوردن‌تان باشد و توجه داشته باشید که چه چیزی می‌خورید. لونا سندون، استادیار گروه تغذیه بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در جنوب غربی دالاس می‌گوید: «غذاهای چرب‌تر به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند». همچنین سبزیجاتی نظیر بروکلی، گل کلم، لوبیا و یا حبوبات می‌توانند گاز بیشتری را به وجود بیاورند و باعث ایجاد ناراحتی شوند.

البته این بدان معنا نیست که شما از خوردن این مواد غذایی سالم و مغذی دست بکشید، بلکه فقط سعی کنید مقدار کمتری از آن‌ها را در رژیم غذایی خود استفاده نمایید و به این ترتیب به بدن‌تان در هضم راحت‌تر کمک کنید.



یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:8 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

لطفاً نظر بدید حمل بدون هزینه؟!



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان