ضررهای گوش پاک کن
 
علمی فرهنگی ورزشی
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

  

·         دسته بندی: بهداشت و سلامت

·          

گوش‌هایی که خاصیت خودپاک کنندگی خود را از دست داده‌اند، دچار جرم گرفتگی می‌شوند این در حالیست که در گوش افراد به طور طبیعی، جرم انباشته نمی‌شود و

گوش‌هایی که خاصیت خودپاک کنندگی خود را از دست داده‌اند، دچار جرم گرفتگی می‌شوند این در حالیست که در گوش افراد به طور طبیعی، جرم انباشته نمی‌شود اما گوش برخی از بیماران به طور مرتب جرم می‌گیرد اما آنان به اشتباه فکر می‌کنند که گوششان به شست و شو عادت کرده است.

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: جرم گرفتگی گوش در افراد دارای پوست چرب شایع‌تر و غدد چربی بدن آنان فعال‌تر است.

دکتر عبدالحمید حسین نیا در گفت وگو با ایسنا افزود: احساس کیپ شدن گوش و کم شنوایی انتقالی (کم شنوایی در گوش خارجی و میانی) از جمله علایم جرم گرفتگی گوش است و اگر جرم بیش از حد سفت شود بر قدرت شنوایی بیمار تاثیر منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به جرم گرفتگی گوش، روش خاصی وجود ندارد، گفت: گوش‌هایی که خاصیت خودپاک کنندگی خود را از دست داده‌اند، دچار جرم گرفتگی می‌شوند این در حالیست که در گوش افراد به طور طبیعی، جرم انباشته نمی‌شود اما گوش برخی از بیماران به طور مرتب جرم می‌گیرد اما آنان به اشتباه فکر می‌کنند که گوششان به شست و شو عادت کرده است.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: برای تخلیه گوش هرگز نباید از وسیله‌ای که به اشتباه گوش پاک‌کن خوانده می‌شود، استفاده کرد چون این وسیله به گوش آسیب می‌رساند به گونه‌ای که پنبه نوک آن در مجرای گوش باقی می‌ماند. این وسیله به پرده گوش نیز صدمه می‌زند چون استفاده از آن باعث فشرده شدن جرم، نزدیک پرده گوش می‌شود.

حسین‌نیا در پایان درباره راه‌های خارج کردن جرم گوش گفت: روشهای متداولی برای این کار وجود دارد که خارج کردن جرم با مکش و برخی از ابزارهای خاص و شست و شو با آب پاکیزه از جمله آن‌هاست البته پیش از آغاز خارج کردن جرم سفت از گوش باید این عضو را با گلیسیرین نرم کرد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان