درمان کم شنوایی و درد و وزوز گوش با گیاهان دارویی
 
علمی فرهنگی ورزشی
بررسی مشکلات کم شنوایی و درد و وزوز گوش و درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی و...

درمان کم شنوایی و درد و وزوز گوش با گیاهان دارویی

 

از علتهاى كم شدن شنوائى گوش بخارات معده و غلبه و ازدیاد صفر است كه مى توان با خوردن آش آبغوره آن را علاج كرد و اگر رطوبت غلبه كرده بود خوردن 10 تا ١٢ مثقال گل قند بسیار نافع است.

براى درمان كم شنوائى، وسط ترب بزرگى را بیرون آورده (ترب خواه سفیدو سیاه و یا قرمز باشد هر نوع آن باشد بلا اشكال است) و آب انار را بجوشانند تاغلیظ شده و مثل سركه شیره، قوام دار باشد بلكه قدرى هم غلیظ تر شود. در وسط آنترب بریزند و چند قطره سركه و یك قاشق مرباخورى روغن كنجد هم با آن آب انار مخلوط نموده، ترب را در وسط ظرف آبى و آن آب را بر روى چراغ بگذارند كه آب بجوشد. در اثر جوش آب، مایع داخل ترب هم بسته خواهد شد، سپس روزى سه مرتبه هر مرتبه دو قطره در گوش بچكانند سنگینى و ناشنوایى گوش مرتفع خواهد شد.

اگر داخل گوش چرك نمود انزروت (گنجیده) را بسایند و پنبه را فتیله نموده در داخل روغن بادام تلخ فرو برند كه پنبه چرب شود. بعد از روغن بیرون آورده گنجیده سائیده شده كه تهیه نموده‌اند آغشته نمایند كه گنجیده بر روى پنبهء چرب شده آلوده شود و همان پنبهء آغشته به گنجیده را در داخل گوش بگذارند و این عمل را دو سه شب تكرار نمایند به كلى چركها را مى كشد.

براى پیشگیرى از گوش درد، موقع خواب مقدارى پنبه در سوراخ گوش بگذارید. اگر درد گوش از گرمى و حرارت و آفتاب باشد، علامتش این است كه درد در گوش بكوبد و گوش و چشم، سرخ شود و شخص احساس كند كه گوئى آتش از گوش به سرش مى رود. براى درمان، تخم كاهو و گشنیز خشك را جوشانده ساعتى

یك قاشق بنوشند. یا روغن گلسرخ را در سه برابر میزان خود سركه، بجوشانند و در گوش بچكانند. غذاهاى خنك مثل مغز خیار، آلو، آب برگ هلو، گشنیز و تمر هندى و جو و لیمو ترش بخورد و از غذاهاى گرم دورى كند.

درد گوش اگر از سردى یا سرمازدگى و آب و باد سرد باشد، علامتش این است كه حالت استفراغ پیدا شود و دهان پر از آب گردد. سردرد كمى حس شود و چنانچه آب گرم بر سر ریزند این درد كمتر مى شود. براى درمان این نوع درد گوش باید مزاج را پاك كرد. عسل جوشانده شده را با آب غرغره كنند. كوبیده ی چند

ادویه مثل دار چین و هل و میخك و زنجبیل را جوشانده، پنبه اى در آب آن بفشرند و بر گوش گذارند. یا این كه زنجبیل را كوبیده و جوشانده و صاف كرده، با روغن كنجد دوباره بطور ملایم بجوشانند تا آب آن تمام شود و روغن بماند و این روغن

را در گوش بچكانند. یا حمام گرم بروند و نمك را گرم كرده در پنبه گذاشته روى گوش قرار دهند. یا گوش را به بخار شلغم پخته بگیرند.

درمان خارش گوش اینست كه هسته زرد آلو را كوبیده در روغن بادام تلخ شیره كشیده در گوش بچكانند.

 

براى بند آمدن چرك گوش، برگ زیتون را سائیده، با عسل مخلوط كرده در گوش بگذارید تا چرك بند آید.

براى صداى داخل گوش مرزنجوش را بجوشانید و آب آن را بفشارید و با روغن زیتون مخلوط كنید و در گوش بچكانید.

اگر در داخل گوش دملى ایجاد شود باید روزى سه مرتبه، هر بار ٤ قطره روغن كنجد در داخل گوش بچكانید.

در مواقع هر نوع گوش درد از خوردن گوشت و تخم مرغ و پیاز خوددارى كنید. در هر قسم گوش درد باید معده سبك باشد.

اگر سركه را بجوشانید و سپس قدرى روغن گل سرخ با آن مخلوط كنید و در گوش بچكانید در اغلب گوش دردها مفید است.

براى حفظ سلامتى گوش هر ١٥ شب یك بار چند قطره روغن بادام تلخ موقع خواب در گوشهاى خود بچكانید.

اگر هسته ی زرد آلو را بكوبند و روغن آن را بگیرند و هر روز صبح چند قطره از آن را در گوش بچكانند، براى رفع صدا و وز وز كردن گوش، دارویى بسیار مفید و عالى است.

اگر گوش شما وز وز صدا مى كند كمى روغن هسته ی هلو را به داخل گوش خود كنید فورا صداى گوش شما ساكت خواهد شد.

براى تخفیف درد گوش، موقعى كه شب مىخوابید، سیبى را كه كوره در زیر خاكستر پخته شده است به گوش خود بمالید و بخوابید، فورا درد آن ساكت مى شود.

دم برگ گل سوسن سفید را اگر در روغن فندق بخیسانند با آن مى توان انواع درد گوش را آرام و ساكت كرد.

براى رفع گوش درد باید یك گلوله ی كوچك جعفرى نمك زده با روغن زیتون را در سوراخ گوش گذاشت.

اگر گشنیز و بنفشه و گلسرخ را از هر كدام به مقدار مساوى بكوبید و هم وزن آنها قند سائیده اضافه كرده میل كنید، گوش درد را علاج مى كند.

براى صداى گوش مى توانید روغن بادام یا آب بابونه را در گوش بچكانید. اگر هزار پا در گوش رفته، روغن كنجد بچكانید تا بیرون آید.

اگر آب در گوش رفته كف دست را روى گوش بگذارید و چند قدم لى لى كنید آب بیرون مى آید.

آب برگ بید، پاك كننده ی چرك گوش است.

اگر چند قطره آب نیمگرم برگ چغندر را در گوش بچكانید، درد آن را ساكت مى كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان