آشنایی با گیاه معجزه گر « گشنیز »
 
علمی فرهنگی ورزشی
شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
گیاه گشنیز در فرآیند کاهش وزن موثر بوده و در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
گیاه گشنیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، روغن‌های ضروری و فیبر است که در کاهش سطح کلسترول خون موثر است.
 
برگ‌ها و دانه این گیاه حاوی روغن‌های ضروری از جمله بورنئول، لیلانول است. گشنیز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن و منیزیم است.
 
پتاسیم بخش مهمی از سلول‌ها و مایعات بدن است که به کنترل فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند و آهن برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است.
 
گشنیز سرشار از ویتامین‌های حیاتی از جمله اسید فولیک، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.
 
ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی بوده و مصرف روزانه صد گرم از برگ گشنیز حدود 30 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.
 
گشنیز یکی از منابع غنی ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و درمان بیماری آلزایمر دارد.
 
در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
هم چنین روغن دانه گشنیز ضد قارچ، نشاط آور، ضد درد، ضد تشنج و اشتها آور است. یکی از خواص برگ‌ها، ریشه و ساقه این گیاه ضد نفخ بودن آن است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان