تازه‌های اکسل 2010
 
علمی فرهنگی ورزشی
جمعه 17 مهر 1394برچسب:, :: 17:24 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

 

 


استفاده از کاراکترها، نمودارها و چارت ها در اکسل برای آسان تر شدن آمارگیری و ترسیم جداول و کارهای دیگر، امری است قابل توجه، که مایکروسافت این ویژگی ها را در اختیار کاربران قرار داده است.

 

یکی از ویژگی هایی که مایکروسافت بعد از اکسل 2007 به اکسل 2010 اضافه کرده است SPARKLINE است. یک SPARKLINE به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در هر سلول برای داده های خود نمودار رسم کنید. به صورتی که مجموعه ای از داده ها را انتخاب کرده و نمودار آن را نمایش می دهد. این ویژگی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید داده ها را بر روی نمودارهای کوچک مشاهده کنید.

SPARKLINE توسط Edward Tufte اختراع شده است كه پایه آن براساس زبان وی ‍ ژوال بیسیك است. SPARKLINE در اكسل 2010 موجب جالب تر شدن صفحه اكسل و همچنین مورد توجه قرار گرفتن نمودارهای اكسل شده است.

برای مشاهده SPARKLINE می توانید به تب Insert مراجعه کنید. در قسمت SPARKLINE سه نوع از مدل های مختلف وجود دارد که عبارت اند از:

** خطی

** ستونی

** Win/Loss (به عبارتی برنده/بازنده که برای زمانی به کار می رود که بخواهیم درصدهایی مانند موافق یا مخالف را بررسی کنیم.)

 

از آن جایی كه در رسم نمودار به صورت SPARKLINE هیچ محور X و Y وجود ندارد به همین دلیل اطلاعات به صورت فشرده ارائه داده می شوند.

بهترین مزیت SPARKLINE ها كوچك بودن و آسان بودن استفاده از آن ها است.

sparklineها در اکسل 2010

 

زمانی که شما می خواهید داده های یک سلول را براساس SPARKLINE مشاهده کنید در ابتدا می بایست سلول یا سلول های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

sparklineها در اکسل 2010

 

سپس مدلی را که متناسب با خواسته شماست را انتخاب می کنید.

زمانی كه شما SPARKLINE مورد نظر خود را انتخاب می كنید محدوده ای در اختیار شما قرار داده می شود كه می توانید آن را به صورت دستی و خودكار پر كنید.

همچنین شما می توانید هنگامی كه یك SPARKLINE را وارد می كنید در سربرگ آن یك متن وارد كرده و به آن رنگ دهید و یا این كه سایر تغییرات را بر روی آن اعمال كنید.

یک SPARKLINE به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در هر سلول برای داده های خود نمودار رسم کنید. به صورتی که مجموعه ای از داده ها را انتخاب کرده و نمودار آن را نمایش می دهد

اگر از روش دستی استفاده كنید می توانید رنج داده هایی را كه می خواهید در قسمت مشخص شده وارد كنید و یا این كه با استفاده از موس خود رنج داده های مورد نظر خود را انتخاب كنید كه این روش را پر كردن خودكار می گویند و زمانی كه كار شما به پایان رسید OK كنید.

sparklineها در اکسل 2010

 

حال شما مشاهده می كنید كه SPARKLINE مورد نظرتان در سلول یا سلول ها ظاهر خواهد شد.

sparklineها در اکسل 2010

 

سفارشی كردن Sparklines

شما می توانید در تب Design مدل های مختلفی از SPARKLINE را مشاهده كنید. از این طریق می توانید مقدارهای خاصی مانند بالا و پایین، نقاط منفی و نقاط اول و آخر با انتخاب گزینه های مناسب مشخص كنید و یا این كه نقاطی را كه با ارزش هستند با استفاده از گزینه های علامت گذاری آن ها را مشخص كنید.

sparklineها در اکسل 2010

 

اگر شما بر روی فلشی كه در سمت راست تب Design قرار دارد كلیك كنید می توانید مدل های از پیش فرض را نیز مشاهده كنید.

همچنین برای سفارشی كردن كامل SPARKLINE می توانید رنگ های ماركت ها را نیز تغییر دهید.

sparklineها در اکسل 2010

 

گزینه Axis به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد كه به شما اجازه می دهد تا بتوانید گزینه های اضافی مانند نوع محور تاریخ، نشان دادن داده های از چپ به راست و نشان دادن یک نقطه محور برای نشان دادن خط صفر در داده های خود و ... را نمایش دهید.

SPARKLINE ستونی داده ها را به صورت خطی نمایش نمی دهند و هر داده را به صورت جداگانه نمایش می دهند تا بتوانیم از آن ها برای نگاه كردن جزئی به داده هایمان استفاده كنیم.

sparklineها در اکسل 2010

 

Win/Loss Sparklines داده های ما را به صورت پایه ای از مثبت و منفی ها نمایش می دهد.

همچنین شما به راحتی می توانید با توجه به نیازتان در بین انواع مختلف ازSPARKLINE  ، سلول یا سلول های مورد نظر خود را انتخاب كنید (به صورت جداگانه یا کل گروه) و سپس با کلیک کردن بر روی نوع مورد نظر مدل ها را تغییر دهید.

Sparklines بیشتر مورد استفاده افرادی قرار می گیرد كه بخواهند با نگاه كردن به نمودارها نتیجه ای از آمارها را به صورت كلی به دست آورند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان