مطالبی در مورد فیوزهای پراید
 
علمی فرهنگی ورزشی
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد
 

گاهي يکي از سيستم هاي الکتريکي خودرو  کار نمي کند مانند بوق،برف پاکن، چراغ هاي ماشين،برق پشت صفحه آمپر،کار نکردن ضبط ماشين و غيره.... و گاهي برق کلي ماشين قطع مي شود. در پرايد يک فيوز اصلي داريم که با باز کردن کاپوت جلوي ماشين در قسمت راست ماشين بالاي سر باتري بوده و به شکل زير مي باشد.

هر کدام از این سیمها فيوز قسمتی بوده و برق کلي ماشين از اينجا قطع و وصل مي شود بعضي وقتها که چراغ چک موتور در صفحه آمپر روشن شده و علت فنی در ماشین شما نیست(ایراد فنی مانند پاره شدن تسمه دینام باعث روشن شدن چراغ چک شده و با تعویض تسمه دینام چراغ چک هم خاموش خواهد شد)و فقط کد خطاي کامپیوتری آن مي باشد شما ميتوانيد با جدا کردن فيوز وسطي(سيم وسطي)و وصل مجدد آن سيستم کامپيوتري آن را ري استارت کنيد با ری استارت کردن آن چراغ چک  خاموش خواهد شد.

فيوزهاي فرعي ديگری هست که برق قسمتهاي مختلف از آن تقسيم مي شود و این فیوزها در قسمت سمت چپ غربيلک فرمان و مقداري پايين تر از آن قرار دارد (شکل بالا)براي تعويض  و دانستن فيوز سوخته شده شما مي توانيد يک کپي از جدول جعبه فيوزها به تفکيک مصرف آمپر و رنگ آنها  از شکل زیر در خودرو خود داشته باشيد و با مواجعه شدن با مشکل با کمک اين جدول مي توانيد موقعيت فيوز سوخته شده را در جعبه فيوز پيدا کنيد و نسبت به تعويض آن اقدام کنيد

براي تعويض فيوزها اين نکات را رعايت کنيد:

1- سوئيچ استارت را ببنديد و همه تجهيزات برقي را خاموش کنيد.

2- در جعبه فيوز را باز کرده و با توجه به جدول راهنما،به دنبال فيوز معيوب بگرديد.

3- انبرک قرار گرفته در جعبه فيوز را خارج کنيد و به کمک آن فيوز معيوب را از جاي خود بيرون بکشيد فيوز سوخته از قطع بودن سيم آن قابل تشخيص است.

4-فيوز سوخته را با يک فيوز مشابه يا ضعيف تر تعويض کنيد توجه کنيد حتما از فيوز هم ظرفيت و نوع يکسان جهت تعويض فيوز سوخته استفاده نمائيد. استفاده از فيوز با ظرفيت بالاتر از حد مجاز ممکن است باعث بروز خسارت يا حتي آتش سوزي شود.حتي بصورت موقتي نيز،از سيم به جاي فيوز استفاده ننمائيد.اين عمل مي تواند باعث صدمه ديدن سيم کشي يا حتي آتش سوزي گردد.اگر فيوز تعويضي مجددا سوخت،نشان مي دهدکه در سيستم الکتريکي خودرو مشکلي وجود دارد بنابراين از سيستم الکتريکي مربوطه استفاده ننموده و براي رفع مشکل به يک تعميرگاه مجاز مراجعه کنيد.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان