ماست را با این غذاها نخورید
 
علمی فرهنگی ورزشی
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 8:34 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

ماست را با اين غذاها نخوريد

عادات ناصحيح غذايي و همراه کردن بعضي از آن‌ها با هم قدرت جذب بعضي املاح و ويتامينها را کاهش مي‌دهد.\n


 ماست را با اين غذاها نخوريد

عادات ناصحيح غذايي و همراه کردن بعضي از آن‌ها با هم قدرت جذب بعضي املاح و ويتامينها را کاهش مي‌دهد.
ميزان زيادي کلسيم و آهن وارد بدن شود اما ميزان جذب آن کمتر از ميزان وجود آن‌ها در غذا و بدن بوده و ميزان جذب آن‌ها بسيار کمتر خواهد شد.


عادات ناصحيح غذايي و همراه کردن بعضي از آن‌ها با هم قدرت جذب بعضي املاح و ويتامينها را کاهش مي‌دهد.


ماست از جمله لبنياتي است که براي بدن لازم و ضروري است، در عين حال گوشت نيز با پروتئين و ويتامين ۱۲ B موجود در آن از جمله مواد مورد نياز انسان است اما در صورت مصرف همزمان اين دو با هم، ميزان جذب آهن توسط بدن کاهش مي‌يابد.


دليل اين امر يکي بودن ناقل اين دو خوراکي است، خوردن گوشت و ماست با هم موجب مي‌شود ميزان زيادي کلسيم و آهن وارد بدن شود اما ميزان جذب آن کمتر از ميزان وجود آن‌ها در غذا و بدن بوده و ميزان جذب آن‌ها بسيار کمتر خواهد شد.


حتي‌الامکان بايد يک ساعت پس از مصرف غذاي گوشتي، ماست خورده شود و يا اگر به هر دليلي امکان خوردن ماست ساعاتي بعد از مصرف غذا نيست، بهتر است ابتدا غذا صرف شود و سپس در اتمام غذا، ماست بخوريد. در ‌‌نهايت نيز اگر کودکان يا افرادي که نمي‌توانند هر کدام از آن‌ها را به تنهايي مصرف کنند خوردن هر دو ماده با هم منع نمي‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان