درمان زود انزالی مردان در طب سنتی (داروی تاخیری گیاهی)
 
علمی فرهنگی ورزشی

آناتومی فیزیولوژیک اندام های جنسی مرد

بیضه از حداکثر 900 لوله ی پیچدار منی ساز(seminiferous tubules) تشکیل شده که در آنها اسپرم ساخته می شود و طول متوسط هریک از لوله ها بیش از 0.5 متر است. سپس اسپرم به اپیدیدیم(epididymis) تخلیه می گردد که آن نیز لوله ای پیچدار به طول حدود 6 متر است. اپیدیدیم به مجرای دفران(vas deferens) منتهی می شود و مجرای دفران درست پیش از ورود به غده ی پروستات(prostate gland) متسع می گردد و آمپول مجرای دفران را می سازد. در هر طرف پروستات یک کیسه ی منی(seminal vesicle) وجود دارد که به انتهای پروستاتی آمپول باز می شود. محتویات هم آمپول و هم کیسه ی منی وارد مجرای انزالی(ejaculatory duct) می گردد که با گذر از تنه ی غده ی پروستات ٬ به پیشابراه (اورترای) داخلی(internal urethra) تخلیه می شود. مجرای پروستاتی(prostatic ducts) هم از غده ی پروستات به مجرای انزالی و از آنجا به پیشابراهی پروستاتی تخلیه می گردد.

تعاریف انزال زود رس:

1-  انزال زودرس به انزال زودتر از دو دقیقه پس از دخول که در بیش از 90 درصد روابط زناشوئی اتفاق بیفتد اطلاق می شود.

2-  زود انزالی، انزال مستمر و عود كننده با حداقل تحريك جنسي قبل ، هم زمان يا بلافاصله بعد از دخول و پيش از زمان دلخواه شخص مي باشد و به عبارتی دیگر انزال زود رس يعني به تأخير انداختن انزال بيشتر از 30 ثانيه بعد از ورود به مَهبَل امكان پذير نباشد.

3-  به طور معمول ، طول مدت نزديكي در انسان ، پس از دخول آلت ، در صورتي كه حركات رفت و برگشت كمر ادامه يابد 2 دقيقه طول مي كشد .بايد بدانيم كه مدت رسيدن به اوج لذت در مرد 2 تا 4 دقيقه و در زنها از 4 تا 10 دقيقه است. )دانستني هاي زناشويي ،ص 199(

4-  و طبق تعریفی دیگر: انزالی که بر خلاف میل شخص و بدون کنترل او انجام میگیرد را انزال زود رس گویند که بر طبق آن فرد از زمان انزال و کیفیت رابطه ناراضی است و این نارضایتی میتواند یک طرفه یا دو طرفه باشد ، به طوریکه حتی اگر شریک جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد ، انزال را زود رس گویند . ( مثلا اگر مرد در 4 دقیقه ارضاء میشود و زن در 6 دقیقه ، انزال را زود رس گویند اما اگر مرد در 6 دقیقه ارضاء شود و زن در 4 دقیقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نمیدانند )

می توان گفت تمامی تعاریف بالا صحیح هستند و به عبارتی هر کدام بخشی از این بیماری صعب العلاج را توصیف کرده اند.

انزال زودرس شایعترین اختلال جنسی در مردان است. تقریبا از هر 3 نفر مرد، یکی از آنها دچار انزال زودرس می باشد. انزال زودرس می تواند ضمن ایجاد مشکل شدید در روابط زناشوئی، تبعات اجتماعی و خانوادگی شدید نیز به همراه داشته باشد. متأسفانه کم نیستند بیمارانیکه به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان مشکلشان از مواد مخدر استفاده می کنند و رفته رفته دچار اعتیاد تمام عیار می شوند و باز متأسفانه گاهاً مشکل انزال زودرس سبب اختلال در روابط زن و شوهر و منجر به طلاق می گردد.

در حال حاضر بیشترین داروهائیکه برای درمان داروئی انزال زودرس در طب نوین تجویز می شوند، از خانوادة داروهای هستند که میزان سروتونین در مغز را بالا می برند. مورد استفادة اصلی این داروها در درمان افسردگی است که با مقادیر و رژیم درمانی متفاوت در بیمارن مبتلا به انزال زودرس تجویز می شوند. ضمن اینکه انواع و اقسام مختلف از این داروها در بازار وجود دارند، هر بیماری بسته به شرایط بالینی، از یک نوع بخصوص از آنها سود خواهد برد و اگر به نحو صیحح تجویز و استفاده نشوند، می توانند منجر به عوارض ناخواستة زیان بار گردند.

عوارض این نوع داروها: شایعترین عارضه این دسته از داروها عوارض جنسی است؛ مانند کاهش میل جنسی و تاخیر در رسیدن به اوج لذت جنسی.

درمان زود انزالی :

مهمترین عامل برای انزال طبیعی، وجود یک سیستم عصبی طبیعی است. هر نوع آسیب به سیستم عصبی سبب اختلال در انزال می شود.

به طور کل در درمان داروئی 2 نکته رعایت می شود:

1-  درمان داروئی انزال زودرس بصورت روزانه است، یعنی لازم است بیمار داروی تجویز شده را هر روز تا موقعیکه پزشک معالج صلاح می داند مصرف نماید، به عبارتی دیگر، مصرف یک داروی بخصوص چند ساعت قبل از رابطة زناشوئی، جایگاهی در درمان ریشه ای انزال زودرس ندارد.

2-  درمان داروئی انزال زودرس دراز مدت است و برای ظهور اثرات درمانی داروی تجویز شده معمولاً حداقل دو هفته باید منتظر شد.

که درمان در طب سنتی تا حدودی شبیه به روش فوق است ولی اثرات آن زودتر ظهور می یابد و نیز در صورت وجود سوء مزاج شدید طبیب باید قبل از شروع به درمان به رفع سوء مزاج اقدام نماید و سپس داروی پایه ی زودانزالی را برای بیمار تجویز نماید.

البته در نسخ طب سنتی نسخه هایی نیز وجود دارد که 2 الی 3 ساعت قبل از جماع خورده می شود و اثرات امساک را در بدن بیمار ایجاد می نماید که در این نسخ معمولا از مفرداتی نظیر افیون، تاتوره، شیر برگد و ... استفاده می شود و البته باید توجه داشت که این نسخ اثر درمانی ندارند و معمولا مخدر و مجفف می باشند.

درمان به روش طب سنتی :

متاسفانه در کتب طب سنتی نظیر قانون به طور مستقیم پیرامون بیماری زودانزالی مطلبی ذکر نگردیده است و شرح داده نشده است و بیشتر مطالب موجود حاصل تحقیقات و مکتوبات اطبای نسل جدید بالاخص حکمای هند و پاکستان می باشد.

مثلا برخی ها علت این عارضه را رقت منی دانسته اند و در تجویز های خود از مغلظات نظیر بهمن، موصلی سفید، ثعلب، نشاسته و ... استفاده می کنند و نکته آن است که اگرچه رقت منی می تواند باعث این اختلال شود ولی در کل سهم آن بسیار کم است و نمی توان آن را اساس نسخه پیچی خود قرار داد.یا برخی ها آن را بیماری غدی(گرم و خشک) و دوای آن را اعصابی(سرد و تر) می دانند و ...

و نظریه صحیح عبارتست از : ضعف نیروی ماسکه، رسوب سودا در اطراف اعصاب اندام تناسلی درگیر، رقت منی، ضعف مغز و اعصابو اضطراب می باشد که در نتیجه این مشکلات فرد نمی تواند انزال را کنترل و به تاخیر بیاندازد.

باید دانست که زمان طبیعی انزال در مردان بین 2 الی 6 دقیقه می باشد که کم تر یا بیشتر بودن آن زودانزالی یا دیر انزالی نامیده می شود . (البته اکثر افراد مبتلا به زودانزالی در جامعه ما زمان انزالشان کم تر از 30 ثانیه می باشد.) و  فرد سالم باید بتواند انزال خود را تا 6 دقیقه کنترل و به تاخیر بیاندازد که برای این کار فرد باید دارای سیستم عصب محیطی و مرکزی طبیعی باشد.

متاسفانه به علت زندگی ماشینی و صنعتی، مشغلات فراوان فکری، مشکلات اقتصادی، رفتارهای ناهنجار و خلاف شرع، آلودگی صوتی، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، آلودگی آب و هوا، امواج الکترومغناطیس فراوان و ... تمامی افراد به نوعی مبتلا به ضعف اعصاب می باشند که زمینه بروز این عارضه را دوچندان می کنند.

 و اما توصیه ی درمانی :

در طب سنتی ایران علاوه بر پاکسازی (رفع سوء مزاج) ، دواهایی به نام داروی پایه وجود دارد که به صورت تخصصی روی اعضا کار می کنند و برای هر بیماری داروهای پایه ای ذکر شده است.

برای بیماری زود انزالی داروی پایه ی مجرب و موفقی در منابع ذکر نشده است و از این رو این بیماری بسیار پیچیده زود انزالی فاقد نسخه مجرب و تجاری موفقی می باشد.

که خوشبختانه طی تحقیقات فراوان ، موفق به ساخت داروی پایه ی این بیماری جهت درمان دائمی زود انزالی آقایانشدیم و این دارو برخلاف سایر داروهای تاخیری مشکل زود انزالی را با افزایش میزان سروتونین و تقویت مغز و اعصاب و نیروی ماسکه ریشه ای درمان می کند که نام آن را ادویه ممسک گذاشتیم. و پس از انجام تست های بالینی و ازمایشگاهی فراوان که موید نتایج مثبت دارو بودند ما اقدام به ارائه ادویه ممسک در بازار نمودیم و هم اکنون در حال ارائه و طی مراحل ثبت آن در سازمان غذا و دارو می باشیم.

و جهت درمان ریشه ای و دائمی بیماری زود انزالی ، بیمار باید به مدت 90 روز، هر شب حداقل نیم ساعت قبل از شام ، 3 گرم از ادویه مُمسِک(یک پیمانه سر صاف موجود در بسته ها ) را با یک فنجان آب ولرم میل کند.

که جهت درمان توصیه می شود یک بسته 90 تایی (270 گرمی) ادویه ممسک را تهیه نموده و به صورت مستمر و پی در پی مصرف نمائید تا مشکل زود انزالی شما برای همیشه درمان شود .

جدول معرفی ادویه مُمسِک (داروی پایه زود انزالی)

 

آثار فارماکولوژيک و مکانيسم اثر

این ادویه با تقويت نيروی ماسکه ، تقویت مغز و اعصاب و افزایش میزان سروتونین، مشکل زودانزالی ، سیلان منی و احتلام های شبانه را برطرف می‌نمايد.

مقدار و نحوه مصرف

یک پیمانه سر صاف (حاوی 3 گرم پودر مُمسِک) را به همراه یک فنجان آب گرم میل نمائید.

زمان اثرگذاری

اثر اين ادویه 3 ساعت پس از مصرف در بدن نمايان می‌شود و تا يک ساعت ادامه دارد.

روش درمان دائمی

جهت رفع مشکل زودانزالی به صورت دائمی، می بایستی به مدت 3 ماه هر شب حداقل نیم ساعت قبل از صرف شام، دارو به صورت فوق الذکر مصرف شود.

تداخلات دارويی

خوردن همزمان سرکه، آب ليمو و ترشيجات، اثرات ادویه را می‌کاهد. (حداقل در روزهای همبستری ترشيجات مصرف نشود)

نکات قابل توصيه

1-  مقدار در نظر گرفته شده برای هر بار مصرف ، مقداری مشخص می باشد. از هر گونه هدر رفت آن جلوگیری به عمل آید.

2-     از مخلوط کردن دارو با آب جدا خودداری فرمائید.

3-  گاهی افراد این دارو را با افزودنی هایی میل کنند لذا توصیه می شود جدا از این کار خودداری شود و طبق دستور مصرف،  ابتدا پودر و بعد از آن یک فنجان آب ولرم میل شود و ضمنا ذکر این نکته ضروریست که خوردن خوراکی های شیرین (مانند عسل، خرما، مویز، انجیر و...) بلافاصله بعد از خوردن آب،  بلامانع است.

با خوردن اين دارو در چند نوبت می‌توانيد حداقل تا 5 دقيقه دخول مستمر داشته باشيد. افرادی که دچار انزال در کم‌تر از 30 ثانيه (دخول مستمر) هستند، بايد يک دوره کامل از اين دارو را مصرف نمایند تا به‌صورت کامل درمان شوند. البته اثرات تاخيری دارو، پس از يک هفته مشهود و رضايت‌بخش خواهد بود.

4-  متاسفانه برخی از بیماران پس از کسب رضایت از زمان تاخیر در انزال، مصرف ادویه ممسک را رها کرده و دوره درمانی را کامل اجرا نمی کنند و این امر باعث می شود که زمان انزال تثبیت نشده و به مرور کاهش می یابد، از این رو توصیه می شود دوره درمان را به صورت کامل اجرا نمائید.

5-     در صورت فراموش کردن خوردن ادویه در یک شب ، می بایستی که پس از اتمام دوره یک شب اضافه برای جبران شب فراموش شده مصرف ادویه را ادامه دهید و حداکثر 7 روز می توان از خوردن ادویه سهوا یا عمدا امتناع نمود.

روش نگهداری:

در بسته‌های پلمب شده و جای خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

مضرات :

ندارد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان