ازدواج با همكار خوب است یا بد؟!
 
علمی فرهنگی ورزشی
جمعه 26 مهر 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
در صورت علاقمند شدن به يك همكار رعايت نكاتي براي جلوگيري از هر گونه سوءتفاهم ضروري به نظر مي رسد.

 بسياري از ازدواج ها پيامد آشنايي دختر و پسر در محيط كاري است، در شرايطي برحسب اصل مجاورت و همكاري زن و مرد به يكديگر علاقمند شده و در نهايت تصميم به ازدواج مي گيرند يكي از مزاياي اين روش اين است كه دو طرف بر اساس يك نقطه مشترك يا همان شغل شان به يكديگر علاقمند مي شوند و گاهي اين آشنايي ها و به دليل رفتارهاي ناشيانه خدشه دار شده و سرانجامي نخواهد داشت و ممكن است دو طرف در صورت رعايت نكردن برخي اصول، شرايط نامساعدي را براي يكديگر فراهم نمايند.

در صورت علاقمند شدن به يك همكار رعايت نكاتي براي جلوگيري از هر گونه سوءتفاهم ضروري به نظر مي رسد:

ـ اولين قدم نشان دادن حسن نيت از ايجاد رابطه است منطقي است كه بنا به دلايل متفاوت دختران و پسران به راحتي به ابراز علاقه ديگران اميدوار نشوند. گاهي احساسات زودگذر سبب آسيب وجهه شغلي و اجتماعي دو طرف مي شود. اطمينان خاطر دادن به طرف مقابل و نشان دادن حسن نيت اساس شروع يك رابطه سالم است.

ـ بهتر است قبل از اطمينان از استمرار رابطه هيچ يك از همكاران ديگر از علاقمندي دو نفر به يكديگر با خبر نشوند در اين صورت ممكن است با سخنان و شايعات روند آشنايي دچار مشكل شود گاهي اطرافيان آگاهانه و ناآگاهانه با سخنان و شايعه پراكني ممكن است به روابط صدمه بزنند.

ـ قبل از هر چيز نياز است دو نفر در مورد هم تحقيق كنند و از حسن نيت يكديگر با خبر شوند بهترين راه براي تحقيق بررسي هاي محل زندگي است دوستان و رقيب هاي كاري منبع خوبي نيستند ممكن است رقيبان بر نقطه ضعف هاي شخص تاكيد كنند يا دوستان صميمي بر نقاط قوتش بهترين گزينه همكاري هاي نزديكي كه بسيار صميمي نيستند مي باشند در واقع آدم هاي خنثي بهترين منبع هستند. البته نبايد فراموش كرد افرادي براي پرس و جو انتخاب شوند كه سخنان و گفتگوها را در ميان بقيه همكاران فاش نسازند.

ـ براي شكل گرفتن هر رابطه اي نياز به آشنايي و شناخت بيشتر است پس از اطمينان از حسن نيت طرف مقابل بايد دو طرف جلساتي جهت آشنايي بيشتر داشته باشند چهارچوب ها نبايد فراموش شود ممكن است جواب يكي از دو طرف منفي باشد بايد رابطه به گونه اي باشد كه پس از بيان جواب منفي امكان ادامه همكاري وجود داشته باشد و دختر و پسر دچار ناراحتي در محل كار نشوند. متاسفانه برخي نياموخته اند چگونه با حقايق كنار بيايند.

ـ در مرحله بعد بايد در صورت عدم پذيرش درخواست شرايطي براي دادن جواب منفي فراهم شود طبيعتاً اگر فرد درخواست كننده در سمت بالاتري قرار داشته باشد شرايط پيچيده تر خواهد شد و زماني شرايط دشوارتر مي شود كه دو طرف به قصد آشنايي بيرون رفته و صحبت كرده باشند نه گفتن در چنين روابطي بايد با صراحت كامل انجام شود. نبايد براي جواب منفي دادن وجهه فرد را زير سوال برد و يا تحقير كرد و ضعف هايش را دليل اين جواب به شمار آورد. در اين زمان بايد ويژگي هاي مثبت فرد ذكر و گفته شود با وجود تمامي اين خوبي ها، احساس مي شود دو طرف نتوانند خواسته هاي يكديگر را برآورند و دلايل به صورت واضح و شفاف ذكر گردد و تاكيد شود از روزهاي بعد تمايل بر اين است كه رابطه در حد همكار باقي بماند آنچه زنان و مردان در اين مواقع بايد بدان توجه فراواني كنند اين است كه چنان كه جواب منفي است از هر گونه دلسوزي پرهيز كنند.

عواقب دلسوزي:


مسلماً پس از رد درخواست ازدواج طرف مقابل ناراحت شده و ممكن است رفتارهايي از خود بروز دهد كه بدان وسيله ناراحتي خود را ابراز نمايد به عنوان مثال ممكن است شخص شاهد رفتارهاي گوشه گيرانه، غيبت از كار و بي قراري باشد متاسفانه در اين مواقع اكثر افراد براي كاهش ناراحتي طرف مقابل سعي مي كنند به نحوي از وي طلب بخشش كنند و در ذهن دچار احساس گناه مي شوند در اين حالت براي از بين بردن احساس گناه سعي مي شود بيشتر جوياي احوالش شوند و يا كارهايش را تسهيل كنند فارغ از اينكه اين رفتار سبب دلگرمي مجدد طرف مقابل مي شود و او را وارد بازي احساسي مي كند هر چند كه شايد فقط اين رفتارها براي آرام كردن باشد ولي مي توان از آن برداشت هاي متفاوتي كرد براي جلوگيري از هر سوءتفاهم بهتر است فرد گفتار و اعمالش را هماهنگ سازد و چنانچه محيط كاري آزارش مي دهد سعي در جابجايي و تغيير محل كاري خود داشته باشد.

از سوي ديگر ممكن است اين علاقمندي به ازدواج منتهي شود در اين صورت زوجين ويژگي هاي مثبتي در رابطه شان خواهند داشت به عنوان مثال از شرايط كاري هم با خبر بوده و به خوبي يكديگر را درك مي كنند و با توجه به اينكه رفتارهاي اجتماعي شريك زندگي را ديده اعتماد و اطمينان بيشتري خواهد داشت در كنار تمامي مزايا بايد مراقب بود كه مسائل كاري وارد حريم خانه نشده و زندگي خصوصي را تحت تاثير قرار ندهد.

ـ داخل نكردن مسائل عاطفي و كاري: متاسفانه برخي نياموخته اند روابط كاري و عاطفي را از هم منفك كنند زوجين بسياري هستند كه حتي در محيط منزل همچنان كشمكش ها و مسائل كاري را مطرح و رابطه خصوصي خود را پر تنش مي سازند.

دنياي سلامت/ شماره ۹۶/ مهر ماه ۹۲/ به قلم: ستاره حميدي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان