چگونه در یک بحث شرکت کنیم
 
علمی فرهنگی ورزشی
پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

همیشه بحث های جالبی وجود داشته اند که می خواستیم در آنها شرکت کنیم. با خواندن این چگونه، بهتر شرکت کردن در بحث ها را خواهیم آموخت.


۱

چگونه به بحث آن گروه و یا افراد گوش دهید، هرگاه که مناسب بود، با بیان عقیده تان و یا ارائه پرسشی مرتبط، در بحث شرکت کنید. اگر دقیقا نمی دانید در چه موردی صحبت می کنند ولی صحبت هایشان برایتان جالب به نظر آمد، از آنها در مورد صحبت شان سوال کنید. البته دقت داشته باشید که گاهی، سوال کردن از دیگران در مورد موضوع صحبت شان آنها را ناراحت می کند، چرا که شما را عضوی از گروه خود نمی دانند. این مرزها را تشخیص دهید و سعی نکنید که به این صورت در بحث شرکت کنید.

۲
 

بهتر است که همیشه با یک نظر کوچک شروع کنید و صبر کنید تا دیگران نسبت به حرف تان بازخورد نشان دهند و سپس حرف های خود را ادامه بدهید.

۳
 

دقت کنید که اگر آنها در مورد چیزی صحبت می کنند که شما اطلاعی در آن باب دارید، بهتر است با ادب و طمانینه، دانش خود را انتقال دهید. بین حرف آنها نپرید تا حرف خود را به کرسی بنشانید. اگر موضوع را متوجه نشدید، از یکی از دوستان تان در گروه بخواهید تا آن را برایتان توضیح دهد.

نکات و هشدارها
 
تا مشخص شدن موضوع صحبت افراد گروه، در بحث شرکت نکنید.
 
قبل از ملحق شدن به بحث، از زبان بدن افرادی که صحبت می کنند، موضوع را حدس بزنید. ببینید آیا در حال آرام صحبت کردن هستند و یا معمولی صحبت می کنند. آیا صحبتی جدی است که باید آنها را تنها بگذارید و یا اینکه گروه از ورود شما به بحث استقبال می کنند. برای ماندن در بحث پافشاری نکنید و اگر احساس ناراحتی از دیکران دیدید، بحث را ترک کنید.
 
اگر افراد هم شما را در بحث شریک کنند، امکان دارد که بعضی اعضای گروه شما را پس بزنند. به آنها توجه نکنید. این مشکل خودشان است.
 
در بحث های شخصی و خصوصی دخالت نکنید.
 
بزرگترین قاتل مکالمه خودآگاهی است. نگران اینکه چیز احمقانه ای بگویید نباشید؛ این ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. بدترین چیز این این است که در موقعیت نامناسب حرف بزنید.


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان